Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - brian

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 88
61
Mekanisk / Sv: Karosseri-kit
« Dato: 11. September 2017 kl: 13:02:37 »
Rustbehandling er som naturvidenskab, en religion i konstant udvikling.

Rustbehandling er en praktisk anvendelse af naturvidenskab.

Jeg er ude efter noget der fylder, limer, holder vand ude, og rustbeskytter.

Der må vel være en slags dagens konsensus om hvad der er bedst og mest økonomisk?

Jeg står akut og ikke helt ved hvad jeg skal bruge. Jeg købte engang en dåse af noget
tjæreagtig hos thansen, vist af mærket Motip, men dåsen er forsvundet. (eller lånt ud husker det ikke).
Produktet fås ikke mere ser det ud til.

Måske var det det her:
https://www.motip.com/products/motip/automotive/underbody-coatings/bitumen-based-undercoating/

Det oprindelige på T3, det gråhvide kit-agtige holder jo ok, indtil der går hul i det.
Går der først hul,  arbejder rusten sig hurtig frem under det, det ved vi :(

62
Mekanisk / Sv: Karosseri-kit
« Dato: 11. September 2017 kl: 11:55:05 »
Er der virklig ingen der har noget at sige til denne yderst vigtige problemstilling?

En problemstilling der er aktuel når man fixer rust på biler af alle mærker.

63
Mekanisk / Karosseri-kit
« Dato: 10. September 2017 kl: 09:25:54 »
Er der noget at sige om det her produkt:
(det er vandvasseret, og det synes jeg ikke lyder særlig smart)



Thansen og Biltema havde engang en dåse med 1 liter af noget tjærebasseret
til at smøre på, og fylde ud, men det har de ikke mere så vidt jeg kan se.

Så er der den her fra Biltema:

http://www.biltema.dk/da/Bilpleje/Tatning/Karosseritatner-2000023847/

Den har jeg prøvet for nylig, og er vist ok. Det hærder langsomt, og bliver lidt som
sanitets-silikone. Så konsistensen er ikke som den oprindelige hvidlige masse som
er smurt på T3 flere steder. I hjørner helt op til 1 centimeters tykkelse.

Så det jeg efterlyser er noget der: fylder, klæber, og rustbeskytter.

Nogen ideer?

Der er også den her:



https://www.bauhaus.dk/borup-tagtaet-1-ltr.html

Eller den her:

"Til fugtisolering og vedligeholdelse af sokler, murværk og beton, samt til rustbeskyttelse af jerndele. 5 liter."


https://www.jemogfix.dk/bygningsasfalt/4211/9358239/

Eller den her:



https://www.jula.se/catalog/bil-och-garage/bilvard/bilreparation-och-farg/lagningspasta-och-kitt/karosserikitt-310-ccm-623110/

64
Mekanisk / Sv: Hvordan tager jeg forsædet ud?
« Dato: 09. September 2017 kl: 15:50:12 »
Du køre sædet frem, når det stopper skal du finde "krogen" der sider ved skinnen og flytte den.

Tak.

Ja det er jo let at tage sædet ud når man lige ved hvad man skal kigge efter.

65
Mekanisk / Hvordan tager jeg forsædet ud?
« Dato: 09. September 2017 kl: 11:28:24 »
Jeg kan desværre ikke indse hvordan jeg får forsædet ud  ???

Nogen der har et tip?

66
Mekanisk / Sv: Afmontering af tank
« Dato: 09. September 2017 kl: 11:25:32 »
Når du monterer tanken skal du lægge pexrøret med de to t-stykker monteret hen over vangerne. Gummipakningerne og t-stykkerne skal smøres med lidt fedt. Når tanken erstat op, er det meget nemt at stikke en hånd ind og trykke t-stykkerne på plads.
Tag for tippet.

Det hele er ud til at være i fin stand, så jeg genbruger pakninger og slanger.

67
Mekanisk / Sv: Afmontering af tank
« Dato: 09. September 2017 kl: 05:19:08 »
Af med forhjulene. Husk at klodse op først :) Så er der plads til en arm.

Tak, så er tanken taget ned.

Egentlig er det ikke så slem en opgave, men jeg vil nu erstatte det stive pex-rør hen
over tanken med noget der er let at tage af de hvide plast T-stykker der går ned i tanken.

Det er ærgerligt at der ikke er nogen der har lavet de her T3-tanke af plast,
især når den har en form så den samler skidt. På en golf2 kunne de jo godt.



Jeg husker at Jarl havde skåret en tank op og taget billeder til T3nettet,
Man kommer jo til at tænke på hvorfor udluftningen er lavet så kompliceret.

Umiddelbar skulle man synes at det var nok med 2 udluftningssteder,
en i hver top af den U-formede tank, og så skulle pex-røret hen over
tanken ikke være nødvendig.

Men det kan måske skyldes at tanken skal kunne fyldes meget hurtig,
også når bilen står på et stejl stigning.

