Forfatter Emne: Indretning af sovepladser i en Caravelle C  (Læst 3935 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Grønlund

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
    • Vis profil
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Dato: 29. Maj 2013 kl: 07:35:01 »
Hej

Jeg har købt en T3 Caravelle C, bus 25, som jeg ønsker at indrette så jeg har mulighed for at slå sædet ned og ligge en madras ud, for at kunne sove i den.  Er der nogen der har erfaring med sådan et projekt? Det skal være en enkel løsning, så man har mulighed for at have en pæn afslutning, når sovepladsen er pakket væk.

Jeg har et ekstra sofasæde til den, som jeg regner med at vende med ryggen mod kørselsretningen, og i mellem de to sæder ønsker jeg at lave et bord, som kan fjernes når sengen er slået ud.

Jeg er intersseret i rgode ideer og i folk som har noget til salg, som jeg kan bruge til dette projekt.

Jeg ser frem til at høre fra jer.

mvh. Jesper Grønlund

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Svar #1 Dato: 29. Maj 2013 kl: 07:45:43 »
Rigtige til mig på 25380787
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Svar #2 Dato: 29. Maj 2013 kl: 08:02:40 »
Jeg bruger en gammel NATO-båre som seng. udslået passer den lige mellem ryglæn på bagerste sæder og ryglæn (mellemvæg) på forreste sæder. Har du midterste sæderække monteret kan den nok kun være i den side hvor sædet kan klappes ned
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

tinamariette

  • Gæst
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Svar #3 Dato: 29. Maj 2013 kl: 09:33:43 »
De almindelige sæder er støbt i facon, så hvis man bruger dem som en del af en seng, vil den være ret ujævn. Man kan måske udskifte skumgummiet med almindelige skumgummi fra en madras, og ombetrække sædet.

I campingvogne er der ofte et bord imellem sæderne, som kan sænkes til sengehøjde, hvorefter den dækkes med en madras og udgår en del af sengen. Måske det kan være en løsning? Den vil jo nok skulle boltes fast, af hensyn til sikkerheden, og skal det være elegant, kan man måske biks-bakse noget, så det monteres i gulvet, og helt kan afmonteres. - Måske endda med et ekstra bordben/holder, så bordet kan bruges udendørs.

Eks.

tinamariette

  • Gæst
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Svar #4 Dato: 30. Maj 2013 kl: 10:36:45 »
Det kunne også være sejt med en hængekøje i hele bilens længde! :-D - Det er ihvertfald simpelt og pladsbesparende.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Svar #5 Dato: 30. Maj 2013 kl: 11:00:20 »
Jeg kørte engang en Land Rover 109 og havde en hængekøje bagi. Den blev dog aldrig brugt til at sove i, da jeg ikke sover så godt i en hængekøje. Men til gengæld kom alt muligt tøj m.m. derop og så var det af vejen "nedenunder".

I Mary har vi en multivan indretning, så der er både "klap ud" bord og "folde ud" seng. Og hvis man ikke er alt for lang, så ligger man ganske fornuftigt ved at ligge i bilens tværretning på bagsædet.

I Mary boede vi 5 personer i ca. 750 dage da vi kørte jorden rundt i Mary.
Så gæt hvilken indretning jeg vil anbefale  B)
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline kh

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.699
    • Vis profil
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Svar #6 Dato: 30. Maj 2013 kl: 11:04:47 »
http://www.drivenachodrive.com/about-nacho/

Du kan kigge lidt på de to menneskers opbygning, det er lidt andet end I har i tankerne, men inspirerende.

Mvh. KH.
Spurve flyver i flok.
Ørne flyver alene.
Tlf. 40314032

tinamariette

  • Gæst
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Svar #7 Dato: 30. Maj 2013 kl: 15:10:21 »
Du kan også prøve at google VW Caddy. Der er inspiration til en helt anden indretning end den klassiske.

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Svar #8 Dato: 30. Maj 2013 kl: 21:14:38 »
"Volkejeep`n" er indrettet med en 3`r R`n R bagsæde og en bagvendt 2`er sæde. Imellem er et bord i samme bredde som 2`eren. Det sænker jeg under R`n R sædet når det er slået ud og i revnen ligger jeg en pølle at 3 stk skummadras. Så har jeg en dobbeltseng i hele bilens længde og tvillingerne kan ligge ved siden af. De 2 store nyder "penthouse" i fred og ungdommelighed.
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

tinamariette

  • Gæst
Indretning af sovepladser i en Caravelle C
« Svar #9 Dato: 31. Maj 2013 kl: 11:50:55 »
Det bliver svært at finde på en indretning der er ligeså smart som et rock'n roll sæde. - De slåes op på 5 sekunder og så har man bare en seng.