Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.
Beskeder - Fynboen
496
« Dato: 26. Maj 2007 kl: 12:43:39 »
Efter at have køret et par dage med andre fjedre(orginale sænkningsfjedre købt af Kkrogsgård), er jeg positivt overrasket over, hvor meget mere rolig bilen er blevet at køre med. Har hele tiden haft kraftigere dæmpere monteret. Bilen er monteret med hæve tag, så det giver noget krængning i sving.
Hilsen Fynboen.
497
« Dato: 25. Maj 2007 kl: 21:22:43 »
Norge er et godt T3 land, er der oppe næsten hvet år. Kørte før med 1,6 TD og nu med AAZ. Den største forskel på de 2 motorer er nok op , hvor AAZ i kraft af sit gode moment kører mere ubesværet. Den holder lidt bedre igen ned af bakke.
Hilsen Fynboen.
498
« Dato: 22. Maj 2007 kl: 11:23:32 »
Tilsyneladende skelner VW ikke længere imellen 1,6 d 1,6 TD eller 1,9AAZ mm. hvad oliepumper angår. Jeg bestilte en ny oliepumpe hos den lokale VW forhandler, til en 1,9 AAZ, og det viste sig at den har samme størelse tandhjul (36 MM ) , som den oliepumpe jeg haved sat i fra min 1,6 TD. Lagermanden undersøgte på flere modeller, med samme resultat, der er samme STORE oliepumpe der foreskrives til disse motorer. ER der nogler der har gjort lignende erfaringer ?
Hilsen Fynboen
499
« Dato: 10. Maj 2007 kl: 12:53:52 »
Er der en synkro i mellem de biler du skal skrotte ? Mangler en kontakt /ventil, til at slå spæret til med.
Hilsen Fynboen
500
« Dato: 09. Maj 2007 kl: 21:54:18 »
Er der nogle her i forumet, der kan fortælle mig, hvad der gør at en AAZ motor har højere olietryk, end JX. Det kan jo ikke være overtryksventilen, men hvad er det så ? Hilsen Fynboen
501
« Dato: 28. April 2007 kl: 10:11:08 »
Der er jo mesteren selv, Rudolf Diesel, ikke ham ned den røde tud, men ham der opfandt deiselmotoren, og det er vi jo nogle der er glade for.
Hilsen Fynboen
502
« Dato: 19. April 2007 kl: 20:18:56 »
Hvad skal du have for det sæt.
Hilsen Fynboen.
503
« Dato: 23. Marts 2007 kl: 20:13:25 »
Min T3 har jeg forsynet med en AAZ motor fra en Golf. Det eneste der er fra den gamle 1,6 TDmotor er udstødningsmanifoldet( for at turboen kan være der). DE varmeproblemer der bliver nævnt , har jeg aldrig haft, måske fordi jeg har ladefuftkøler på. Biler er gearet ca. 3% op ved hjælp af anden dækmontering(205/65-16). Arbejder på at finden en lidt højere gearing til 5. gear. Brændstoføkonomi, mindst lige så god som 1,6 TD . Meget bedre moment en 1.6 TD , og jeg syntes ikke den mangler omdregningsvillighed Jeg har kun ros til min AAZ maskine, selv om den har smidt krumtapsremskiven en gang, men det gjorde min 1,6 DT også.
Hilsen Fynboen.
504
« Dato: 20. Marts 2007 kl: 20:11:57 »
Jarl har meget ret i at det er "ca" målinger sådan et instrument giver. De værdier du har givet her på varm motor svare meget til det min køre med. Det instrumentet er bedst til, hvis det er stabilt, er at se om trykket er det samme hver dag.
Hilsen Fynboen
505
« Dato: 18. Marts 2007 kl: 20:14:34 »
Servopumpen sidder orginalt på motorens højre side , undervandpumpen. Der skal nok bruges orginale beslag , for at det kommer til at køre. Min AAZ motor har ligget i en Golf, og jeg har brugt de beslag og servopumpe som den er født med. Servopumpen fra Golfen mangler godt nok ca. 20 bar. i max. tryk, men det kører fint.
Hilsen Fynboen.
506
« Dato: 14. Marts 2007 kl: 21:16:19 »
Det kan godt passe hvis motoren er kold.
Hilsen Fynboen
507
« Dato: 17. Januar 2007 kl: 21:48:08 »
Hvis der kommer kraftig bankelyd sammen med den hvide røg, kan det være en dysse der hænger.
Hilsen Fynboen
508
« Dato: 13. Januar 2007 kl: 19:42:45 »
Hej. Nu har jeg endelig fundet ud af at på et billede ned i størrelse, så her får i et pix jeg tog på entur i Norge sidste sommer. Det er min T3 bagerst
Hilsen Fynboen
509
« Dato: 02. December 2006 kl: 11:34:11 »
Hej Morten. Har en lygtegril med 4 lige store runde lygter. De to inderste er fjernlyslygter, jeg er menlig gået over til firkantede lygter her i foråret. Hvis du er interesseret kan jeg sende dig en mail, med nogle billeder.
Hilsen Fynboen
|