Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - Milos camperbus

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14
166
Diesel Fora / Sv: Motoren drypper.
« Dato: 09. Februar 2016 kl: 17:17:14 »
Jeg har oplevet et defekt dyserør.
Det passer godt med dine symptomer med at du ikke kan se hvor det kommer fra. Her sprayer den det ud over det hele. Du kan tjekke det når motoren står i tomgang.

167
Alt andet / Sv: S: Doka varmeblæser til bagsædet
« Dato: 04. Februar 2016 kl: 09:18:55 »
Det lyder super.

Carsten sender du mig lige en pm med dit kontonummer, så er det ordnet.

168
Alt andet / Sv: S: Doka varmeblæser til bagsædet
« Dato: 03. Februar 2016 kl: 17:53:32 »
Hej er det muligt at varmelegmet kan komme mod vejle i forbindelses med generalforsamlingen?
Alternativt kunne det blive fyntræf, med det er jo længe til hvis den bare ligger og fylder hos dig.

169
Generelt / Sv: MED nummerplader, men UDEN forsikring.
« Dato: 31. Januar 2016 kl: 18:15:37 »
Der er også tilfælde hvor man bliver tvunget til at købe nye nummerplade, fx hvis de er afmeldt i systemet. Så kommer der lige en ekstra udgift oven i til nye plader og pladeafgift.

Prøv at ringe til motorkontoret for info, de bider vist ikke.

170
Generelt / Sv: Benzin i reservedunke
« Dato: 27. Januar 2016 kl: 20:45:02 »
Det et jo et godt spørgsmål. Jeg synes altid men har kunne lugte det lidt, når der har været en resevedunk med i bilen.

171
Generelt / Sv: Så kom vinteren...
« Dato: 23. Januar 2016 kl: 18:01:07 »
Så er det måske det sidste vinter.

Her er grunden til at man savner sin t3, hvis man har en anden vinterbil.

https://m.youtube.com/watch?v=NwnqNl58GC0&feature=youtu.be

Så rolig, afbalanceret, langsom og sjov.

172
Elektrisk / Sv: Konnektor / stik fra Biltema
« Dato: 23. Januar 2016 kl: 17:48:10 »
Tillykke med det nye sæt. Man kan med fordel vende mundstykket om i tangen hvis man er højrehåndet. Deres krympeflex med lim er også rigtig godt.

173
Hvad er alternativet til bilerne fra 80erne? For mig at se er de nye biler, engangsbiler lavet i plastik og har forudbestemt begrænset holdbarhed.

Det er egentlig sjovt man ikke ser nogle t2'ere i gadebilledet. Det var så mange en gang. Er det mon pga dårlig komfort og marchhastighed på 70 km/t?

Jeg synes iøvrigt ikke der er så stor forskel på at køre i min t3, og den halvslidte t5 på arbejde, bortset fra tophastighed. Men det er jo blot et spørgsmål om økonomi for t3'erens vedkomne.

174
Interiør / Sv: Udvendig montage af bord
« Dato: 21. Januar 2016 kl: 13:28:12 »
Jeg har sådan en stang der kan drejes, så man kan svinge bordet ud gennem skydedøren, og man kan fjerne det ene led, så det kommer langt ned. Begrænsningen her er at døren skal være åben.

175
Motordele / Sv: Starter til 1,9 TD (AAZ)
« Dato: 17. Januar 2016 kl: 21:17:27 »
Jeg har en i Vejle

176
WBX/LBX Fora / Sv: Placering af olietemperatur- og tryksensor 2,1 DJ WBX
« Dato: 17. Januar 2016 kl: 15:05:39 »
Den adapter fra biltema kræver 5 cm ekstra for at man kan få den på. Så må du selv måle. Så giver det dig 4 ekstra huller.

Jeg var noget overrasket over at den godt kunne bruge de store filtrere, den ser så lille ud, men det kan den.

Det store spørgsmål er vel, om din nye 0,25 bar indikator ville kunne lyse over 2000 rpm. Så ville den jo kunne advarede dig øjeblikkeligt hvis alt olien pludselig forsvinder. Men jeg ved ikke om der er noget i instrumentbrættet der slår fra, når du kommer over 2000 rpm, tror slet ikke min bil har sådan noget fancy noget.
Hvis den virker under alle omdrejninger ville jeg godt turde nøjes med analog ur og lampe ved ingen tryk, og så bruge det andet hul til temperatur.

Det er noget med at olietrykket falder lidt fra oliepumpen og på vej op igennem motoren, har jeg læst, men tror ikke det er ret neget.

177
Diverse / Sv: Hvidpladebil uden bagsæder?
« Dato: 14. Januar 2016 kl: 12:51:23 »
Ja, der er betalt fuld afgift, så der er ingen restriktioner.

178
WBX/LBX Fora / Sv: Placering af olietemperatur- og tryksensor 2,1 DJ WBX
« Dato: 12. Januar 2016 kl: 22:47:06 »
Nu når den har  on/off signalgiver til olielampen, kan du så ikke tage de to originale oliefølere ud, og erstatte dem med det nye du har der. Altså så både lampe og viser er monteret på den store, og temperaturmåler for dig selv. Jeg har en olieføler i filterhuset og en på blokken.

179
T3'ens ABC. / Hvordan er reglerne for at blive veteranbil og andre regler
« Dato: 11. Januar 2016 kl: 16:32:24 »
Jeg har selv svaret, jeg vil bare gerne dele de oplysninger jeg har fundet ud af. Så det hele samlet på et sted.

Jeg har taget udgangspunkt i min t3 td camper.

Det var udsagn som, der må kun være 4 personer i din bil og en skatemedarbejder det vist nok troede at min bil først blev veteran i 2029 pga. omregistrering til camper, der gjorde at jeg undersøgte sagen tilbunds.

Her var hvad jeg fandt ud af.
Man skal skelne mellem tre ting.
Nedsat vægtafgift, forsikring og deres krav, og veteranregistrering.

Alle biler får under alle omstændigheder nedsat vægtafgift når de fylder 35 år. Dette sker automatisk uanset om bilen har fået ny identitet. Vægtafgiften bliver 1/4 af den normale sats. Bilen må bruges som hidtil, og skal synes hvert anden år.

Når bilen fylder 35 år, så kan man registrere den som veteran. Dette medføre skærppede krav. Bilen må så kun bruges lejlighedsvis, og ikke i vinterhalvåret. Der må ikke modtages nogen form for kørselsgodtgørelse eller benzinpenge. Ligeledes må bilen heller ikke længere bruges til indkøb.
Det er statens regler.

Til gengæld skal bilen ikke synes så tit når den er veteranregistreret som følge af at den bliver brugt mindre. Den kan veteransynes når den bliver 35, og skal forevises til syn, selvom den evt også er synet som 34 årig. Bilen skal herefter synes når den bliver 40, 48, 56 osv.

Forsikring er individuelt, og forskellige selvskaber har forskellige regler og krav.
Priser kan ligge mellem 280 til 600 kr om året som veteranforsikret.

En gammel osende t3'er må gerne køre i de tyske miljøzoner når den bil bliver gammel nok ;-)

Import
Ved importerede veteranbiler skal man  være opmærksom på om man syner bilen som værende i original stand eller ej. Dette har betydning for afgift. Det findes en lang tråd på vwnettet om en bobbel der kom i klemme, da vedkommende ikke vidste at bilen kun var beskattet som original stand. Skat tog pladerne pga noget med nogle alufælge og skivebremser de ikke mente den var født med, og så gik der vist et halvt år med uvished om det skulle betales ny registreringsafgift på bilen igen forfra. Dette til trods for at det blev påstået at bilen var synet sådan.

Sæder
Nogen vil af med deres t3 camper fordi de ikke mener bilen har pladser nok. Det var tilfældet for de tidligere ejere af min.
Her har jeg fundet ud af at reglerne er lidt selvmodsigende.
Skat siger at bilen ikke må være fuldt bestolet når den er en 60% afgift camper. De specificere også, at man nemt skal kunne komme til køkkenet uden at fjerne noget. (Bilag vedhæftet)
Trafikstyrelsen skriver at man gerne må montere sæder uden at få det synet, men de skal selvfølgelig monteres 100% efter forskrifterne.
Synsmanden siger, at hvis sæderne øger vægten med mere en 50 kg, så skal bilen vejes på ny. Siden vores biler var ny, er der kommet nye regler, nemlig ledsaget vejning. Det betyder at vi skulle betale vægtafgift af den vægt bilen faktisk vejer nu, og så kommer de sæder hurtigt til at koste mange tusinde om året i vægtafgift.
Jeg siger så, at der på de fleste t3'ere ikke står noget som helst om hvor mange pladser der er, der er bare et tomt felt på registreringsattesten. Skat kan heller ikke oplyse det, og der står heller ikke noget i camper typegodkendelsen om siddepladser.
Politiet skriver på deres hjemmeside, at biler fra før 89, ikke skal have sele på bagsædet, og har de seler skal de brugers, har de ikke, må der sidder flere personer end der er siddepladser til bagved. Og dette er efter de nye regler fra 2009.
https://www.politi.dk/Midtvestsjaelland/da/Borgerservice/Fardsel/sikkerhedsseler/
Altså kunne det måske, og kun måske være en muligt at have et aftageligt bagvendt sæde bag forreste passagersædet, eller måske skære i skabet bagved, og lave bænken i fuld længde bag køkkenet, og derved opnå endnu en 3 punkt sele, som jo er påkrævet til de fleste autostole. Undskyld jeg er gået lidt i selvsving.

Lidt bonus info.
Ifølge min synsmand må man gerne have rent rør fra turboen og bagud på en turbodiesel, da turboen tager det meste af larmen, og en t3 må lamme ret meget. Har man udstødning monteret skal denne være tæt, da udstødningsmålingen ellers ikke kan måles korrekt.
Jeg ved ikke om det skulle være nogen fordel ved det, men man kan da høre om turboen laver noget.

Der er også noget med at en bil fra før ca 82 kun skal gastestes i tomgang i følge synsbekendtgørelserne.
Så kan man lede lidt efter det hvis det skulle have interesse.

Og så vil jeg lige sige, hvis der er nogen førstegangs t3ere der læser dette, at når man kører en gammel diesel til syn, så lader man den stå i tomgang mens man venter, om så det tager 20 min, så er den nemlig varm og klar til at få de tæsk den nu skal have når de tester den, og den ryger heller ikke så meget som hvis den er kold.

Det var alt hvad jeg havde. Jeg er spændt på om der kommer nogle rettelser så jeg måske bliver klogere, eller tilføjelser. I skal være velkommen.

180
Generelt / Sv: Så kom vinteren...
« Dato: 09. Januar 2016 kl: 20:58:46 »
Jeg fandt faktisk lige en video af det i fortæller om.
Først runde bliver der kørt med spær og ingen 4x4. Anden runde med 4x4.
Kan godt se hvad du mener, med den ikke rigtig vil fremad. Men har heller ingen planer om at køre i en udtørret flod som i videoen. Vil bare gerne kunne bakke min trailer på plads uden at sidde fast, og campere lidt væk fra vejen.

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=463182&postdays=0&postorder=asc&start=20&sid=1e1f26cf7cb2d78e6939be0bf9023d77

Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14