Her er jarls indlæg hvor der er en beskrivelse af tanken.
Billederne er desværre gåst tabt på et tidspunkt.

http://t3nettet.dk/index.php?topic=14890.0



68
Mekanisk / Afmontering af tank
« Dato: 08. September 2017 kl: 14:01:58 »
Jeg er igang med at afmonterer dieseltanken.

Det plastrør der går hen over tanken, og desværre også op over ting og sager,
så det SKAL af inden tanken kan komme ned.

Selv om jeg kan få hånden ind til hvor det rør går ned i tanken, så har jeg ikke
kræfter til at få røret op at tanken.

Er der en metode?

Alternativt kan jeg jo bare klippe eller save det over.

69
Mekanisk / Forskel på stempler til bremser foran
« Dato: 07. September 2017 kl: 16:37:35 »

Jeg kiggede i en rodekasse hvor jeg har defekte stempler.
Så var der de her, hvor jeg bemærkede at der var forskel
på hvor rillen er. Diameter  på begge er 60 mm.

Er det pga. handelsmærke Girling, Ate, Lukas, etc.
[attachment id=1 msg=130433]

70
Mekanisk / Sv: Afmontering af bremsetromler
« Dato: 01. September 2017 kl: 14:01:39 »
Tæsk tæsk og atter tæsk. Men den sidder fast på anlægsfladen i midten og ved ståboltene til hjulene.

Den fik tæsk, med en luftmejsel, inden omkring centerhullet, uden dog at nitte den fast, og lige pludselig gav den sig. Det med at bore et hul ude i kanten, som jeg prøvede først, tror jeg var spildt indsats.

Nu er det ikke fordi, der så vidt jeg ved, er noget galt med bagbremserne, men efter måske 10 år
er det vel på tide at give det et eftersyn. Og det ser godt ud, det er vist intet at gøre.
Bremsebelægning er fin, justering er iorden, og tromlen er i fin stand, så jeg samler bare igen.

[attachment id=1 msg=130380]

[attachment id=2 msg=130380]

[attachment id=3 msg=130380]




71
Mekanisk / Sv: Afmontering af bremsetromler
« Dato: 01. September 2017 kl: 11:21:06 »
Men så kommer det nok til at drille en del af få dem af.

Ja, det driller!!!

Jeg har boret et 5 mm hul ude i tanten af ankerpladen så jeg kan få en drivdorn ind
i den rille der er ude i kanten af tromlen.

Så kan jeg slå udad på tromlen.

Men den rokker sig ikke, heller ikke hvis jeg har givet tromlen en del varme inde omkring centerhullet.

Hvis alt andet fejler, så er sidste mulighed vel at skrue den store 46 mm møtrik af?

Jeg tror aldrig jeg har haft tromlerne af den her T3, og jeg har haft den siden 2010 ca.

72
Mekanisk / Sv: Afmontering af bremsetromler
« Dato: 31. August 2017 kl: 21:46:18 »
Jeg formoder at du har afmonteret de to bolte. Derefter er der kun vold og mere vold. Større og større mukkert hele vejen rundt indtil den giver sig.

Ja, nu husker jeg, der burde burde være et par små bolte der holder tromlen,
men de var der ikke. (Og de er jo heller ikke strengt nødvendige,
De holder vel bare tromlen så den sidder også uden hjulet monteret)

Men så kommer det nok til at drille en del af få dem af.


73
Mekanisk / Afmontering af bremsetromler
« Dato: 31. August 2017 kl: 20:30:17 »
Tromlen hænger ikke i bakkerne.

Jeg formoder at det er i centerhullet den sidder fast.
Jeg har prøvet at banke på tromlen, og har også varmet lidt
med et gasbrænder samtidig med at jeg bankede,
men tromlen giver sig ikke.

Er der et  tip til at få den af?

74
Diverse / Sv: Friskluftindtaget forrest
« Dato: 23. August 2017 kl: 05:36:42 »
Tak for billedet. Dit gitter sidder vist som mit.
Måske det slet ikke skal slutte tæt, men bare tage det groveste skidt.


75
Diverse / Friskluftindtaget forrest
« Dato: 22. August 2017 kl: 17:28:40 »
I forbindelse med noget rustarbejde har jeg taget de forreste plastgitre af.

Jeg kan ikke rigtig forstå hvorfor friskluftindtaget sidder som det gør.
(se billeder)
[attachment id=1 msg=130297]
[attachment id=2 msg=130297]
[attachment id=9 msg=130297]
[attachment id=4 msg=130297]
[attachment id=5 msg=130297]
[attachment id=6 msg=130297]
[attachment id=7 msg=130297]
[attachment id=8 msg=130297]

Det er som om det ikke slutter tæt, og derfor er der nogen der har
brugt noget skumgummi. Jeg kan ikke tro at det er sådan originalt.
Jeg husker desværre ikke hvordan det var indrettet på de T3'ere jeg
har haft før.

Hvad er der galt, mangler der noget?

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 88