Forfatter Emne: Strandet på vulkaner  (Læst 2123 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
Strandet på vulkaner
« Dato: 19. April 2010 kl: 11:18:42 »
4 dages arbejde i Kosovo med hjemrejse d. 15. gik ikke helt som forventet. Jeg havde set noget på BBC om problemer med vulkansk aske i luftrummet, men den flinke mand i Pristina Airport fortalte høfligt, at luftrummet fra Wien og nordpå var lukket. Austrian Airlines havde lukket for flyvninger til Wien for deres gæster, da de ikke kunne skaffe flere hotelværelser.. så vi fik tilbudt en ombookning til dagen efter... Så kl. 0500 næste dag stod vi rejseklare og ventede på at kontoret skulle åbne og bekræfte, at røgen var drevet over og vi kunne komme hjem...

Det korte af det lange er, at nu har rykket vores ombookninger flere gange og næste gang er på torsdag.... Der er arbejde her nede, så jeg går ikke helt i hundene, men lykkes det ikke på torsdag tomler jeg hjem..

Kosovo er ikke så let at komme væk fra... Jernbanesporene er ikke forbundet til omverdenen, det kræver Visa at rejse ud med mindre man kører sydpå.... Der er selvfølgelig ikke nogle biler at leje (Avis lejer kun biler ud med store begrænsninger mht. hvor der må køres hen)...

Det er så at sige ikke muligt at ringe til mobiltelefonerne her nede. Til gengæld tror jeg at jeg får de fleste SMS-er, som folk sender.. og jeg kan ringe retur.

Internettet er ustabilt. Strømmen går regelmæssigt... Der er arabisk satelittv på tv-- Det er svært at følge med i deres arabiske version af Big Brother...

NÅ.. jeg har affundet mig med at jeg ikke når det jeg skal på bilen inden det store træf i tyskland... håber bare at jeg når hjem inden..... og kommer jeg hjem lige i sidste øjeblik... så er der nok en familie hjemme, som har en holdning til hvis jeg så bare tager afsted igen... (Det har jeg også en holdning til..... og den går ikke i retning mod tyskland)

men lad os nu se...

Kosovo er det sted i verden, hvor jeg har set flest T3ere... Der er HELT VILDT MANGE. Der kan sagtens holde en 8-10 stykker på en p-plads ved indkøbscentret og de ses i trafikken hele tiden. ikke alle kører med vw motorer og nogle kører på gas.... og det er arbejdsredskaber... de bliver brugt... Heinz burde være stolt... Der kan godt stå en hest i en T3-er... sammen med familien.....

Glæder mig til at komme hjem... vi ses...

Mølle

Crapz

  • Gæst
Strandet på vulkaner
« Svar #1 Dato: 19. April 2010 kl: 11:31:14 »
Hejsa du siger bare til når du kommer jeg, hvis du skal bruge en hånd til at få bilen færdig, et par dag i døgnt drift så kan vi nemt må det ;)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Strandet på vulkaner
« Svar #2 Dato: 19. April 2010 kl: 11:52:36 »
Tænkte godtnok på dig da groundingen startede - og om du mon stadig var i Kosovo. Har nu svaret.

Godt at høre at der er mange T3'ere - kan du tage billeder uden at påkalde dig sikkerheds-risiko?

Skal vi igangsætte T3-rescue-squad? Det må være muligt at finde en perlerække af T3-klubber du kan hoppe fra sten til sten med?

