T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Crapz efter 11. September 2011 kl: 11:41:33

Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Crapz efter 11. September 2011 kl: 11:41:33
Så fik Poot og jeg i gang i motoren

Vi fik gang i den efter af jeg lånte Hinze’s trylleprint, satte de 3 kabler på og taaaadada så startede den :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_oJ28_Wyndc[/youtube]

Men ved ikke helt hvordan den skal se ud når man måler timing men synes den hopper mellen 32 og den blå streg, skal den kun lave pletter omkring den blå streg ?
Turboen smider olie ud så skal have lavet den

http://www.hansautoparts.com/AFNVNTTurboCartridge.htm

har tænkt mig at prøve at bestille sådan en fætter :D
nogen som har prøvet det ?

Men ellers lyder den okay synes vi :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2Yw0TuDXj9s[/youtube]

Nu mangler der kun rør/ slange fra intercooleren til turboen så er vi ved at være klar til næste trin...
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Hinze efter 11. September 2011 kl: 12:16:56
lækkert, den lyder også spændstig, køre du med "håndgas"?
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: lagoni efter 11. September 2011 kl: 12:17:27
Stort tillykke!   :D
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Crapz efter 11. September 2011 kl: 12:54:59
Citat fra: "Hinze"
lækkert, den lyder også spændstig, køre du med "håndgas"?


ikke i den første video der køre den bare i tomgang men den lyder underlig synes jeg :( som om den hmm taber tagten ..
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Crapz efter 12. September 2011 kl: 19:30:50
nogen som ved det ?
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: POLLE955 efter 12. September 2011 kl: 20:30:24
Rabundus har en turbo til afn . hvis ikke han har solgt den , godt du fik gang i den , jeg tror du skal have alle slanger på før den går rigtig , den er følsom , med luftmængdemåler osv. det er ikke en sauger , men sikke et arbejde du har haft med den , man må sige du holder modet oppe  :D .
hilsen poul
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Crapz efter 13. September 2011 kl: 08:05:51
@polle

det håber jeg ;)

det skal nok blive dejligt at få den i bussen :P
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: subwoofer efter 13. September 2011 kl: 12:59:33
Citat fra: "Crapz"

Turboen smider olie ud så skal have lavet den

http://www.hansautoparts.com/AFNVNTTurboCartridge.htm

har tænkt mig at prøve at bestille sådan en fætter :D
nogen som har prøvet det ?


Du skal såmen ikke bestille derfra:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=314980
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Crapz efter 15. September 2011 kl: 12:13:12
Ah jeg da lyder sku ikke så godt :D

må se om jeg kan finde så dan en fætter et andet sted :D

eller er der nogen som ligger ind med en AFN turbo :P ???
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: POLLE955 efter 15. September 2011 kl: 22:15:55
Hallo , det gør Rabundus , hvis ikke han har solgt den .
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Crapz efter 15. September 2011 kl: 22:36:30
Citat fra: "POLLE955"
Hallo , det gør Rabundus , hvis ikke han har solgt den .





Den var solgt. ;)
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: POLLE955 efter 15. September 2011 kl: 22:44:35
Ok , jeg spørger lige min mek. ad han har skiftet motor for nyligt på sin Sharan det kan være der var en tilovres der , du høre nærmere .
hilsen poul
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Crapz efter 16. September 2011 kl: 09:08:59
@polle okay takker det lyder kanon :P
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: tsh efter 04. Januar 2012 kl: 21:41:42
Jeg har lidt spørgsmål Crapz, som jeg håber du kan være behjælpelig med eller andre.

Jeg har selv en VW T3 caravelle 1,6 diesel. Men synes det er lidt dyr i vægtafgift. Den vejer 1575 kg. Jeg har så en dialog med skat, om at få den vejet ned. Men overvejer også at omregistrere den til en benziner, for at få den endnu billigere. Vil lave den om til en multivan. Men det mest optimale, for mig, ville være at ligge en 1,9 tdi motor i med 110 eller 130 hest. Hvilket jeg kan se du har gjort. (ved ikke hvor mange heste din har)

Hvordan var dette muligt? Jeg tænker på afgiften? Eller var du under 20% reglen? Hvad med gearkassen, passer den lige på eller?

Håber du har nogle fif eller råd?

Med venlig hilsen
Thomas
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Holger efter 06. Januar 2012 kl: 12:13:17
130 hk er vist ikke aktuelt da det vistnok er en pumpedyse og den har en anden blok som gør arbejdet endnu større. 1Z med 90 hk er meget nemmere, den passer umiddelbart på. Hvis du er heldig accepterer synsmanden 90 HK uden at du skal betale afgift men spørg ham først. 1Z kan være udgangspunkt for mange HK. Mange der laver motorer til traktortræk bruger 1Z som udgangspunkt. Der er næsten ingen øvre grænse, jeg har hørt om 800 HK.
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Crapz efter 06. Januar 2012 kl: 12:41:59
Citat fra: "tsh"
Jeg har lidt spørgsmål Crapz, som jeg håber du kan være behjælpelig med eller andre.

Jeg har selv en VW T3 caravelle 1,6 diesel. Men synes det er lidt dyr i vægtafgift. Den vejer 1575 kg. Jeg har så en dialog med skat, om at få den vejet ned. Men overvejer også at omregistrere den til en benziner, for at få den endnu billigere. Vil lave den om til en multivan. Men det mest optimale, for mig, ville være at ligge en 1,9 tdi motor i med 110 eller 130 hest. Hvilket jeg kan se du har gjort. (ved ikke hvor mange heste din har)

Hvordan var dette muligt? Jeg tænker på afgiften? Eller var du under 20% reglen? Hvad med gearkassen, passer den lige på eller?

