Forfatter Emne: T3 TDI 1.9 AFN  (Læst 3954 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Crapz

  • Gæst
T3 TDI 1.9 AFN
« Svar #15 Dato: 06. Januar 2012 kl: 12:41:59 »
Citat fra: "tsh"
Jeg har lidt spørgsmål Crapz, som jeg håber du kan være behjælpelig med eller andre.

Jeg har selv en VW T3 caravelle 1,6 diesel. Men synes det er lidt dyr i vægtafgift. Den vejer 1575 kg. Jeg har så en dialog med skat, om at få den vejet ned. Men overvejer også at omregistrere den til en benziner, for at få den endnu billigere. Vil lave den om til en multivan. Men det mest optimale, for mig, ville være at ligge en 1,9 tdi motor i med 110 eller 130 hest. Hvilket jeg kan se du har gjort. (ved ikke hvor mange heste din har)

Hvordan var dette muligt? Jeg tænker på afgiften? Eller var du under 20% reglen? Hvad med gearkassen, passer den lige på eller?

Håber du har nogle fif eller råd?

Med venlig hilsen
Thomas




at det tager jeg når jeg har lavet bilen færdig ;), bilen er godkendt i Tyskland med den AFN motor så i værste fald skal jeg have den der ned og tilbage igen for at få den godkendt

min AFN har 110hk og gearkassen er special lavet for at kunne holde til den motor

pris jaa tør ikke tænke på hvad det kommer til at koste ;), men det bliver fedt ;)

bare det jeg har trillet rundt i den kan jeg mærke at kraften  :twisted:

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
T3 TDI 1.9 AFN
« Svar #16 Dato: 06. Januar 2012 kl: 15:26:12 »
.........gearkassen er special lavet for at kunne holde til den motor
Ved du hvad der er lavet ved gearkassen for at få den til at holde?
Mvh. Holger
81 75 44 50

tsh

  • Gæst
T3 TDI 1.9 AFN
« Svar #17 Dato: 06. Januar 2012 kl: 15:28:08 »
Citat fra: "Holger"
130 hk er vist ikke aktuelt da det vistnok er en pumpedyse og den har en anden blok som gør arbejdet endnu større. 1Z med 90 hk er meget nemmere, den passer umiddelbart på. Hvis du er heldig accepterer synsmanden 90 HK uden at du skal betale afgift men spørg ham først. 1Z kan være udgangspunkt for mange HK. Mange der laver motorer til traktortræk bruger 1Z som udgangspunkt. Der er næsten ingen øvre grænse, jeg har hørt om 800 HK.


Ved du hvilken gearkasse man kan bruge til den?

tsh

  • Gæst
T3 TDI 1.9 AFN
« Svar #18 Dato: 06. Januar 2012 kl: 15:28:47 »
Citat fra: "Crapz"
Citat fra: "tsh"
Jeg har lidt spørgsmål Crapz, som jeg håber du kan være behjælpelig med eller andre.

Jeg har selv en VW T3 caravelle 1,6 diesel. Men synes det er lidt dyr i vægtafgift. Den vejer 1575 kg. Jeg har så en dialog med skat, om at få den vejet ned. Men overvejer også at omregistrere den til en benziner, for at få den endnu billigere. Vil lave den om til en multivan. Men det mest optimale, for mig, ville være at ligge en 1,9 tdi motor i med 110 eller 130 hest. Hvilket jeg kan se du har gjort. (ved ikke hvor mange heste din har)

Hvordan var dette muligt? Jeg tænker på afgiften? Eller var du under 20% reglen? Hvad med gearkassen, passer den lige på eller?

Håber du har nogle fif eller råd?

Med venlig hilsen
Thomas




at det tager jeg når jeg har lavet bilen færdig ;), bilen er godkendt i Tyskland med den AFN motor så i værste fald skal jeg have den der ned og tilbage igen for at få den godkendt

min AFN har 110hk og gearkassen er special lavet for at kunne holde til den motor

pris jaa tør ikke tænke på hvad det kommer til at koste ;), men det bliver fedt ;)

bare det jeg har trillet rundt i den kan jeg mærke at kraften  :twisted:


Hvor har du fundet gearkassen?

Crapz

  • Gæst

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
T3 TDI 1.9 AFN
« Svar #20 Dato: 06. Januar 2012 kl: 19:03:07 »
Citat fra: "tsh"
Citat fra: "Holger"
130 hk er vist ikke aktuelt da det vistnok er en pumpedyse og den har en anden blok som gør arbejdet endnu større. 1Z med 90 hk er meget nemmere, den passer umiddelbart på. Hvis du er heldig accepterer synsmanden 90 HK uden at du skal betale afgift men spørg ham først. 1Z kan være udgangspunkt for mange HK. Mange der laver motorer til traktortræk bruger 1Z som udgangspunkt. Der er næsten ingen øvre grænse, jeg har hørt om 800 HK.


Ved du hvilken gearkasse man kan bruge til den?

Alle TDI motorer passer på alle T3 gearkasser. Problemet er at finde noget der kan holde.(men det har Craps jo svaret på). Hvis gearkassen har gået sammen med  en WBX skal der skiftes koblingshus og højgear aksel. Højgearaksel kan så evt. skiftes til en speciel TDI/T3, så kan du bruge TDI kobling og svinghjul. Pumpedyse motorerne passer også på T3 gearkassen men bundkaret fra JX passer ikke på pumpedyse motor. Derfor kan ikke alle bolthuller bruges. Motoren får også en anden hældning (50 gr.) end den er beregnet til.(15-20 gr.)
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
T3 TDI 1.9 AFN
« Svar #21 Dato: 06. Januar 2012 kl: 19:07:26 »
Undskyld at jeg blander mig, jeg havde faktisk glemt at det var din tråd Crapz.
Mvh. Holger
81 75 44 50

arazona

  • Gæst
T3 TDI 1.9 AFN
« Svar #22 Dato: 25. Januar 2012 kl: 18:38:25 »
Kan en 1,9tdi pas en 1,6d gearkasse?

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
T3 TDI 1.9 AFN
« Svar #23 Dato: 26. Januar 2012 kl: 17:23:42 »
Alle TDI motorer passer på alle T3 gearkasser. Problemet er at finde noget der kan holde.(men det har Craps jo svaret på). Hvis gearkassen har gået sammen med en WBX skal der skiftes koblingshus og højgear aksel. Højgearaksel kan så evt. skiftes til en speciel TDI/T3, så kan du bruge TDI kobling og svinghjul. Pumpedyse motorerne passer også på T3 gearkassen men bundkaret fra JX passer ikke på pumpedyse motor. Derfor kan ikke alle bolthuller bruges. Motoren får også en anden hældning (50 gr.) end den er beregnet til.(15-20 gr.)
Mvh. Holger
81 75 44 50