Forfatter Emne: Dilemma camper vs ikke camper  (Læst 4290 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Dato: 27. August 2011 kl: 19:02:07 »
hej alle,

Jeg er ny i t3 sammenhæng. Har siden april ejet en t3'en som i den grad har taget mig med storm. Da jeg købte var kravet at vi alle skulle overnatte ( to voksne tre småbørn) og vi skulle bruge den på campingpladser. Vi endte på en joker wbx fra 86,med westphalie indretning dvs r&r bænk, køleskab\\komfur modul med dertil hørene gasflasker og tank til spildevand. Vi har haft 4 uger sydpå uden problemer overhovedet. Vi har efterfølgende fundet ud af at vi ikke kommer til at bruge køkkenmodul. Komfur kan man købe (eks coleman). Køleskab findes smartere løsninger dvs køleskab med kompressor. Så vores egentlige krav er hævetag og r&r bænk.

Nu ligger landet sådan at jeg har kig på en syncro fra 91 også wbx, hverken med hævetag eller r&r bænk. Min ide er at eftermontere disse ting. Men så får jeg en 5 år nyere bil (fra 86-91). Så det store spørgsmål er om jeg skal strippe min nuværende joker for det unødvendige eller skal jeg sælge og satse på en 5 år nyere bil, hvor jeg skal udbygge?

Hvad siger i?

Hilsen

Thomas

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #1 Dato: 27. August 2011 kl: 19:54:24 »
Syncro?  Medmindre det er en slagteværdig model, kan der da ikke være tvivl. Eller?
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #2 Dato: 27. August 2011 kl: 20:22:51 »
Hej dennis. Det er nu ikke så meget synkro, men mere at det er en 91'er. Ved man hvor mange fejl der er udbedret fra år til år? Som jeg ser det er synkro kun et plus. Det er ikke fordi jeg planerer at køre i pløre eller mudder. Jeg bor ikke ude på "lars tyndskid" men det er jo nok praktisk at have i snevejr, på grusveje eller lign. ( tror jeg).

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #3 Dato: 27. August 2011 kl: 20:29:41 »
Hmm :-)

Behovet skal du nok få....

Jeg er nok ikke den rigtige til at råde. Snæversynet som jeg er.....

Pøj pøj med dine valg.

Venligst Dennis
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Mølle

  • Gæst
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #4 Dato: 27. August 2011 kl: 20:50:41 »
Jeg synes ikke at du skal købe en syncro til det du beskriver... -og der er en tendens til at de seneste årgange ikke er så godt rustbeskyttede og samlet lige så godt som de lidt ældre... Her må andre byde ind..

Du har kørt tusinder af kms uden problemer med jeres fine joker... hvad med lidt ændringer af indretningen.. så sidder den lige i skabet.. om bilen er 22 eller 25 år gammel... synes jeg ikke gør den store forskel...

Offline Rabundus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.594
    • Vis profil
  • T3 model: doka syncro m.m.
  • By: 4733 Tappernøje
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #5 Dato: 27. August 2011 kl: 21:32:38 »
Jeg giver Mølle 100 % ret  Syncroen er stivere og ikke så smidig som en alm.  ( jeg har begge dele)  der er alt andet lige også mere der kan gå i stykker. så rådet herfra er som Erik
bliv ved den du kender og så kan du forny delene efterhånden som der er økonomi til det, dvs  gerne før det går i stykker.  :D
Det Brune punktum. Westfalia Joker fra 82 1,6.d
Brutalis Syncro Camper 1988
Syncro Doka 1990
TLF:40558864

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #6 Dato: 27. August 2011 kl: 21:35:56 »
du kender alle skavanker på den du har.... den anden skal du begynde forfra på :0) keep the Joker
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #7 Dato: 27. August 2011 kl: 21:36:51 »
Oh tak til alle for indlæg. Lidt at snakke om imorgen hos mølle - måske :-)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #8 Dato: 27. August 2011 kl: 21:37:39 »
Jeg holder nu også på, at man kun kikker på syncro hvis man vil have en syncro.

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #9 Dato: 27. August 2011 kl: 21:50:05 »
Ved ikke om jeg rører et ømt punkt her på forum. Men hvis man har en synkro, og hvis man kun kommer til at køre på asfaltvej og aldrig får brug for 4 hjulstrækket. Kan det skade bilen?? Eller som tidligee nævnt 4 hjulstrækket gør at flere ting kan gå i stykker? Og hvor mange af jer der kører synkro bruger det reelt?