Og - lyder din næste tur så på Nordkap træf?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Solow

  • Gæst
Strandet på vulkaner
« Svar #3 Dato: 19. April 2010 kl: 12:13:54 »
Kan du ikke mødes med Pawel et sted... han kører jo hjem fra de egne en af dagene alligevel  :?:  :!:  :?:

Mølle

  • Gæst
Strandet på vulkaner
« Svar #4 Dato: 23. April 2010 kl: 17:43:16 »
Så er jeg endelig hjemme igen. I går torsdag havde vi fået det arrangeret så vi to mand kunne henvende os i den danske militærlejr, idet de havde folk, som skulle hjem, og vi kunne komme med på bagsmækken.

så det korte af det lange er at vi fløj med dem til Wien, og kørte derfra hjem i turistbus. Det er muligt at vi kunne have fløjet hjem uden problemer, men tanken om at sidde i flyet til Kastrup og så pludselig blive omdirrigeret og strande i fx Estlands international Airport, efterlod ikke megen tvivl om at bus var det helt rigtige. Så 31 timer efter at vi indfandt os vagten i lejren stod jeg hjemme i indkørslen, hvor der var sat flag ud... Fedt at være hjemme igen.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Strandet på vulkaner
« Svar #5 Dato: 23. April 2010 kl: 18:07:47 »
Altid lækkert med flag fra familien, velkommen hjem :P

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Strandet på vulkaner
« Svar #6 Dato: 23. April 2010 kl: 18:08:33 »
Velkommen hjem. :D

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
Strandet på vulkaner
« Svar #7 Dato: 23. April 2010 kl: 18:12:07 »
Jeg synes nu, at T3-livet er lidt mere sikkert, når Mølle er i DK...
Ta' den... ;-)

HVIS 25Y også kikser for dig, kan vi måske lave en anden form for T3-aktivitet til fordel for mindre formuende skibsredere og børsvekselerer - eller bare for hyggens skyld...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Strandet på vulkaner
« Svar #8 Dato: 23. April 2010 kl: 18:13:30 »
Velkommen hjem  :D
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Crapz

  • Gæst
Strandet på vulkaner
« Svar #9 Dato: 23. April 2010 kl: 18:30:13 »
Citat fra: "Mølle"
Så er jeg endelig hjemme igen. I går torsdag havde vi fået det arrangeret så vi to mand kunne henvende os i den danske militærlejr, idet de havde folk, som skulle hjem, og vi kunne komme med på bagsmækken.

så det korte af det lange er at vi fløj med dem til Wien, og kørte derfra hjem i turistbus. Det er muligt at vi kunne have fløjet hjem uden problemer, men tanken om at sidde i flyet til Kastrup og så pludselig blive omdirrigeret og strande i fx Estlands international Airport, efterlod ikke megen tvivl om at bus var det helt rigtige. Så 31 timer efter at vi indfandt os vagten i lejren stod jeg hjemme i indkørslen, hvor der var sat flag ud... Fedt at være hjemme igen.


Velkommen hjem :D

skal vi så få lavet din bil færdig i weekenden du ringer bare :)

 :twisted:

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Strandet på vulkaner
« Svar #10 Dato: 23. April 2010 kl: 19:15:17 »
Det var ellers noget af en køretur. Velkommen til Danmark ! :D

pawel

  • Gæst
Strandet på vulkaner
« Svar #11 Dato: 23. April 2010 kl: 20:38:50 »
Ja velkommen hjem.

Mølle, du skulle da bare have slået på tråden i mandags. Så kunne jeg have slået vejen forbi Jugoslavien på min hjemtur fra østfronten -og fylde Sølvpilen mere op med billige t3-stumper fra Kosovo!! :wink:  :lol:  :lol:

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
Strandet på vulkaner
« Svar #12 Dato: 23. April 2010 kl: 21:39:06 »
Hej Mølle
Velkommen hjem og ... auf wiedersehen :-)
Send lige en sms når du kender landingstidspunktet næste torsdag :-)

vi ses
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

menu

  • Gæst
Strandet på vulkaner
« Svar #13 Dato: 07. December 2010 kl: 12:18:31 »
Jamen i det mindste fik du da en (eller flere) oplevelse! Det er da skønt at rejse! Og hey, så kan du da rigtig nyde det meditive i at der ikke sker så mange ting :D