Forfatter Emne: Nærlys er væk.  (Læst 7609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

cortina

  • Gæst
Nærlys er væk.
« Dato: 16. Oktober 2008 kl: 23:20:22 »
Lige pludselig er mit nærlys forsvundet, dvs. at jeg ikke kan tænde det. positionslys er der, fjernlys også, hvor er fejlen :!:  :!:

Hvordan kan det sådan lige forsvinde, er det kontakten eller afviserkontakten det er galt med.

Der er strøm op til kontakten men jeg synes ikke at der er noget oppe ved afviserkontakten hvor kan fejlen så være :?:  :?:

Hvem har et godt råd :idea:

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Nærlys er væk.
« Svar #1 Dato: 16. Oktober 2008 kl: 23:24:07 »
stelpunkt på a stolpen li under instrument bord. det er sikkert et spadestik der har mistet spændingen så det ikk kan klemme mere så der ikk er gennemgang :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

cortina

  • Gæst
Nærlys er væk.
« Svar #2 Dato: 16. Oktober 2008 kl: 23:33:22 »
Ok synes ellers at jeg har kikket der, men det kan da godt være det gik lidt for hurtigt da vi stod og skulle af sted i byen :oops:  Det endte med at vi måtte køre afsted i vores andre biler :twisted:   (De køre nu også godt)

Det vil jeg lige prøve i morgen at få chekket.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Nærlys er væk.
« Svar #3 Dato: 16. Oktober 2008 kl: 23:36:47 »
prøv en anden lyskontakt, husk at kørelyset sidder i lyskontakten.

har du tjekket sikringer? :wink:

jeg havde en der var dårlig forbindelse i, den smeltede men bændte ikke over i tråden :wink:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

cortina

  • Gæst
Nærlys er væk.
« Svar #4 Dato: 17. Oktober 2008 kl: 00:00:47 »
Hej Verner

Kom du godt hjem?

Nej har ikke prøvet en anden lyskontakt da jeg ikke har en sådan på lager.

Sikringerne synes at være ok, men det kan da godt være at de skal checkes i morgen da jeg havde for lidt tid til at gå i dyben her til aften. Det prøver vi at finde ud af i morgen hvad der helt præcis er galt, det kan være du har en lyskontakt i overskud Verner eller har du en Opelhaj :?:

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Nærlys er væk.
« Svar #5 Dato: 17. Oktober 2008 kl: 00:10:46 »
ja det var jo bare lige ud da jeg drejede i vemb og så 100km senere i jelling til venste og 1,5km senere til højre ku ik være nemmere :)

ja har en vist en ekstra lyskontakt liggende i handskerummet, men uden kørelys automatic :)

ja få noget godt lys på sikringerne og mål evt. med en prøvelampe på begge sider af sikringen.
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Djursland

  • Gæst
Nærlys er væk.
« Svar #6 Dato: 17. Oktober 2008 kl: 09:46:47 »
hej hej med jer

det er også sket for mig på nødagtig samme måde men der står jeg på syd fyn og skulle hjem til Djursland om natten

da jeg kom hjem fandt jeg ud af det var bundstykket i tændningslåsen der ikke var særligt godt og da det blev skiftet virkede det hele igen

Mvh Djurs  :lol:

cortina

  • Gæst
Nærlys er væk.
« Svar #7 Dato: 17. Oktober 2008 kl: 19:17:52 »
Er der nogle som har en tændningslås  med nøgle som jeg evt. kan afprøve, så jeg kan finde ud af om det er den det er galt med!

Hvis der er, så må det gerne være i nærheden af Holstebro området for så kunne jeg afhente den lørdag den 18.10 :wink:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Nærlys er væk.
« Svar #8 Dato: 18. Oktober 2008 kl: 13:30:43 »
2 spørgsmål:

1) Må jeg høre nogle logiske argumenter for at bundstykket skulle fejle noget, når manden skriver, at han har strøm ved kontakten, og at fjernlyset virker?

2) Er der kørelys på bilen? Hjemmestrikket? Originalt?

Og så en kommentar: Har du et ledningsdiagram over bilen? Læs det. Det der med at skifte i blinde og på andres mistanker baseret på erfaringer fra helt andre biler - det er ikke frugtbart.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

cortina

  • Gæst
Nærlys er væk.
« Svar #9 Dato: 18. Oktober 2008 kl: 16:18:28 »
spørgsmål:

1) Må jeg høre nogle logiske argumenter for at bundstykket skulle fejle noget, når manden skriver, at han har strøm ved kontakten, og at fjernlyset virker?

Fjernlyset virker når jeg holder kontakten inde ellers ikke.

2) Er der kørelys på bilen? Hjemmestrikket? Originalt?

Nej der er ikke kørelys på bilen men det overvejer jeg at få monteret så vi trosalt kan bruge bilen.

Og så en kommentar: Har du et ledningsdiagram over bilen? Læs det. Det der med at skifte i blinde og på andres mistanker baseret på erfaringer fra helt andre biler - det er ikke frugtbart.

Jeg har et diagram over bilen men jeg synes ikke at jeg kan finde nogle fejl når jeg kikker på det.

Hilsen

Jesper

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Nærlys er væk.
« Svar #10 Dato: 18. Oktober 2008 kl: 17:50:18 »
Hej

Hvis du skal aktivere overhalings-blink kontakten, har jeg haft samme problem. Først periodisk senere permanet.

Det var lyskontakten - der hvor man kan skrue op og ned for instrumentlyset.

Jeg skilte den af rensede kontakterne og bukkede lidt ( kunne se der havde været nogen før mig) Siden har det virket :)

Det gode ved vores oldtids biler, er at alt kan skilles af. også kontakterne. Prøv det med en japser :!:  :!:

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

cortina

  • Gæst
Nærlys er væk.
« Svar #11 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 00:35:51 »
Hej Poot!

Du har helt ret i at det var lyskontakten det var galt med.
En af tryk pladerne var kommet i klemme så den hang. Lidt fedt og en fil fik den på ret køl igen. Så nu er der lys på dyret igen :D . Det kunne man nok ikke have gjort med en japser som du skriver, har dog aldrig prøvet på en sådan.:wink:

Tak for rådet til jer alle.

Hilsen

Jesper

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Nærlys er væk.
« Svar #12 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 16:45:32 »
:lol: Vil jo gerne hjælpe :)

Det er som Jarl skriver, de mange ampærer der trækkes gennem kontakten der ødelægger dem.

Jeg mener, at hvis du installerer dette kørelys.

http://media.thg.dk/DAT/pic/m/990000004037.JPG fra THansen.

Vil det tage ampærerne, så kontakten ikke belastes så hårdt. Det vil bare ødelægge muligheden for Tysker parkerings lys ( kun lys i den ene side)

RET MIG HVIS JEG TAGER FEJL - anyone.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

cortina

  • Gæst
Nærlys er væk.
« Svar #13 Dato: 20. Oktober 2008 kl: 17:55:37 »
Nej det gør det ikke har lige monteret på bilen. Tysker pakering fungere stadigvæk, dog er det ingen baglys på bilen kun nummerplade lys. Men vi skal jeg heller ikke se bag ud før det er mørkt :wink:

Er der nogle som har et ledningsdiagrammer over alt loftsbelysning til en Carat med ABS samt over hvordan de to batterier er forbundet!
Gerne som PDF fil.

Hilsen

Jesper