Forfatter Emne: Min pumpe drypper  (Læst 3569 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Min pumpe drypper
« Dato: 08. Marts 2007 kl: 21:13:55 »
Så lige på tank måleren idag, da jeg kørte hjem fra job og syntes faktisk at jeg havde brugt mere diesel end normalt, derfor kravlede jeg ind under bilen, da jeg var kommet hjem, men ingen utætheder eller dieselpletter på tank eller påfyldningsrør. Hmm så åbnede jeg ned til hjertet, der kom en salig duft af diesel, da låget røg af og jeg så at de 2 bagerste dyser var våde af diesel. Jeg prøvede så at lokalisere lækagen med en klud og kom frem til, at det trænger ud under, den plade hvor på armen til vakuumdåsen sidder.

Mit spørgsmål er så nu, hvad kan jeg stramme eller renovere for at komme dieseltyven til livs?

Her er lige et billede til de nysgerrige:


Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min pumpe drypper
« Svar #1 Dato: 08. Marts 2007 kl: 21:20:29 »
det er det samme problem en masse har. Den er super nem at skifte!

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=767&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=hj%E6lp+til+diesel+system

Jarl har skrevet Bosch reservedelsnummeret - den koster under en 50´er i MECA.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Min pumpe drypper
« Svar #2 Dato: 08. Marts 2007 kl: 21:21:43 »
Ok, takker, jeg har altså søgt herinde, men har ikke kunne finde det indlæg, du har fundet frem. :-)

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min pumpe drypper
« Svar #3 Dato: 08. Marts 2007 kl: 21:25:15 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Ok, takker, jeg har altså søgt herinde, men har ikke kunne finde det indlæg, du har fundet frem. :-)


jeg skulle også lige søge selv efter!  :D
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Min pumpe drypper
« Svar #4 Dato: 08. Marts 2007 kl: 21:31:33 »
Ok, har jeg ret i at der hvor pilen pejer, skal pilles af og så skal der ligge en lille pakning derinde, der skal skiftes, og som kun kan købes hos Bosch?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min pumpe drypper
« Svar #5 Dato: 08. Marts 2007 kl: 21:38:20 »
Citat fra: "Kkrogsgaard"
Ok, har jeg ret i at der hvor pilen pejer, skal pilles af og så skal der ligge en lille pakning derinde, der skal skiftes, og som kun kan købes hos Bosch?


Man klikker armen fra LDA dåsen af og skruer den 10mm møtrik af. Der efter tager man "pladen" af og pas på der en lille skive som ligger oven på pakningen.Pakningen er rund og sidder omkring en "stang" Så fisker du den gamle op og i med den nye, den er lidt svær at få i, men press stille og roligt med ikke spids genstand.

Man gør nytte af at holde kontra i gevindstangen, som går ned i pumpen, med fingrene. Den bliver nemlig skuppet med ned - men den kan ikke forsvinde helt.

Forresten, jeg købte pakningen hos MECA.
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Min pumpe drypper
« Svar #6 Dato: 08. Marts 2007 kl: 21:51:25 »
Nogen der ved hvilken funktion LDA og svingarmen har?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min pumpe drypper
« Svar #7 Dato: 08. Marts 2007 kl: 21:58:20 »
hvis din LDA dåse dur og den har en tæt slange fra indsugningen på sig. Så er logistikken turbo tryk - optil LDA membranen som rykker regulatoren, som afgiver mer DIELSEL til forbrændingen MUMS.

Man kan teste om det virker ved at man fra motorrummet køre gassen op og lidt ned i intervaler - så rykker det på sig!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Djursland

  • Gæst
Min pumpe drypper
« Svar #8 Dato: 09. Marts 2007 kl: 00:25:17 »
hej hej med jer

hvis du skal tjekke din LDA dåse kan du også pille slangen af og køre armen ud i yder stilling og holde din finger for slange hulet og hvis den bliver ståen (den vil flytte sig et par mm ind) ja så virker den går den bare i bund igen så er membranen i stykker og du skal ha en ny LDA dåse  

Mvh Djurs  :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Min pumpe drypper
« Svar #9 Dato: 09. Marts 2007 kl: 13:53:12 »
Citér
som afgiver mer DIELSEL til forbrændingen MUMS.


...og det kan man justere på, så man endnu tidligere får endnu mere diesel til forbrænding og dermed hurtigere turbotryk så man får endnu endnu mere diesel til forbrænding... :wink: Og enenste limit i det her er, hvor storte røgskyer, man mener, man kan tillade sig at udsætte folk på fortorvet for... :twisted:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Kkrogsgaard

  • Gæst
Min pumpe drypper
« Svar #10 Dato: 09. Marts 2007 kl: 14:07:19 »
He he, den rykker ganske fint som den står.
Jeg har bestilt en ny pakning idag, så må vi se på Mandag om jeg når at få den skiftet.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min pumpe drypper
« Svar #11 Dato: 09. Marts 2007 kl: 14:48:23 »
Citat fra: "Jarl"
Citér
som afgiver mer DIELSEL til forbrændingen MUMS.


...og det kan man justere på, så man endnu tidligere får endnu mere diesel til forbrænding og dermed hurtigere turbotryk så man får endnu endnu mere diesel til forbrænding... :wink: Og enenste limit i det her er, hvor storte røgskyer, man mener, man kan tillade sig at udsætte folk på fortorvet for... :twisted:


skal man så skrue pumpen op?
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Min pumpe drypper
« Svar #12 Dato: 09. Marts 2007 kl: 17:40:16 »
Ja, man kan sige, at pumpens mængdeskrue virker som en masterfader, der giver mere over hele registeret. Men hvis man kun vil have mere punch, når turbotrykket kommer, så kan man nøjes med at give den lidt ved at skrue LDA-armen lidt længere ud på gevindstykket. Men Morten! Den slags snak er jo slet ikke relevant for dig før efter sommerferien, når din fine nye blok er tilkørt med allerstørste forsigtighed... vel? :wink:
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Min pumpe drypper
« Svar #13 Dato: 09. Marts 2007 kl: 21:33:49 »
Citat fra: "Jarl"
Men Morten! Den slags snak er jo slet ikke relevant for dig før efter sommerferien, når din fine nye blok er tilkørt med allerstørste forsigtighed... vel? :wink:


Ja det skal jeg nok....Jeg kører altid mine T3´ere med stor respekt. Men det var min Røde bus jeg mente, den motor spinder og det kunne være sjovt at skrue lidt på - ikke permanent!
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Min pumpe drypper
« Svar #14 Dato: 12. Marts 2007 kl: 21:08:14 »
Nu har jeg erhvervet et pakningssæt til min pumpe, der er godt nok mange dimser i, kobberskiver, gummiskiver, plastikpropper, en grå plastikbøsning mellemstore O-ringe og nogle store polygoniske gummipakninger.

Reservedelsnummeret kan i se på billedet, svarer noget af det her overens med det i har brugt eller købt?
Lige umiddelbart er det ikke det samme som det Jarl nævner??