Forfatter Emne: quaife differentiale  (Læst 4386 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
quaife differentiale
« Dato: 01. Marts 2008 kl: 09:33:24 »
Dette må være det ultimative spærredifferantiale

http://www.quaife.co.uk/VW-T2-Van-Combi-37T-spline-ATB-differential

leder kraften hen på det hjul der har bedst fast  :!:

bare ærgerligt prisen også er lidt hamper   :shock:

den må ryge på nice to have listen
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
quaife differentiale
« Svar #1 Dato: 01. Marts 2008 kl: 10:29:42 »
Jeg har også gået længe og savlet over det her:
http://www.quaife.co.uk/Renault-Alpine-UN1-Quaife-ATB-differential

De er desværre ikke til at finde brugt på Ebay eller andre steder  :cry:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
quaife differentiale
« Svar #2 Dato: 01. Marts 2008 kl: 10:38:57 »
Det er der nok flere grunde til
1 - det er ikke en standard del der bliver til overs ved ophugning
2 - tror ikke den er til at undvære når den først er installeret
3 - livsvarig garanti

POA Priced on Agreement  :twisted:  = ikke gratis...

lidt mere på min nice to have liste:
http://www.quaife.co.uk/VW-02A-02J-6-speed-synchromesh-gearkit
http://www.quaife.co.uk/Volkswagen-Corrado-02A-Quaife-ATB-differential

bum bum - hvor meget er der i lotto i aften   :wink:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

PARKHAVE

  • Gæst
quaife differentiale
« Svar #3 Dato: 01. Marts 2008 kl: 11:54:56 »
Det der, det er mindst ligeså langhåret som når Jarl rigtig folder sig ud :lol:  :lol:
Og han indrømmer det i det mindste selv :lol:  :lol:

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
quaife differentiale
« Svar #4 Dato: 01. Marts 2008 kl: 12:06:04 »
:?:  Det forstår jeg ikke  :!:

Det var da "nemmere" med et ordentligt spærre diff der i teorien ikke bliver slidt (modsat et lamel spær) end at skulle montere snekæder når man skal køre på en våd plæne med 2wd uden spær (min situation pt, næsten!)

og neeeeej jeg skal ikke have syncro - den diskussion kan fortsætte i en anden tråd  :P

bonus: et quaife diff kan lede 25-75% til trækkende hjul modsat lamel der kan spærre 40% på hjul der ikke har fat. Eller 50/50 ved fuldt tvangsstyret spær.

Jeg tror heller ikke et torsen spær varmer olien i gearkassen så hårdt som et lamelspær..... men har ikke kunnet finde belæg for denne påstand.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Mølle

  • Gæst
quaife differentiale
« Svar #5 Dato: 01. Marts 2008 kl: 17:06:22 »
og jeg forstår bare ikke hvordan et differentiale, som kun består af tandhjul og ingen friktions-ting, kan finde ud af at kanalisere kræfterne ud til der hvor der er mest modstand. Tanhjul er normalt dumme og dovne. De vil helst slippe så let over arbejdet som overhovedet muligt. -og det er jo i denne sammenhæng jo en gang det hjul, som svæver oppe i luften. :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:  :roll:

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)