T3 Fora.. > WBX/LBX Fora

Høj tomgang ved varm motor

(1/3) > >>

Esben580:
Hej folkens.

Jeg har netop erhvervet mig en t3'er 1,9 wbx fra 1990. Jeg har en udfordring med høje omdrejninger i tomgang, når bilen er varm. Den ligger på omkring 1200, når bilen bliver tændt og kun har kørt meget korte ture. Men når den har kørt lidt tid og er blevet lidt mere varm ligger tomgangen på mellem 1800 og 2200.

Kan det skyldes falsk luft?

Håber, I kan give mig nogle bud.

Mvh

ottokrog:
Så vidt jeg husker så har jeg haft samme problem. Jeg fandt en løs ledning på karburatoren, satte den på og så kørte den i tomgang igen. Så vidt jeg husker er det en tomgangsregulator der styres elektrisk på en eller anden måde. Det kunne være meget andet, men tjek om alle ledninger på karburatoren sidder som de skal.

Vwolder:

--- Citat fra: Esben580 efter 04. Juni 2019 kl: 22:17:31 ---Hej folkens.

Jeg har netop erhvervet mig en t3'er 1,9 wbx fra 1990. Jeg har en udfordring med høje omdrejninger i tomgang, når bilen er varm. Den ligger på omkring 1200, når bilen bliver tændt og kun har kørt meget korte ture. Men når den har kørt lidt tid og er blevet lidt mere varm ligger tomgangen på mellem 1800 og 2200.

Kan det skyldes falsk luft?

Håber, I kan give mig nogle bud.

Mvh

--- Afslutning på citat ---

Er det med karburator eller indsprøjtning?

Kkrogsgaard:
Formodentligt en Pierburg 2E karburator, med mindre det er en GW(?) motorkode
Der er vokstermostater, der kan drille plus andre små spidsfindigheder.
Prøv google og youtube, så du får en grundviden om karburatoren, den kan justeres i mange retninger...

Kkrogsgaard:
og vakuumslanger er også ret væsentlige.

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version