Forfatter Emne: Baklys  (Læst 1812 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djursland

  • Gæst
Baklys
« Dato: 05. Marts 2006 kl: 09:26:52 »
hej hej med dig..

det er nok bak lyskontakten der sidder fast.. en ny koster omkring 120 kr ca...  

hvis der skal en ny til skal du huske at der er 2 modeller...

så tag dit stel nr. med hvis du skal købe en ny..

men du kan også pille den gammel af og se om du kan få den smurt op så den kan køre igen det er da det billigst..

Mvh Flemming  :lol:

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Baklys
« Svar #1 Dato: 05. Marts 2006 kl: 12:06:13 »
På en lille udvækst på gearkassens venstre side - førersiden.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Djursland

  • Gæst
Baklys
« Svar #2 Dato: 05. Marts 2006 kl: 14:52:50 »
Citat fra: "Jarl"
På en lille udvækst på gearkassens venstre side - førersiden.


med 2 ledniger på

Mvh Flemming  :lol:

Offline Jesper

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 365
    • Vis profil
Baklys
« Svar #3 Dato: 05. Marts 2006 kl: 21:49:43 »
Hej,

Havde samme problem efter et gearkasseskift

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=3089&highlight=#3089

Jeg tog kontakten af og bankede den ned i bordet et par gange - så virkede den fint  :D  (tak igen Jarl)

Du kan teste kontakten ved at kortslutte de to ledninger. Så skal baklyset lyse. Hvis kontakten hænger er den sluttet hele tiden.

Jesper
T3 bus årgang 85 1.7D (KY)

T3Anders

  • Gæst
Baklys
« Svar #4 Dato: 08. Marts 2007 kl: 11:36:14 »
Min baklyskontakt lider af det modsatte; den lyser slet ikke! Den blev ellers udskiftet med en ny i november og det virkede så en måneds tid eller så, men så gik den i udu igen.

Forleden lagde jeg an til en baglænsparkering og så smuttede den bagvedkørende Peugeot sgu' lige ind i P-båsen før mig!

Så NU må jeg vist hellere se at få det fikset.....:

Skal jeg mon også bare have den af og banke den lidt ned i bordet?

Og hvis der skal en ny til, er der så nogen der har et bud på en årsag til at baklyskontakter går i stykker så hurtigt?

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Baklys
« Svar #5 Dato: 08. Marts 2007 kl: 12:14:14 »
det var godt nok hurtigt at den er gået. Men tjek ledningen der går ned til den. Det kan være at den er irret godt til! ellers er det banke trikket. Jeg gemmer altid mine regninger på sådan nogle ting - for hvis de går i stykker inden får de  år reklamations ret, får de med mig at bestille  :D
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Baklys
« Svar #6 Dato: 08. Marts 2007 kl: 12:16:44 »
du har vel en god massiv bagkofanger........ så må du jo lære den slags billister at man ikke stjæler en p-plads fra en T3´er :-)
Mvh. Casper

T3Anders

  • Gæst
Baklys
« Svar #7 Dato: 08. Marts 2007 kl: 13:09:20 »
Citér
du har vel en god massiv bagkofanger........ så må du jo lære den slags billister at man ikke stjæler en p-plads fra en T3´er


 :D -ikke lige min stil......kræver vist en lædervest med rygmærke (og der skal vist stå noget andet end "T3Nettet" på den )

Citér
Jeg gemmer altid mine regninger på sådan nogle ting - for hvis de går i stykker inden får de år reklamations ret, får de med mig at bestille  


-Jeg har da en regning, den er fra Sydfyns Autocamper/ N.E. Thing; men jeg må hellere lige tjekke om den er helt død før jeg evt. brokker mig... :roll:

T3Anders

  • Gæst
Baklys
« Svar #8 Dato: 20. Marts 2007 kl: 10:49:25 »
Så virker mit baklys igen. Jeg kørte ud til Mekonomen i Herlev og fik en ny magen til den gamle på Niels Erik Things regning. Håber så den holder!

Fandt samtidig ud af at stikket på ledningen er skiftet en gang i tidens løb, så kontakten der passer faktisk er en nyere slags, som også passer til en T4.