Forfatter Emne: Spørgsmål vedr. Yderste drivakselled  (Læst 1543 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline seppo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 142
    • Vis profil
Spørgsmål vedr. Yderste drivakselled
« Dato: 11. Februar 2013 kl: 15:39:49 »
Min drivaksel i vs foran er voldsomt slidt. Det klikker i sving og kan rykkes frem og tilbage med en hul klonk lyd til følge (hvilket kan høres når der køres over bump)

Så det er jo nok ved at være tiden til at skifte.
Men jeg vil gerne bare skifte det yderste led og ikke hele akslen. Her kommer spørgmålet så.

Hvad er forskellen (ud over prisen) på OEM del 251-498-099/A og 251498099E?

Så vidt jeg kan finde frem til er det noget med at der er forskel på leddet hvis man har diff lås foran, men er det ikke kun på 16´?

http://www.justkampers.com/vw-t25-parts/t25-gearbox-cv-joints/cv-joints-boot-kits/251-498-099-a-front-outer-cv-joint-kit-vw-t25-syncro-1986-1992.html

http://www.fcpeuro.com/products/vw-drive-shaft-cv-joint-kit-vanagon-gkn-251498099e

Håber nogen kan hjælpe.

Pilgaard

  • Gæst
Spørgsmål vedr. Yderste drivakselled
« Svar #1 Dato: 12. Februar 2013 kl: 16:34:17 »
Så vidt jeg kan forstå, så kan det du kan få ved Just kampers ikke bruges, hvis du har spær foran.

Hvorimod det du kan få ved FCP er mage med dem jeg har sat på min DOKA, som har diff spær foran. Så dem vil jeg mene du skal have fat i.

Offline seppo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 142
    • Vis profil
Spørgsmål vedr. Yderste drivakselled
« Svar #2 Dato: 12. Februar 2013 kl: 16:57:15 »
Ja det er også det jeg frygter- men jeg tror ærligtalt ikke at der er forskel på 14´ drivaksler foran uanset om der er spær eller ej. Men jeg ved at drivaksler til 16´med spær er en del større end 14 ´ med spær.

Er der nogen der ved hvad denne forskel skulle være? (imellem 14´ med og uden spær)

Justkampers forvirre mig da de skriver at det kan bruges til alle 14 modeller og 16 minus dem med spær på fronten. men det kan for mig meeget nemt forståes sådan her " kan bruges til alle 14 modeller og (16 minus dem med spær på fronten) hvis det giver mening :)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Spørgsmål vedr. Yderste drivakselled
« Svar #3 Dato: 12. Februar 2013 kl: 17:14:45 »
Der er ingen forskel på 14"...
Det de mener er at de kan bruge til alle 14" og 16" (dog ikke 16" med spær)...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline seppo

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 142
    • Vis profil
Spørgsmål vedr. Yderste drivakselled
« Svar #4 Dato: 12. Februar 2013 kl: 17:24:55 »
Fedt! tak.
 Det var også sådan at jeg forstod det.

Det er bare surt at bestille fra udlandet hvis det bare bliver en dyr brevvægt.

Jeg har lige et ekstra spørgsmål.

Jeg er klar over  at mit ydre drivled er ved at sige op... Men hvordan kan jeg diagnosticere det inderste? Jeg har både klik lyde ved fuld ratudsving som indikere det ydersteled. Men jeg har også store klonk lyde ved kørsel over bump og jeg kan rykke drivakslen frem og tilbage og fremprovokere denne lyd. Er dette måske det inderste?

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Spørgsmål vedr. Yderste drivakselled
« Svar #5 Dato: 13. Februar 2013 kl: 18:50:23 »
Citat fra: "seppo" post=95155
Fedt! tak.
 Det var også sådan at jeg forstod det.

Det er bare surt at bestille fra udlandet hvis det bare bliver en dyr brevvægt.

Jeg har lige et ekstra spørgsmål.

Jeg er klar over  at mit ydre drivled er ved at sige op... Men hvordan kan jeg diagnosticere det inderste? Jeg har både klik lyde ved fuld ratudsving som indikere det ydersteled. Men jeg har også store klonk lyde ved kørsel over bump og jeg kan rykke drivakslen frem og tilbage og fremprovokere denne lyd. Er dette måske det inderste?


Start med at pille akslerne af, giv dem fedt og sæt dem modsat på igen (venstre til højre og omvendt),

.......Ah det var længe siden jeg havde sagt det ;)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it