Forfatter Emne: Indretning af varevogn  (Læst 8219 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Indretning af varevogn
« Dato: 18. Februar 2014 kl: 22:43:16 »
Hej, er ny her på siden og blev den anden dag en løkkelig ejer af denne herlige T3 1,6 TD fra 1987, men den er indrette med lidt skabe, bord og så er motorkassen forlænget så en dobbelt madras skulle passe, ekstra strøm, ekstra lys og et eperspächer luftfyr til opvarmning af kassen, med timer... Mit spørgsmål er hvad siger politiet enligt til det hvis man bliver stoppet, for den er jo indreg. som varevogn ???... Grunden til at jeg spørger er at den før har kørt Spanien rundt som "autocamper" og kunne måske godt finde på at gøre det selv...
[attachment=16821]hce9a0b9.jpg[/attachment]

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Indretning af varevogn
« Svar #1 Dato: 19. Februar 2014 kl: 10:42:25 »
Hej Casper.  Tillykke med bilen og velkommen til T3Nettet.

Hvis du bliver stoppet med egentlige  fastmonterede møbler i en gulpladebil, bliver du pålagt at betale afgift til hvide plader omgående, og så får du en bøde på nogenlunde det samme beløb oveni.

Så det kan blive en meget dyr fornøjelse.

Fjern i hvert fald bordet og hvad der ellers adskiller sig fra "møbler" som kunne være i en varevogn.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
Indretning af varevogn
« Svar #2 Dato: 19. Februar 2014 kl: 11:09:50 »
Hej Casper
Og velkommen i dette forum.
Jeg ville aldrig tænke på danske regler hvis jeg skulle kører sydpå.
Indret i vildskab og kom for pokker afsted !!!
God tur :-) :-)
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline claus

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 353
    • Vis profil
Indretning af varevogn
« Svar #3 Dato: 19. Februar 2014 kl: 11:10:45 »
Så længe det ikke er en fast installation, eller fastmonteret i gulv og med tilhørende seler, så er det ikke noget problem. Man må gerne have et "arbejdsbord" i sin kassevogn.

Man må også gerne bruge sin gulplade bil, som sommerferie bil, så længe der ikke er mere en 3 passagerer, i førerhus. Eller den er firma-registreret udelukkende.
Det er ej heller ulovligt at køre rundt med ferie-møbler. Det kan jo være man skal på genbrugspladsen... Eller lige har købt dem på dba eks.

God tur.


mvh
-claus
VW T3 (1987), Autocamper med pop-top fra Westfalia. 1,6TD, 5 gear.

Offline skildpadden

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 50
    • Vis profil
Indretning af varevogn
« Svar #4 Dato: 19. Februar 2014 kl: 16:22:14 »
Velkommen til
Det er et spørgsmål om hvor emsig en betjent du møder, men du kan blive flået af skat og bøde, som nævnt, men er du uden for Danmark sker der ikke noget. Jeg kender flere der har haft gulpladebiler de har brugt på den måde i udlandet, men hjemme i Danmark var alt samlet i kasser som alm. last/bagage. men find da ud af hvad afgiften er, måske er hvide plader til at komme til og så er der "frit slag"

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Indretning af varevogn
« Svar #5 Dato: 19. Februar 2014 kl: 16:24:18 »
jeg tror der afhænger meget af hvilken betjent, der eventuelt kunne finde på at stoppe dig og hvordan de "tolker" en indretning. Porteren nævner eksemplet på den krakilske tolkning og t3søren den rummelige tolkning.

Offline Simon L

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 76
    • Vis profil
Indretning af varevogn
« Svar #6 Dato: 19. Februar 2014 kl: 17:16:23 »
Du må gerne både have stol og bord i varerummet ( arbejdsplads ) og en løs madras. Det har de nye fotovogne fra politiet, og de er på gule plader.... :)

Vh Simon.

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
Indretning af varevogn
« Svar #7 Dato: 19. Februar 2014 kl: 20:16:51 »
Skal vi nu også til at holde øjne med varevogne med gule plader i vejsiden?? Rystende. :ohmy:

Der har været udsendelser i TV om razziaer ved grænsen. Der knaldede Skat dyre camperombyggede biler for adskillige hundrede tusinde kroner, fordi de ikke kørte rundt med det medfølgende spritapperat i bilen eller fordi de var kommet til at sætte et par ekstra sæder i en gulplade luksus bil.
Så pointen er at man godt kan have møbler med, men der må ikke skulle bruges værktøj til at fjerne dem, og møbler, der ikke er lagerreoler eller arbejdsborde, skal nok helst opbevares så de ser ud som om de kun transporteres.

