Forfatter Emne: benzin problemer  (Læst 2250 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline skildpadden

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
    • Vis profil
benzin problemer
« Dato: 29. September 2013 kl: 18:34:27 »
hej igen
Skildpadden vil stadig ikke kører, benzinpumpe og relæer er skiftet, det hjalp ikke. der kommer stadig ikke benzin til motoren, jeg har ikke fundet nogle filtre ell. der kan være stoppet dog er der en rund "dims" bag venstre bagben som slangen fra pumpen går til, slangen videre "bliver væk" mellem tank, bund og motorbrønd.
En prøvelampe viser at der er strøm på pumpen lige før starteren kører og når starteren kører.
Hvor i motorren burde benzinslangen komme ind og hvad er tilløb og hvad er tilbageløb, bare så jeg ikke forventer benzin i en forkert slange.

Offline skildpadden

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
    • Vis profil
benzin problemer
« Svar #1 Dato: 03. Oktober 2013 kl: 16:02:24 »
ja jeg har stadig ikke kunnet finde fejlen, kan man ikke bare sende benzin fra pumpen til fordeleren med et filter i mellem?

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
benzin problemer
« Svar #2 Dato: 03. Oktober 2013 kl: 16:55:26 »
Der sidder et T-stykke på benzinslangerne lige over remhjulet. I T-stykket sidder der en lille bolt - prøv at skru bolten ud og sæt en benzinslange på studsen, hvor bolten sad. Så kan du dels se om der kommer benzin og, hvor meget der evt. kommer.

Er det forresten en syncro du har? I så fald er den runde dims bag fjedertårnet benzinfilteret.

Offline skildpadden

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
    • Vis profil
benzin problemer
« Svar #3 Dato: 03. Oktober 2013 kl: 18:46:20 »
Tak for dit svar.
Ja det er en syncro, det bliver da noget bøvl at skifte det filter, men det skal jo nok til.
mvh Tue

Offline chewie

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 735
    • Vis profil
  • T3 model: '84 Transporter "Lille Blå"
  • By: Esbjerg
benzin problemer
« Svar #4 Dato: 03. Oktober 2013 kl: 19:33:17 »
Det er faktisk ikke så slemt... Filteret sidder originalt i en holder på bagsiden af "fjeder-tårnet". Op med bilen og af med hjulet.
Hvis filteret sidder i holderen, kan det være en god idé at spraye en masse rustopløser på skruer/bolte god tid i forvejen. Så snart du har fået løsnet filteret skal benzinslangen gerne være lang nok til at du kan trække det lidt til siden og koble slange fra filter på den ene side. Derefter tager du den anden side på den anden side af fjedertårnet.
VW-shoppen har originalt filter og ellers har Biltema et, der passer fint.


Hele operationen tager ikke mere end en halv time. Husk at checke tilstanden på benzinslangerne når du alligevel er dernede.

God arbejdslyst.


Mattias

Offline skildpadden

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
    • Vis profil
benzin problemer
« Svar #5 Dato: 07. Oktober 2013 kl: 20:49:24 »
:woohoo: HURRA så kom der liv i dyret og et stort nok benzintryk,   Men Men,  da trykket blev stort nok viste det sig at der er noget der er p.... utæt, der hvor benzinslangen og tilbageløbet forsvinder ind mellem bund og tank er der noget der er meget utæt :S
tak for hjælpen her

Tue

Offline skildpadden

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
    • Vis profil
benzin problemer
« Svar #6 Dato: 14. Oktober 2013 kl: 20:32:00 »
Så kan jeg konstaterer at det er returslangen der ikke er tæt. Hvordan skifter man den? Hvor sidder den studs den skal sidde på, jeg gætter på den er oven på tanken og hvordan kommer jeg til der, der ser ret tilgængeligt ud.

Tue

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
benzin problemer
« Svar #7 Dato: 14. Oktober 2013 kl: 20:52:55 »
Din returslange går ind ved siden af stikket til tankmåleren, ved venstre baghjul, mon ikke du kan trække det ud og skifte hele slangen.
Det du har ovenpå tanken er din udluftning.
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline skildpadden

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
    • Vis profil
benzin problemer
« Svar #8 Dato: 14. Oktober 2013 kl: 21:02:51 »
Det lyder godt :P , Så i ånden at jeg skulle til at have tanken ned, med alt det der følger med det. Det er ikke altid lige let at skille ting ad der har siddet sammen i over 20 år.
Tak
Tue

Offline skildpadden

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
    • Vis profil
benzin problemer
« Svar #9 Dato: 17. Oktober 2013 kl: 21:17:47 »
Nu holder skildpadden tilsyneladende tæt og har i dag berørt offentlig vej (fortov) skal lige være mere sikker på at den faktisk kan kører mere end et par meter. :cheer: