Forfatter Emne: Ombygning af kassevogn til autocamper?  (Læst 15488 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bikemaniac

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
Ombygning af kassevogn til autocamper?
« Dato: 13. Januar 2017 kl: 09:00:25 »
Hej,

Jeg har en kassevogn (dog ikke T3 men i T3 størrelse) som jeg ønsker at bygge om til en autocamper. Men jeg forvirres af lovteksten som taler om 2 ting:

1. En autocamper er defineret som et køretøj som har en vægt på over 2 tons
2. SKAT har lavet en vejledning for autocamperes indretning hvis de er indregget efter 1990.

Min kassevogn vejer under 2000 kg og den er fra 1983. Hvilke regler gælder så for mig? Kassevognen har vinduer hele vejen rundt og jeg ønsker IKKE at save hul i taget. Primært ønsker jeg kun 1 soveplads og 1 bord samt en løs køleboks, alle dele "løst" monteret.

Er der nogen som har noget info i denne case da den direkte retter sig mod T3s årgange?

Lucas

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Sv: Ombygning af kassevogn til autocamper?
« Svar #1 Dato: 13. Januar 2017 kl: 09:43:24 »
Hvis du betaler din kassevogn over på hvide plader kan du indrette den efter dine
behov. Vægtafgiften er den samme om den er indregistreret som personbil eller
camper. Er den registreret som camper er der nogle krav til feks ståhøjde, sovepladser
og køkkenindretning.

Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline bikemaniac

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
Sv: Ombygning af kassevogn til autocamper?
« Svar #2 Dato: 13. Januar 2017 kl: 12:24:33 »
For lige at forstå det hele korrekt:

Hvis kassevognen er fra før 1990 skal man betale fuld hvidpladeafgift og hvis den er efter 1990 kan man få lempet afgiften til 60% sålænge den opfylder nogle særlige regler mht indretning. Er det korrekt forstået?

Lucas

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.764
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Sv: Ombygning af kassevogn til autocamper?
« Svar #3 Dato: 13. Januar 2017 kl: 12:28:53 »
Hej hvis det er en diesel kan det ikke betale sig at få den på hvide plader , hvis du kun skal bruge den til det du skriver , så vil jeg foreslå du bygger en lang "værktøjskasse " så er der også plads til ting og sager , en løs sammenrullet madras må man gerne køre med og et løst bord ingen problem , du må så bare ikke camperer på offentligt område , jeg har haft flere  t3 varevogne med gardiner og værktøjskasser og kølebox det går fint , du skal bare holde dig fra overnatning på offentlig vej og lige kigge i vores tråd om piratcamping pladser , god tur
Hilsen Poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Sv: Ombygning af kassevogn til autocamper?
« Svar #4 Dato: 13. Januar 2017 kl: 18:17:43 »
For lige at forstå det hele korrekt:

Hvis kassevognen er fra før 1990 skal man betale fuld hvidpladeafgift og hvis den er efter 1990 kan man få lempet afgiften til 60% sålænge den opfylder nogle særlige regler mht indretning. Er det korrekt forstået?

Lucas

En af de særlige regler for at få den på 60% afgift er, at der er 4 sovepladser. Derfor valgte jeg at få Ulven på fuld afgift, så jeg kunne indrette den som jeg ville, til 2 personer, med 2 sovepladser.
På gamle biler er forskellen på de to afgifter til at overse, så staten skulle ikke styre, hvordan jeg skulle indrette min camper. :-)
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline bikemaniac

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
Sv: Ombygning af kassevogn til autocamper?
« Svar #5 Dato: 16. Januar 2017 kl: 10:20:42 »
Tak for svar, men det er disse ting som gør mig nervøs:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2176177&vId=0

L