0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Jeg har lidt spørgsmål Crapz, som jeg håber du kan være behjælpelig med eller andre.Jeg har selv en VW T3 caravelle 1,6 diesel. Men synes det er lidt dyr i vægtafgift. Den vejer 1575 kg. Jeg har så en dialog med skat, om at få den vejet ned. Men overvejer også at omregistrere den til en benziner, for at få den endnu billigere. Vil lave den om til en multivan. Men det mest optimale, for mig, ville være at ligge en 1,9 tdi motor i med 110 eller 130 hest. Hvilket jeg kan se du har gjort. (ved ikke hvor mange heste din har) Hvordan var dette muligt? Jeg tænker på afgiften? Eller var du under 20% reglen? Hvad med gearkassen, passer den lige på eller?Håber du har nogle fif eller råd?Med venlig hilsenThomas
130 hk er vist ikke aktuelt da det vistnok er en pumpedyse og den har en anden blok som gør arbejdet endnu større. 1Z med 90 hk er meget nemmere, den passer umiddelbart på. Hvis du er heldig accepterer synsmanden 90 HK uden at du skal betale afgift men spørg ham først. 1Z kan være udgangspunkt for mange HK. Mange der laver motorer til traktortræk bruger 1Z som udgangspunkt. Der er næsten ingen øvre grænse, jeg har hørt om 800 HK.
Citat fra: "tsh"Jeg har lidt spørgsmål Crapz, som jeg håber du kan være behjælpelig med eller andre.Jeg har selv en VW T3 caravelle 1,6 diesel. Men synes det er lidt dyr i vægtafgift. Den vejer 1575 kg. Jeg har så en dialog med skat, om at få den vejet ned. Men overvejer også at omregistrere den til en benziner, for at få den endnu billigere. Vil lave den om til en multivan. Men det mest optimale, for mig, ville være at ligge en 1,9 tdi motor i med 110 eller 130 hest. Hvilket jeg kan se du har gjort. (ved ikke hvor mange heste din har) Hvordan var dette muligt? Jeg tænker på afgiften? Eller var du under 20% reglen? Hvad med gearkassen, passer den lige på eller?Håber du har nogle fif eller råd?Med venlig hilsenThomasat det tager jeg når jeg har lavet bilen færdig , bilen er godkendt i Tyskland med den AFN motor så i værste fald skal jeg have den der ned og tilbage igen for at få den godkendt min AFN har 110hk og gearkassen er special lavet for at kunne holde til den motor pris jaa tør ikke tænke på hvad det kommer til at koste , men det bliver fedt bare det jeg har trillet rundt i den kan jeg mærke at kraften :twisted:
Citat fra: "Holger"130 hk er vist ikke aktuelt da det vistnok er en pumpedyse og den har en anden blok som gør arbejdet endnu større. 1Z med 90 hk er meget nemmere, den passer umiddelbart på. Hvis du er heldig accepterer synsmanden 90 HK uden at du skal betale afgift men spørg ham først. 1Z kan være udgangspunkt for mange HK. Mange der laver motorer til traktortræk bruger 1Z som udgangspunkt. Der er næsten ingen øvre grænse, jeg har hørt om 800 HK.Ved du hvilken gearkasse man kan bruge til den?