Forfatter Emne: K: Top til KY  (Læst 810 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
K: Top til KY
« Dato: 20. April 2009 kl: 23:20:53 »
Hejsa,

Efter flere måneders byggeprojekt i huset er det nu endelig tid til at den forsømte T3'er kan få ny tandrem og top (der er ikke mere at justere med shims... er nede på tyndeste nu)

Er der nogen der ligger inde med sådan en top eller skal jeg købe en sprit neues og så bore den op jvf Jarls tidligere observationer??? Og har de nye topstykker samme skjulte kanaler som de gamle?

Og ja, når det hele nu er adskilt skal stempel fra cyl 4 vel ud og måles, men orker næsten ikke projektet hvis tallene ikke er gode - men orker heller ikke at leve i uvished...

Bilen springer stadig i gang med 1/4 tørn på starteren (med det samme) men på det seneste vil den rigtig rigtig gerne have koldstarteren trukket (fra ca 5-6 grader C og nedefter)

Det har den aldrig behøvet, så manglende/faldende kompression er jo nok et fact.

Spm er bare om det skyldes slidte og ødelagte ventiler/sæder eller om det er cylinder/stempler...


Nå, skriv endelig hvis du har en top liggende. Jo mere plug and play jo bedre ;o)

Mange T3 hilsner fra Jesper

PS. Den gamle KY'er har nu overrasket mig positivt. Den har kørt i 4 år nu med største skavank værende dårlige forbindelser til starteren. OK så lidt koblingsproblemer mv men intet direkte relateret til pumpe/dyser/stempler/cylinger andet end alm. vedligehold. Havde jeg haft en JX'er med mit vedligeholdelsesprogram havde jeg nok også haft månedskort til bussen tror jeg
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
K: Top til KY
« Svar #1 Dato: 28. April 2009 kl: 21:38:35 »
Slet ingen med en top på lager?  :D
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
K: Top til KY
« Svar #2 Dato: 28. April 2009 kl: 21:59:42 »
Hvis du kan finde en 1,6 D/TD top, så er det da bare at bore de 6 små huller og så på med den. KY-toppe er - efter prisen at dømme - støbt af platin...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!