Håber du har nogle fif eller råd?

Med venlig hilsen
Thomas




at det tager jeg når jeg har lavet bilen færdig ;), bilen er godkendt i Tyskland med den AFN motor så i værste fald skal jeg have den der ned og tilbage igen for at få den godkendt

min AFN har 110hk og gearkassen er special lavet for at kunne holde til den motor

pris jaa tør ikke tænke på hvad det kommer til at koste ;), men det bliver fedt ;)

bare det jeg har trillet rundt i den kan jeg mærke at kraften  :twisted:
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Holger efter 06. Januar 2012 kl: 15:26:12
.........gearkassen er special lavet for at kunne holde til den motor
Ved du hvad der er lavet ved gearkassen for at få den til at holde?
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: tsh efter 06. Januar 2012 kl: 15:28:08
Citat fra: "Holger"
130 hk er vist ikke aktuelt da det vistnok er en pumpedyse og den har en anden blok som gør arbejdet endnu større. 1Z med 90 hk er meget nemmere, den passer umiddelbart på. Hvis du er heldig accepterer synsmanden 90 HK uden at du skal betale afgift men spørg ham først. 1Z kan være udgangspunkt for mange HK. Mange der laver motorer til traktortræk bruger 1Z som udgangspunkt. Der er næsten ingen øvre grænse, jeg har hørt om 800 HK.


Ved du hvilken gearkasse man kan bruge til den?
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: tsh efter 06. Januar 2012 kl: 15:28:47
Citat fra: "Crapz"
Citat fra: "tsh"
Jeg har lidt spørgsmål Crapz, som jeg håber du kan være behjælpelig med eller andre.

Jeg har selv en VW T3 caravelle 1,6 diesel. Men synes det er lidt dyr i vægtafgift. Den vejer 1575 kg. Jeg har så en dialog med skat, om at få den vejet ned. Men overvejer også at omregistrere den til en benziner, for at få den endnu billigere. Vil lave den om til en multivan. Men det mest optimale, for mig, ville være at ligge en 1,9 tdi motor i med 110 eller 130 hest. Hvilket jeg kan se du har gjort. (ved ikke hvor mange heste din har)

Hvordan var dette muligt? Jeg tænker på afgiften? Eller var du under 20% reglen? Hvad med gearkassen, passer den lige på eller?

Håber du har nogle fif eller råd?

Med venlig hilsen
Thomas




at det tager jeg når jeg har lavet bilen færdig ;), bilen er godkendt i Tyskland med den AFN motor så i værste fald skal jeg have den der ned og tilbage igen for at få den godkendt

min AFN har 110hk og gearkassen er special lavet for at kunne holde til den motor

pris jaa tør ikke tænke på hvad det kommer til at koste ;), men det bliver fedt ;)

bare det jeg har trillet rundt i den kan jeg mærke at kraften  :twisted:


Hvor har du fundet gearkassen?
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Crapz efter 06. Januar 2012 kl: 16:18:48
http://ha-projekt.de/index.php?route=product/product&path=18&product_id=64
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Holger efter 06. Januar 2012 kl: 19:03:07
Citat fra: "tsh"
Citat fra: "Holger"
130 hk er vist ikke aktuelt da det vistnok er en pumpedyse og den har en anden blok som gør arbejdet endnu større. 1Z med 90 hk er meget nemmere, den passer umiddelbart på. Hvis du er heldig accepterer synsmanden 90 HK uden at du skal betale afgift men spørg ham først. 1Z kan være udgangspunkt for mange HK. Mange der laver motorer til traktortræk bruger 1Z som udgangspunkt. Der er næsten ingen øvre grænse, jeg har hørt om 800 HK.


Ved du hvilken gearkasse man kan bruge til den?

Alle TDI motorer passer på alle T3 gearkasser. Problemet er at finde noget der kan holde.(men det har Craps jo svaret på). Hvis gearkassen har gået sammen med  en WBX skal der skiftes koblingshus og højgear aksel. Højgearaksel kan så evt. skiftes til en speciel TDI/T3, så kan du bruge TDI kobling og svinghjul. Pumpedyse motorerne passer også på T3 gearkassen men bundkaret fra JX passer ikke på pumpedyse motor. Derfor kan ikke alle bolthuller bruges. Motoren får også en anden hældning (50 gr.) end den er beregnet til.(15-20 gr.)
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Holger efter 06. Januar 2012 kl: 19:07:26
Undskyld at jeg blander mig, jeg havde faktisk glemt at det var din tråd Crapz.
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: arazona efter 25. Januar 2012 kl: 18:38:25
Kan en 1,9tdi pas en 1,6d gearkasse?
Titel: T3 TDI 1.9 AFN
Indlæg af: Holger efter 26. Januar 2012 kl: 17:23:42
Alle TDI motorer passer på alle T3 gearkasser. Problemet er at finde noget der kan holde.(men det har Craps jo svaret på). Hvis gearkassen har gået sammen med en WBX skal der skiftes koblingshus og højgear aksel. Højgearaksel kan så evt. skiftes til en speciel TDI/T3, så kan du bruge TDI kobling og svinghjul. Pumpedyse motorerne passer også på T3 gearkassen men bundkaret fra JX passer ikke på pumpedyse motor. Derfor kan ikke alle bolthuller bruges. Motoren får også en anden hældning (50 gr.) end den er beregnet til.(15-20 gr.)