[attachment=16823]hfb9e94c.JPG[/attachment]


[attachment=16824]h7d4e9e1.JPG[/attachment]


Når jeg kørte rundt i min T4 lå sengen og madrassen op af væggen, sådan lidt tilfældigt. Det tog så under et minut at sætte den op i det dertil indrettede beslag på "lagerreolen", som i øvrigt var skruet fast med fløjmøtrikker, for en sikkerheds skyld.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Indretning af varevogn
« Svar #8 Dato: 19. Februar 2014 kl: 20:43:34 »
Okay, kan se lidt på det hele at det kommer an på politimanden man støder på..... Hmm tror jeg lavet det sådan at skabet og bordet bliver nem at montere/afmontere, da den også gerne skulle kunne bruges som alm. varevogn, da jeg heller ikke kan undvære det når man køre i en 86'er Toyota Celica til daglig....

Rolig nu T3søren  ;).... Den ska lige have lavet lidt små rust, ny kobling, undervogns behandlet (Den har aldrig været undervogns behandlet og der er MEGET små rust pletter i bunde, så den må næsten være impoteret engang), stort service og tandrem inden den skal ligge og køre sydpå :)

Offline Martin Andersen

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 5
    • Vis profil
Indretning af varevogn
« Svar #9 Dato: 20. Februar 2014 kl: 16:28:02 »
Jeg Ville nok passe lidt på... Selv om afgiftstørrelserne til en T3'er nok ikke kommer op på disse.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=2113105

http://www.fyens.dk/article/1166712:Business-Fyn--Fynbo-koerte-paa-ulovlig-ferie-i-gulpladebil

Hvis jeg skulle gøre noget på guleplader ville det helt sikkert blive noget der kunne tages ud uden brug af værktøj og ligende

Mvh
Martin

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Indretning af varevogn
« Svar #10 Dato: 20. Februar 2014 kl: 18:19:56 »
Hvis du leder på Færdselsstyrelsens sider kan du finde alt om indretning og udstyr m.v.
Sikkert er det, at fastmonterede bænke / sæder ( borde etc. ikke er tilladt, ligesom seler og højttalere er no go i varerummet.
Hellere være på den sikre side, end stå med en kæmpe afgift.

Offline Mort_K

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 560
    • Vis profil
Indretning af varevogn
« Svar #11 Dato: 20. Februar 2014 kl: 18:24:04 »
Personligt ville jeg i en T3'er lave en slagt kasse, i forlængelse med motorrummets forhøjning (eller hvad man nu kalder det) lang nok til at man kan ligge og sove på den, og så indrette opbevarings plads i kassen, til værktøj mm. I samme ombæring ville jeg lave så jeg kunne lægge nogle plader ud, så der bliver lavet en hel plan overflade i hele Varerummets længde, og så bruge det som undskylding for opbygningen, da jeg ind i mellem har brug for at fragte noget langt af en art der skal kunne være der. (hvad det skulle være ved jeg ikke lige...
Så det udad til ser ud til det er for at kunne udnytte pladsen optimalt, at man så kan sove i den oss er jo så en sidegevinst... ;)
Thybo af guds nåde.
Drømmer om en dag at få en T3\'er, voksede nærmest op i en 79\'er LBX camper :) Så blev smittet med T3\'syge da jeg var helt lille ;)
Mvh Morten :)

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Indretning af varevogn
« Svar #12 Dato: 20. Februar 2014 kl: 21:03:31 »
Hmm... ja det var da nogle bøder der var til at føle på, men tænker også at når den gamle 1,6'er med fuld oppakning og campingvogn efter møder kassel-bakker eller bjergveje hvis man skal til Italien, Kroatien der omkring... Så taber den da helt gejsten (det er jo ikke en raket i forvejen), og det var det jeg ville prøve lidt på at undgå...

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
Indretning af varevogn
« Svar #13 Dato: 20. Februar 2014 kl: 23:08:44 »
Altså hvis du alligevel slæber en campingvogn med sydpå, ser jeg ikke problemet med indretning. Men måske
 jeg ser et andet problem med 1.6TD, Kassel og campingvogn :huh:

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Casper L.A.

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro, Halv Panel, 2,1 DJ
Indretning af varevogn
« Svar #14 Dato: 21. Februar 2014 kl: 13:05:18 »
Det var for at undgå campingvognen, den skulle indrettes. Men kan lige som se på det hele at, indretningen ska være noget man lige kan smide i når man ska afsted.