Først et lille stik:
Så et close-up af et kabelstykke:
Og til sidst en ende af kablet:
Ja, ikke sært, at det lugtede! Men hvordan kan det ske?
Jo, kablet i spejlet var gnavet igennem til stel. Men hvorfor tog sikringen så ikke skraldet? Jo, fordi, når man har sædevarme og forlygtevaskere, så er pladsen på det sikrede og tændingsafbrudte spadestik fyldt op, og så har Heinz, Schultz og Schmidt udvekslet disse ord en sen eftermiddag sidst i oktober 1983, hvor de første Carater med den kombination skulle samles:
Schultz til Schmidt: "Ahhh - Schmidt aaah sollten wir vielleicht eine neue Zentralelektrik-kassette für diese Sondermodell machen?"
Schmidt til Schultz: "Quatsch! Dummkopf. Immer diese Krümmer. Halt die Klappe du!"
Heinz til Schmidt: "Aber Das ist ja eigentlich eine Kreislauf ohne Sicherung, wenn wir die verstellbaren Spiegeln direkt anschlussen."
Schmidt til Heinz & Schultz: "Verdammt! Immer stört ihr meine Bierfestival. Diese ewige Fragen. Schluss! Höhrt ihr? Schluss, sage ich! Was kann passieren? Jetzt haben wir mehr als vierzig Jahren Käfer produziert, und die haben 8 sicherungen. Plötzlich wollt ihr mehr und mehr Sicherungen? Warum? Immer diese Überverbrauch. Erinnert ihr nicht die Krieg? Damals haben wir sparen gelernt, und jetzt wollt ihr immer mehr und mehr. Schluss habe ich gesagt, und schluss ist es! Fertig!
Heinz & Schultz så brødebetyngede på hinanden og satte stikket til spejlmotoren på den usikrede kreds.
Heldigvis skete der ikke mere end, der kan ses på billederne, men det er midlertidigt slut med verstellbare spiegeln.
Mine overvejelser går nu på, hvordan en Carat ville tage sig ud med et par opvarmede bøjlespejle...