Forfatter Emne: Antenneforstærker tilslutning ?  (Læst 1658 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Antenneforstærker tilslutning ?
« Dato: 29. Juni 2014 kl: 19:38:58 »
I Whitestaren sidder en antenneforstærker under forruden i H. side, sammen med antenneledningen som kommer fra den,
kommer der også en tynd sort ledning, som er klippet på min  :(
Er der en venlig sjæl som lige kan fortælle hvor / hvad den skal sluttes til ? Den er ikke vist i mine rep.manualer.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Antenneforstærker tilslutning ?
« Svar #1 Dato: 29. Juni 2014 kl: 20:41:17 »
Jeg tror umiddelbart, at den ledning skal sluttes til en + fra radioen. Antenneforstærkeren får formodentligt stel via skærmen i antennekablet fra selve anntennen. Mange radioer har en "Remote +", der sender en + afsted, når radioen er tændt og kan bruges som styrestrøm til bl.a. motorantenner, eksterne forstærkere mm. Den kan ikke trække store belastninger, men kan nok godt trække en lille antenneforstærker...

Mit bud... ;-)
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Antenneforstærker tilslutning ?
« Svar #2 Dato: 29. Juni 2014 kl: 21:05:46 »
Det lyder helt rigtigt. De fleste fabrikanter angiver 200 mA hvilket ikke er ret meget, men dog rigeligt til at trække et relæ.
En antenneforstærker bør heller ikke kræve meget strøm, så det er nok lidt overkil at montere et relæ, men hvis du vil være 100 %  sikker måler du forbruget først.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Antenneforstærker tilslutning ?
« Svar #3 Dato: 29. Juni 2014 kl: 23:43:39 »
Tak for forslagene, det lyder jo meget fornuftigt  :)

Jeg forsøger lige med den blå "autoantenne"- ledning fra radioen, og ser om den leverer det der skal til.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.