0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
..hej jarl...jeg har følgt dit indlæg med interesse...har du samlede motoren?altså CS top og KY shortblok?...jeg er da lidt nysguerrigt da jeg sidder ind med en ligning opstilling...AAZ short blok og CS top....-----det vil værre rart at vide om splejsning fungerer godt,,,vh...ant
Hej er der snart ved at være erfaringer på projektet. og som verner skriver, sker der noget ved at bore i en JX toppakning. Endnu ingen problemer iagttaget, hvad der imidlertid ikke er en garanti...Ps Hvor meget vil det betyde, hvis man brugte en KY pakning, den vil jo stadig have den rigtige flade at lægge an på.Det dutter ikke, fordi KY'eren jo har en 3 mm større boring, hvilket pakningen er tilpasset, ogg derfor vil volumen, når stemplet er i top være alt forstor med et stort fald i komporessionsforholdet til følge.Hilsen Poul
hvad er det der gør, at en blok, forberedt for hydr.løftere ikke kan lide en top med mek.løftere??? sker der en ophobning af olie et eller andet sted, eller hvor ligger hunden begravet???
Problemet er simpelthen overlap mellem kanaler. Hydroblokken har som bekendt 4 oliereturkanaler, mens den "mekaniske" blok kun har 3. Den ekstra returoliekanal sidder overfor en vandkanal på det mekaniske topstykke. Konsekvensen ville derfor være, at der bliver passage mellem vand og oliekredsene, og det kan vi jo ikke lide. Selvf. kan man lave nogle kunststykker med at "proppe" et hul af f.eks. ved at dreje et gevind og skrue en prop ind, meeeeen så svært er det jo heller ikke at opdrive et topstykke, som passer til ens blok.
Hvorfor ikke bare fylde olie på kølesystemet, det burde vel også give lavere olietemperatur og så behøver man ikke investere i en oliekøler :lol: :lol: /Mads
den KY-opborede JX-blok.Betyder det at man kan bore en JX blok op til en KY. :?: