Nu er det jeg sidder og tænker, hvad f blev der af det bibliotek vi havde på den gamle hjemmeside, der var under t3 spicifikke dokumenter, bla den originale adskillelsels og monterings vejledning for dieselpumpen, også med hvor mange Nm de forskellige skruer skulle spændes med !!!!!!!!
Hayes bogen har ikke det store med dieselmotorene, nogle af de andre reparationsvejledninger har om diesel men er sværere at få fat i.
Min hukommelse siger der er 3 punkter der skal passe. Knast, med rillen skal være plan med topstykke toppen, mærket ved svinghjul i koblingshuset skal passe, og hullet i remskiven på pumpen skal passe. SÅ STÅR MOTOREN I OT. Så kan tandremmen monteres.
Efter samling, skal pumpen times, til ca 0.92mm ved ot, her skal bruges et måle ur, eller til nød en god skydelære. Når motoren så er drejet nogle gange rundt med hånden, og man er sikker på intet tager på, kan man starte op. Det skal være sådan at man på kold motor kan høre en forskel på om køldstarts armen på pumpen er aktiveret eller ej, ------ en hård gang, som forsvinder når armen deaktiveres. Så er man nogenlunde sikker på at pumpen står korrekt.
Mht adskillelse
Det er lettest at løsnemøtrikkerne på remskiverne, før man fjerner tandremmen, remskiven på knastakslen slås løs ved at sætte en mejsel eller lignenede i klemme mellem plade og remhjul og så give et dask med en mukkert.
Remsskiven på pumpen, her plejer jeg at spænde omkring aftrækkeren, så jeg er sikker på at aftrækkeren ikke glider løs, for skiven kan sidde uhyggeligt godt fast, og springer af med et smæld .
Dette er en nogenlunde beskrivelse af min arbejdsgang ved sådan enopgave :-)
Med venlig hilsen Poul