Forfatter Emne: Reincarnated Dead Grünehild  (Læst 968 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Reincarnated Dead Grünehild
« Dato: 12. Juli 2006 kl: 19:48:36 »
SÅ!

Efter timers pillen og afisoleren og pudsen og afsyring og kobberfedtning og mere afisolering og forsøg på at læse de elektriske diagrammer i "So Wird Es..." og nykabelskoning og hvad ved jeg:  STARTER Grünehild sku!! (stadigt trægt og efter to forsøg og KUN med gaspedal i bund hm..?)

Jeg fik brændt en sikring af i processen og opgraderede den til 20 fra 10. Og jeg har pillet et par underlige strømtilslutninger til pluspolen på batteriet fra (der var 4 tilslutninger!!) Jeg havde alligevel batteriet ude og rensede poler og sko. (Går ud fra det var til blink og andet gejl Fyns Amt havde monteret og bare havde klippet af det ser ihvertfald ud til at alt virker :wink: )

Men nu er batteripoler, sko, ledninger og alle jordforbindelser jeg kender til så rene og indfedtede i kobberfedt at min morfar ville være stolt. Strøm og stel kablerne er gravet ud bag det grønne ir og afisoleret på ny og jeg har slebet igennem lakken og pudset ind til metallet på stelforbindelserne.

Så læser man i So Wird es... at man IKKE må bruge fedt på polerne.. oh well.. Det virker fint på Ladaen.. nogen ide til hvorfor faen de ikke syns man skal det?

Så skal der bare lidt olie på gearkassen .. så triller min doka igen.. (bare ikke hardcore offroad eller over 90 når nu min kassen er småsyg)

Puh.. det var sku rart at jeg ikke skulle ha en ny starter eller et relæ eller andet. Til folk med defekte startere fandt jeg i processen dette link: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2359900 som gennemgår starteren og starter problemer meget grundigt!

Nu får jeg lige en øko-pilsner fra Thy for at fejre det hele og så triller jeg sku en tur i kareten.

Next up! Gearkasseskift!  :shock:

Tusind tak for al hjælp og forslag, uden jer drenge havde jeg nok brugt endnu længere tid på at få strøm på dyret!
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012