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #10 Dato: 27. August 2011 kl: 22:08:37 »
der vist ingen ømme punkter herinde...... :wink:

Tophastigheden er lavere på en syncro på grund af gearingen, mon ikke også den "støjer" mere med fortøj. Den er tungere, så brændstof okonomien er forskellig; der er flere stumper i undervognen og de koster gerne lidt ekstra at udskifte. MEN, hvis man har behov enten i dagligdagen eller i hobbytiden for at køre i skoven, på marken, i snedriver, i pløre, i grusgrave, på stranden osv, er den unik og enestående. Tag med på Fyn12 og se løjer og måske få en tur af de flinke der har en syncro.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #11 Dato: 27. August 2011 kl: 22:09:53 »
Vi har kørt jorden rundt i en T3'er syncro indrettet til 2 voksne og 3børn (7,8 og 10år ved turens start). Turen tog 2 år og vi boede stort set altid i bilen. Indretningen er en indretning som du lidt efterlyser. En multivanstue med coleman komfur, 50L kompressor køleskab, hævetag, ca. 100 vandtankkapacitet og vandrensning og meget meget mere.

Se mere på hjemmesiden www.dennisbager.dk

Jeg synes ikke at der er ret meget mere der kan gå i stykker på en syncro i forhold til en 2wd. Vi har i hvert fald ikke haft ret meget syncrorelateret, som er gået i stykker og det som er, er småting. Til gengæld så er der så mange fede muligheder med en syncro, og det er ikke kun 4wd, men også især den øgede frihøjde (som man også kan opnå på en 2wd) og det lave G-gear når det gælder. Det fede ved en syncro er at man kan køre ud til alle de flotte steder ad små grusveje og hvad der ellers er, og så vide at man nok skal komme sikkert hjem igen uanset om der pludselig kommer et skybrud og skyller vejen væk, eller hvad der måtte ske.

Vi har selvfølgelig kørt mange steder hvor det er meget nødvendigt med 4wd og det er jo ikke alle steder i Europa at man oplever det vi har oplevet, men jeg vil dog sige at hvis man har i sinde at bruge bilen til oplevelser i det fri, så er en syncro et meget anbefalelsesværdigt valg.

De er dyere og hvis tendensen fortsætter, så vil de snildt holde deres værdi eller endog øge værdien.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #12 Dato: 28. August 2011 kl: 07:23:10 »
Syncro`en er den absolutte frihed.

Og reelt er der vel kun kardan, frontdiff, foraksler og vaccumdåser til forskel mellem syncro og 2wd. Og alt kan jo gå i stykker hvis uheldet er ude.

Du lyder til at være glad for din Joker og du vist ikke har behov for 4wd.

Løsningen må være: Ud med køkkenmodulet, sælg det og køb et kompressorkøleskab og en coleman.

Årh det må være spændende for dig. Og du har lige vundet en prøvetur i "Volkejeep`n".... tillykke :-)

Dennis
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #13 Dato: 28. August 2011 kl: 19:16:10 »
Bare for nysgerrighedens skyld. Findes der et sted på nettet hvor man kan læse om de forskellige årsmodeller af t3? Jeg går ud fra at vw løbende har forbedret modellen.

Hilsen

Thomas

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Dilemma camper vs ikke camper
« Svar #14 Dato: 28. August 2011 kl: 19:28:48 »
Da jeg havde syncro havde jeg lidt ondt af alle de 2wd fyre der deltog på dette forum med deres halvkiksede og lidt for almindelige biler. Nu kører jeg så selv 2wd og jeg begriber ikke at alle syncrotosserne i det daglige orker at køre skramlende rundt i deres biler, bare fordi de to gange om året har glæde af 4wd (og den ene gang er til træf!). Er man bange for uvejtsomt terræn kan man investere i et par snekæder til sin 2wd (og lad så være med at sænke den!) så kommer man alle steder uanset vejret.
Er din Joker i fin og original stand ville jeg ikke ændre en disse i indretningen, men jeg kan sagtens følge tanken om at ønske en custom indretning.

Køb den bil du vil ha' (syncro eller ikke syncro) lav den som du vil ha den, og sælg så Jokeren som en komplet og hel bil.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it