Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - T3sen

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 19
31
Motordele / Søger dieselpumpe
« Dato: 21. Oktober 2014 kl: 16:27:13 »
Citat fra: "steps2heaven" post=115834
Ved jeg ikke, den drypper diesel


Et pakningssæt koster vist under 200 kr

http://tinyurl.com/naaqmvw

http://tinyurl.com/ohglc2u

En fin video der viser hvordan de udskiftes er her:
https://www.youtube.com/watch?v=S7j_WzAivrU

Det er bedre at reparere end bare kasserere en fin pumpe.

32
Motordele / Søger dieselpumpe
« Dato: 21. Oktober 2014 kl: 15:56:52 »
Hvad fejler den du vil udskifte?

33
Diesel Fora / Vandstuds til varmeapparat
« Dato: 17. Oktober 2014 kl: 11:17:56 »
Jeg kan heller ikke finde den på VW-shoppen, men den er ganske givet identisk med den her til golf2 diesel:

http://www.krogslund.dk/reservedele/volkswagen/golf/golf-2-1.6-diesel-0983-0891/eldele/varmeindikator%2ctil-model-med-varmeur/c-23/c-370684/p-276566


34
Diesel Fora / Vandstuds til varmeapparat
« Dato: 17. Oktober 2014 kl: 07:06:08 »
Citat fra: "Thambo" post=115704
Det er denne nye studs jeg har fået hjem!


Følerne sidder i alu-studs.

Den gamle skal ikke bruges til noget.

En metoden til at få de følere ud,  er at save hen til dem med en nedstryger eller lignende.

Når du så er tæt på føleren, banker du en mejsel eller skruetrækker ned i
save-sporet og på den måde åbner gevindet.

Hvor har du købt den vandstuds, det er vist den type der sad på tidlige årgange,
og VW.shoppen har dem ikke og jeg har ikke set dem andre steder.

35
Diesel Fora / Jx 1,6 TD termostathus
« Dato: 13. Oktober 2014 kl: 16:24:27 »
Citat fra: "Jønne Ukendt" post=115655
Termostathuset er jo en del af hele vandpumpen. Ny komplet vandpumpe og nyt dæksel og du
 er kørende igen.


Thambo, har du læst hvad Jønne skriver?

Termostaten sidder jo bag denne som er af plast, altså ikke meget galvanisk tærring i den:



Resten af vandpumpen er af metal, men det hele skal afmonteres,
vist inklusiv generator + generatorbeslag.

36
Diverse / Låsesæt.
« Dato: 10. Oktober 2014 kl: 16:30:51 »
Citat fra: "buddha_uffe" post=115606
http://www.bus-scheune.de/advanced_search_result.php?keywords=251%20905%20855


Men her står vel at låse til dørhåndtag ikke kan leveres?

   
"VW Bus T2 T3 Türgriffe & Zündschloß gleichschließend
58,00 EUR
( inkl. 19 % MwSt. zzgl. Versandkosten )
Lieferzeit:nicht lieferbar   nicht lieferbar"

37
Diesel Fora / Trykløs kølesystem på CS?
« Dato: 29. September 2014 kl: 19:26:43 »
Citat fra: "Hawaiibussen" post=115341
Jeg har kørt trykløst i 5 år i min Jx'er som er i Syncroen og har aldrig set det som i et problem! Og den har da været dejlig varm til tider i terrænet. Jeg har et låg som lille holder tryk det er defekt. Men man kan også selv lave det.


Jeg prøver at se hvad der sker ved at køre uden tryk så.
Har snittet og boret et par fjedre og pakninger ud af et låg:




Citat fra: "kh" post=115356
Tænker på, om den måske skal luftes ud i køleren !


Ja. muligvis er det pga. manglende udluftning at der tilsyneladende var "forsvundet" noget kølevand.

38
Diesel Fora / Trykløs kølesystem på CS?
« Dato: 28. September 2014 kl: 18:30:21 »
Den anden dag da jeg kørte på motorvej, blev der læk for kølevand
ved overgang fra en af de store slanger  til plastrørene der går frem til  
køleren.
Det kunne fixes ved at stramme et spændebånd, så blev det tæt.
Alligevel var bagerste beholder tom nu jeg tjekker her et par dage efter.

Så enten forsvinder der stadig vand, eller også var det pga luft i systemet.

Jeg tænker lidt over om jeg skulle køre uden tryk på kølesystemet.
På den måde fremprovokerer jeg jo ikke utætheder.

