0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
mmm...en wbx suger som bekendt temmeligt på brændstof sparegrisen :? Så spørgsmålet om konvertering til diesel kommer jo i tankerne... Rent praktisk:En 1.9 er til at opdrive, En syncro diesel tank, nok lidt mere besværlig.Koblingsklokke + diverse ...er der der en der har et 'slagte-bil' motorrum jeg kan plukke i ?Hvad syntes i om iden, for besværligt ?Der skal siges at det kunne være et vinter projekt og bilen pt ikke har danske papire, vejet til 1480 kg iøvrigt.Indputs ?
Du kunne jo også gå rækkebenz-vejen. Jeg talte med en mand der havde kørt med en 1,6l benzin rækkemotor (golf). Han syntes den gik fint til bilen og kørte 10-12 km/l. Du kunne jo vælge én med lidt større volumen. Rent bøvl-mæssigt tror jeg dog ikke der er den store forskel mht ombygningen.
I første omgang har jeg søgt lidt her i forum på hvad der skal bruges, umiddelbart er her en liste.Men det er unægteligt nemmere med en rådden bil med defekt motor jeg kan plukke af.-Koblingsklokken, højgearsakslen,-motorbøjler, beskyttelsesplade, -bagerste monteringsplader til motorbøjlerne-forrste gearkasseophæng-plast-forbindelse mellem luftfilterkasse og turbo. -nippel mellem oliefilter-sokkel og olierør -gummi mellem turbo og indsugningsmanifold. -slanger, ledningsnet-luftfilterkasse, brændstoffilterkonsol-starter, instrumentbræt, mv-Bundkar, ind/ud manifold For at danne mig et overblik ville det være optimalt hvis jeg får en ide om hvad det skal koste, hvis delene stadig sidder mere eller mindre monteret, vil et foto af motor rummet måske være optimalt.@Jønne Ukendt: Vil du PM eller skal jeg komme forbi ved lejlighed ?@Kkrogsgaard: Vil du PM, hvad skal tanken koste og hvad har du ellers på lager.@casper: Den motor renovering der ligger i en tråd ser fin ud, umiddelbart vil jeg tro det får prisen over bugettet, har du et større lager af AAZ...? :lol: @Mølle: Er der ikke noget med at der er en aksel på benz-gearkassen er 15 mm for langt ?