Den anden dag da jeg kørte på motorvej, blev der læk for kølevand
ved overgang fra en af de store slanger til plastrørene der går frem til
køleren.
Det kunne fixes ved at stramme et spændebånd, så blev det tæt.
Alligevel var bagerste beholder tom nu jeg tjekker her et par dage efter.
Så enten forsvinder der stadig vand, eller også var det pga luft i systemet.
Jeg tænker lidt over om jeg skulle køre uden tryk på kølesystemet.
På den måde fremprovokerer jeg jo ikke utætheder.
En anden ting jeg selvfølgelig også spekulerer lidt på er,
om jeg kører den lille motor for hårdt?
Jeg kører en del på motorvej. Er der ingen bakker kører jeg
mellem 90 km/t og 100 km/t.
Ved 3500 omd/min kører jeg ca. 97 km/t vist på GPS.
Efter driftstemperatur er nået, står nålen altid i midten,
uanset om jeg kører 50 km/t eller 100 km/t.
Jeg har set lidt på de låg til foreste beholder.
Der er 2 typer set udefra,
Det er til at se hvordan den virker, g også hvad der skal til for at tage trykket af systemet.
Den her er værre:
Reservedelsnumre for de her er
025 121 321 A
og
025 121 321 B