En anden ting jeg selvfølgelig også spekulerer lidt på er,
om jeg kører den lille motor for hårdt?

Jeg kører en del på motorvej. Er der ingen bakker kører jeg
mellem 90 km/t og 100 km/t.

Ved 3500 omd/min kører jeg ca. 97 km/t vist på GPS.

Efter driftstemperatur er nået, står nålen altid i midten,
uanset om jeg kører 50 km/t eller 100 km/t.

Jeg har set lidt på de låg til foreste beholder.

Der er 2 typer set udefra,

Det er til at se hvordan den virker, g også hvad der skal til for at tage trykket af systemet.

Den her er værre:


Reservedelsnumre for de her er

025 121 321 A
og
025 121 321 B

39
Generelt / Rep. af T3 i Tyskland
« Dato: 21. September 2014 kl: 17:28:42 »
Mht. olieforbruget, så er det stort. Men hvis det var det eneste problem med motoren, så ville jeg nok selv leve med det, indtil jeg var tvunget til at gøre noget.

En liter motorolie koster 20 kr. en ny turbo koster måske mindst 2000 kr. altså det samme som 100 liter motorolie= forbruget på 40.000 km.

Baghjulslejet er værre, det er  ikke en af det letteste opgaver, men der er folk her der sagtens kan klare den opgave.

Jeg kender ingen her, men jeg ved at der er nogen der er interesserede i opgaver, så mon ikke de sender dig en besked med et forslag.

40
Generelt / Rep. af T3 i Tyskland
« Dato: 21. September 2014 kl: 16:02:44 »
Hvordan kan I vide præcis hvad der skal udskiftes?

Efter min mening er facebook ikke det rigtige sted at søge gode råd omkring reparation af T3.

Jeg tror det er bedre af få reparation lavet af folk her på T3nettet end et eller andet sted i udlandet.

41
Biler.. / S: Ting og sager til JX
« Dato: 21. September 2014 kl: 15:02:55 »
Citat fra: "Hawaiibussen" post=115142
solgt til jernmanden


Var det så ikke bedre med en auktion?

42
Mekanisk / moment på 12.9 bolt.
« Dato: 21. September 2014 kl: 10:25:32 »
Citat fra: "Jarl skrev engang" post=115134
Ja, når du bruger den tolvkantede 12.9'er, så skal skiven ikke bruges. Du skal definitivt bruge en helt ny bolt - det er jo netop en strækbolt. Momentet er 90 nm + 90 grader og blå locktite på gevindet er en god ide. I ældre litteratur opgives momentet til 90 nm + 180 grader. Hvis du køber en Febi-bolt, står momentet på pakningen, og der står 90 nm + 180 grader. Vær hysterisk kritisk med renhed og krumtappens sternflade.


http://t3nettet.dk/forum/diesel-fora/59900-tilspaending-af-takthjul-pa-krumtap#59911

43
Diverse / Metode til at læsse en motor op i varerummet?
« Dato: 16. September 2014 kl: 13:32:03 »
Jeg har en motor til at ligge på en plade med hjul under.
Ca, 10 cm fra jorden.

Jeg vil gerne have motoren op i varerummet.

Jeg har ikke rigtig kunnet komme op med den idé der løser det problem.

Jeg har ikke motorkran eller palleløfter.
En palleløfter løfter vel heller ikke højt nok?

44
Træf / Klub aften på Gør Det Selv TIRSDAG den 23. sept
« Dato: 14. September 2014 kl: 12:33:25 »
Citat fra: "Hinze" post=114903
Citat fra: "jensjakob" post=114893
Kan man som klubmedlem komme med anden bil end en T3 og mekke ?


Jensjakob, selvfølgelig kan man ikke det.


Ærgerligt synes jeg.

45
Diverse / HJÆLP.. Rust under nymalet panel.
« Dato: 14. September 2014 kl: 12:01:47 »
Min mening:

Godt med billede, men det kunne du have gjort bedre:
et billede ude fra på afstand, så det er til at se hvor vi er på bilen,
og dernæst  nærbilleder udefra og indefra.

Selv ville jeg ikke bruge fosforsyre til den her opgave.

Jeg ville mekanisk  rense ALT rust væk udefra, banke de tynde kanter lidt ned,
spartle og slibe. Så male med en diffusionstæt maling udefra,
og rustbeskyttelse på indersiden med en pensel.

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 19