Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Jesper

Sider: 1 2 [3] 4 5 6
31
Diverse / Fra 2-skive til 1-skive
« Dato: 03. April 2007 kl: 00:53:33 »
Hejsa,

Skal til at skifte om fra det gamle hylende 2 skive setup til et fint ikke hylende 1 skive setup. Har læsts Jarls meget fine beskrivelse her på forum (bliver gang på gang imponeret over din viden Jarl) men har alligevel et par spørgsmål:

1) Krumtapsskiven, bør den skiftes? Skal alligevel have den af, da det drypper en smule derfra. Har bestilt en ny oliepakning hos Hovwdiaudi. Er der nogen problemer med skift af pakningen?

2) Vandpumpen, bør jeg skifte den når jeg nu er igang? Den er sikkert gammel... Jeg har bestilt den enkelte remskive til den.

Mvh Jesper som har været ude og fræse i det røde lyn i dag for førsgte gang i en uge

32
Diverse / dunke lyd
« Dato: 31. Marts 2007 kl: 21:59:47 »
Hejsa, Prøv at kigge dine bærearme efter - bøsningerne specielt - tror gummiet er røget sig en tur...

33
Diverse / Udluftning af kobling
« Dato: 30. Marts 2007 kl: 21:09:50 »
Hejsa,

Nu har jeg monteret mit fine nye kobberrør under det røde lyn (ikke så meget lyn lige pt) og skal til at udlufte koblingen. Har fyldt reservoiret og træder som en sindssyg på koblingen, men væskestanden i beholderen ændrer sig ikke... Er det en luftlomme der driller? Er der et trick?

Mvh Jesper

34
Diverse / Død koblingspedal / cylinder?
« Dato: 25. Marts 2007 kl: 22:18:17 »
Hejsa,

I dag på vej hjem fra en dejlig surftur på Farø forsvandt koblingspedalen pludselig under foden på mig... Lige midt i et kryds, men heldigvis tæt på hjemmet. Jeg kom hjem ved at starte i 2. gear (undskyld starter) og ellers bare køre uden at bremse :shock:

Det virker som om forbindelsen til cylinderen er død - er der nogen der kender til problemet inden jeg begynder at splitte det hele ad?

Tak   :wink:

Jesper

35
Diverse / Udskiftning / renovering af blæser
« Dato: 06. November 2006 kl: 11:43:15 »
Hejsa,

Har læst tråden: http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=685&highlight=varmebl%E6ser vedr udskiftning af blæser og set at Mads har smurt sine kul ...

Mine kul er helt sikkert brændt fast og blæseren suger så meget strøm at motoren går ned i omdrejninger når jeg tænder for blæseren - kort tid efter smelter sikringerne...

Er det slet ikke muligt at komme ind og skifte den uden at tage ALT ud  :cry:  :cry:
... og var der noget med at hvis jeg skifter er det bedre at skifte hele enheden??

Jesper

36
Diverse / Skævslidning af bagdæk
« Dato: 29. Oktober 2006 kl: 20:33:36 »
Hej,

Mit ene bagdæk er ret Formel 1 agtigt på indersiden (på den del af dækket der vender ind mod motoren) dvs stort set uden slidbane - resten af dækket er også færdigt, men der er ingen tvivl om der er noget galt.

Vil gerne have det fikset inden jeg sætter nye dæk på:
Hvordan måler jeg op om det er i orden og hvordan fikser jeg problemet??

TAK
   :D
Jesper

37
Diverse / OT?
« Dato: 30. Juli 2006 kl: 00:57:57 »
Tænkte på om der er en nemmere måde at finde OT på uden at kigge ned på svinghjulet gennem hullet i blokken??? Mit fyr sidder nemlig lige over og jeg gider ikke presse ventilerne ned i stemplerne når jeg skal skiftre mine shims...

38
Diverse / Ny tank - er det lige til?
« Dato: 28. Juli 2006 kl: 08:37:26 »
Hmm den bus laver hele tiden nye narrestreger - når først det ene problem er løst finder den på at svine fliserne til i den anden ende - nu drypper den diesel og jeg vil skyde på det er en rusten tank. Tanken er fugtig på det meste af venstre side og selvom tanken er helt fuld nu tror jeg det er rust...

Spørgsmålet er, er det bare at købe en ny hos Høyer og så smide den på eller skal der bruges ekstra reservedele eller noget? Pakninger, pakgarn eller lign?

Mvh Jesper

39
Diesel Fora / Dieselfilter - hvor tit skal det udskiftes?
« Dato: 21. Juli 2006 kl: 14:41:49 »
Hej hej,

Følger det intervallet for luftfilter eller?

Jesper

40
Diverse / montering af olietermometer
« Dato: 20. Juli 2006 kl: 14:46:32 »
Er der nogen der har erfaring med dette? Skal være et 'rigtigt' termometer så jeg kan se hvor mange grader min stakkels olie er - og så jeg kan se effekten af den kommende oliekøler...

Alternativt kan man jo bare møge et stegetermometer ind et eller andet sted he he..

41
Diesel Fora / Kan ikke finde indlæg med olikøler på ebay
« Dato: 20. Juli 2006 kl: 12:41:39 »
Har ledt og ledt men kan ikke finde det. der var et indlæg med et link til en komplet GTI køler på ebay... pris i omegnen af 600kr...

42
Diesel Fora / Skift af pakdåse samt pilotleje
« Dato: 19. Juli 2006 kl: 11:34:27 »
Hejsa,

Nu er det tid til at få skiftet pilotlejet samt pakdåsen - Ronald kigger forbi værkstedet senere i dag og holder mig med selskab ;o)

Er dog stadig ikke helt sikker på, hvordan jeg skifter pakdåsen...

Af med udrykkerlejet, af med bøsningen der holder lejet, men hvad så???

På forhånd tak

Mvh Jesper

43
Diesel Fora / Oliespild fra bunden af koblingshuset...
« Dato: 17. Juli 2006 kl: 10:34:24 »
Hejsa...

Bussen drypper lidt olie fra bunden af koblingshuset efter den har kørt / været godt varm... Det stabiliserer sig efter nogle timer så det kunne godt tyde på at det er gearolie der bliver presset derud... olien er heller ikke sort som det der kommer fra motoren...

Nogle bud på hvad det kan være?

Skal alligevel skifte pilotleje + kobling en af dagen i denne uge så måske jeg kan fikse det i samme omgang?

Jesper

44
Diverse / Justering af håndbremse.
« Dato: 06. Juli 2006 kl: 13:25:37 »
Ville tro det er vinklen på beslaget under vognen...

45
Diesel Fora / Dyser - ujævn motorgang
« Dato: 03. Juli 2006 kl: 12:53:47 »
Hej forum,

Længe siden... arbejder stadig med lidt ujævn motorgang som flere af jer også kom med gode bud på under T3 træffet. Har fået målt kompression på den som er helt ok, men dyserne åbner sådan mellem 110 og 120 bar og hænger ind i mellem ifølge Boschværkstedet som målte dem...

Da jeg stadig ikke er nået til min KYJX ombygning overvejer jeg nye/renoverede dyser. De siger på værkstedet at man ikke kan justere dem jeg har grundet slid....

Har kigget på Hovwdiaudi, DKK 168,02 for en dyse er sgu billigt, men så skal de vel 'shimses' op bagefter? Boschværkstedet vil levere 4 nye, Boschdyser i mine eksisterende foringer for 2000 + moms - så er de klar til brug.

Hvad skal jeg vælge???
Er der nogle der ligger inde med dyser der fungerer er jeg også meget interesseret.

Jesper

Sider: 1 2 [3] 4 5 6