T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: wilson efter 01. Marts 2008 kl: 09:33:24
-
Dette må være det ultimative spærredifferantiale
http://www.quaife.co.uk/VW-T2-Van-Combi-37T-spline-ATB-differential
leder kraften hen på det hjul der har bedst fast :!:
bare ærgerligt prisen også er lidt hamper :shock:
den må ryge på nice to have listen
-
Jeg har også gået længe og savlet over det her:
http://www.quaife.co.uk/Renault-Alpine-UN1-Quaife-ATB-differential
De er desværre ikke til at finde brugt på Ebay eller andre steder :cry:
-
Det er der nok flere grunde til
1 - det er ikke en standard del der bliver til overs ved ophugning
2 - tror ikke den er til at undvære når den først er installeret
3 - livsvarig garanti
POA Priced on Agreement :twisted: = ikke gratis...
lidt mere på min nice to have liste:
http://www.quaife.co.uk/VW-02A-02J-6-speed-synchromesh-gearkit
http://www.quaife.co.uk/Volkswagen-Corrado-02A-Quaife-ATB-differential
bum bum - hvor meget er der i lotto i aften :wink:
-
Det der, det er mindst ligeså langhåret som når Jarl rigtig folder sig ud :lol: :lol:
Og han indrømmer det i det mindste selv :lol: :lol:
-
:?: Det forstår jeg ikke :!:
Det var da "nemmere" med et ordentligt spærre diff der i teorien ikke bliver slidt (modsat et lamel spær) end at skulle montere snekæder når man skal køre på en våd plæne med 2wd uden spær (min situation pt, næsten!)
og neeeeej jeg skal ikke have syncro - den diskussion kan fortsætte i en anden tråd :P
bonus: et quaife diff kan lede 25-75% til trækkende hjul modsat lamel der kan spærre 40% på hjul der ikke har fat. Eller 50/50 ved fuldt tvangsstyret spær.
Jeg tror heller ikke et torsen spær varmer olien i gearkassen så hårdt som et lamelspær..... men har ikke kunnet finde belæg for denne påstand.
-
og jeg forstår bare ikke hvordan et differentiale, som kun består af tandhjul og ingen friktions-ting, kan finde ud af at kanalisere kræfterne ud til der hvor der er mest modstand. Tanhjul er normalt dumme og dovne. De vil helst slippe så let over arbejdet som overhovedet muligt. -og det er jo i denne sammenhæng jo en gang det hjul, som svæver oppe i luften. :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
-
Ved ikke det, men her er et par link om emnet:
http://www.quaife.co.uk/What-is-a-Quaife-ATB-differential
http://individual.utoronto.ca/stehlik/torsen.html
http://www.roadraceengineering.com/quaife.htm
http://www.houseofthud.com/differentials.htm