Forfatter Emne: start og optræk problemer  (Læst 5704 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Dato: 15. December 2010 kl: 17:16:32 »
Hej

har haft lidt problemer med min kære bus på det sidste. Først et meget stort brændstofs forbrug omkring 3km på en litter.

har gemmen renset kapurator for at prøve at løse problemet. det hjalp hvis i omkring 10min den kørte i hvertfald meget fint.

da jeg så skulle ud at køre i går. ville den næste ikke trække da jeg skulle afstede først efter en 5min med at holde i høje omdreninger ville den afsted dog med lidt besvær meget dårlige optræk. I dag vil den så slet ikke starte

syntes jeg er lidt lorst på hvad jeg skal prøve nu. tænker stadig det er kapuratoren som har en fejl men er ikke sikker mere?

tænke om sådan noget kapuratorvæske er noget man SKAL bruge når det bliver koldt? jeg har det ikke i min tank lige pt. så er det bare det der skal til?


tak

Offline jbjerrum

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.737
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro DJ - “Den Røde Løber”
  • By: Kongernes Nordsjælland
start og optræk problemer
« Svar #1 Dato: 15. December 2010 kl: 18:16:45 »
Der kan være kondensvand i din tank og det vand fryser ligesom alt andet vand. Giv du den en karburatorvæske, så indfanger du vandpartiklerne og brænder dem lettere af ved almindelig kørsel - og så tager det samtidigt toppen af muligheden for frossen brændstoftilførsel. Køb blot 3-4 dunke og hæld en i hver gang, du tanker. 1 ltr pr tankfuld...

Det er ihvertfald et godt sted at starte - med karburatorvæsken...
God hilsen, Jeppe B ;-)
Mob.: 22823082 sms 24/7/365

En T3 om dagen holder doktoren væk... ;)

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #2 Dato: 15. December 2010 kl: 18:19:08 »
Lyder til at være din choker der driller.
Carsten

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #3 Dato: 15. December 2010 kl: 18:31:18 »
JA! Det er absolut en god ide, men næppe årsagen til hverken dit voldsomme benzinforbrug eller manglende optræk. Min første tanke er, at Pierburg er og bliver noget grusomt lo.. - og dernæst tænker jeg så: Virker din accellerationspumpe ? Det kan du se, når luftfilteret er fjernet. Når du drejer armen til fuld speed, skal den sende en synlig stråle ned i karburatoren.
Tredie tanke: Tilstoppet hoved dyse. Min lavede noget lignende i sin tid, men ville dog gerne starte. Det var først når chokeren slog fra, at problemerne begyndte. Den skød voldsomt i udstødningen, og ville kun trække når accellerationspumpen blev brugt. Det var en blandet fornøjelse, at skulle "pumpe" sig vej i myldretrafik. Så noget måtte gøres: Af med karburatoren. Væk med alt det overflødige og ud med dyserne. Trykluft, og så en "rensekur" med et strå fra en stålbørste.
(Tag dyserne en for en, så får du ikke byttet rundt på dem )
DET virkede. Hold da helt ferie en fed fornemmelse, at kunne starte den midt i byen UDEN protestknald fra udstødningen. Bare den sprøde lyd af en totalrenoveret wbx, der stod og gik tomgang.
Den kunne uden besvær klare 7 - 8 km på literen, og andre gange op mod 10, så din udstødning må være tjæret sort med al den benzin ? Der er sgi` noget rivende galt.
Jeg har evt. originale servicehæfter til noget Pierburg, som kan lånes (Og hvis nogen gider kopiere dem ind her, er det ok med mig ) De er beklageligt nok på vw sprog: tysk. Og de er vistnok en smule afvigende i forhold til T3, men man kan godt kloges af dem alligevel.

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #4 Dato: 15. December 2010 kl: 18:57:39 »
tak for lidt indput til min indre auto mekaniker. jeg starter med noget kapuratorvæske og en rengøring af dysser og kapurator også må jeg se om det ikke hjælpe lidt.

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #5 Dato: 15. December 2010 kl: 19:17:32 »
hvor bor du?
Carsten

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #6 Dato: 15. December 2010 kl: 20:34:40 »
Hej,

1. Gå vakumslangerne efter. De små tynde. Og også den tykke fra førersiden    af manifold og over til slangen frem mod vacumforstærkeren.
2. Nye tændrør og tændkabler.
3. Ny rotor og rotordæksel

SÅ kører det for dig.

Og evt også rense karburator.

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

andreasl

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #7 Dato: 15. December 2010 kl: 21:45:40 »
københavn N

har lige skiftede tændrør, kabler og rotor. har tjekket vakum slanger da jeg skiftede de andre ting men tejkker det lige igen. tak

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #8 Dato: 15. December 2010 kl: 21:54:35 »
frisk brændstof filter og karbuvædske
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #9 Dato: 15. December 2010 kl: 21:55:22 »
troede faktisk det var en TD der havde Brækket sig IGEN da jeg så overskriften
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #10 Dato: 15. December 2010 kl: 21:55:59 »
Nå men er det tæt på borupsalle? da jeg arbejder der og ville nemt ku se hvis det er din choker der driller
Carsten

Kkrogsgaard

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #11 Dato: 15. December 2010 kl: 22:00:48 »
Går ud fra det er en 1,9 DG du kører med, så her er der lidt læsning, som måske kan være til hjælp. http://forum.club8090.co.uk/viewtopic.php?p=7516991&sid=7777d5ba43e9180acbb053bef1d2d29e

Jeg har selv en drilagtig DG og det lyder lidt sjov med emmenthaler udstødning og motorbremse :-D

Offline svalen

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 474
    • Vis profil
  • By: 5800 Nyborg
start og optræk problemer
« Svar #12 Dato: 16. December 2010 kl: 17:24:45 »
Hej Andreasl
Min DG var svær at starte, havde højt benzinforbrug, skulle halvdelen af året have en masse karburatorsprit for ikke at ise:
Motoren blev som ny efter at jeg havde skiftet rotor + dæksel (=pkt. 3 i jensjakobs indlæg)
__________________________
Camper syncro '90 med 3 knapper og AAC motor
T3Klub medlem

Kkrogsgaard

  • Gæst
start og optræk problemer
« Svar #13 Dato: 16. December 2010 kl: 19:09:32 »
Jeg har også skiftet rotor og dæksel uden resultat.

Passer DG tændrør med DJ?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
start og optræk problemer
« Svar #14 Dato: 17. December 2010 kl: 18:47:53 »
Ja, der er vist ingen forskel på rørene, såvidt jeg husker.