Forfatter Emne: ekstra dieseltank  (Læst 581 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
ekstra dieseltank
« Dato: 16. Maj 2009 kl: 21:19:39 »
Hej,

Er der nogen herinde der har erfaringer med at montere en diesel tank fra en Syncro på en normal 2WD bus således at man har begge tanke i brug?

Kunne da være for fedt med 120 L!!!

Carsten

Mølle

  • Gæst
ekstra dieseltank
« Svar #1 Dato: 16. Maj 2009 kl: 21:33:36 »
ja. Det burde faktisk kunne lade sig gøre. Man skal huske, at gearkassen sidder lidt anderledes på en 2x4 end en syncro, dels pga forreste gearkasseophæng, og dels fordi motorbøjlerne på syncro er lidt dybere, så motoren ligger lidt lavere (så vidt jeg husker)

Og syncro tanke vokser ikke på træerne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
ekstra dieseltank
« Svar #2 Dato: 16. Maj 2009 kl: 21:40:34 »
Kurt - 25115788

Carsten

  • Gæst
ekstra dieseltank
« Svar #3 Dato: 16. Maj 2009 kl: 21:51:06 »
mølle...ebay my friend! der er masser af dem. jeg læste et-eller-andet sted på en tysk side at det kunne lade sig gøre. men er feks ikke interesseret i at skulle skære hul bagest i karossen for at få en tank studs...

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.269
    • Vis profil
ekstra dieseltank
« Svar #4 Dato: 17. Maj 2009 kl: 09:40:38 »
Efter Fyntræffet smuttede Michael forbi hos mig med en vindel til min JX fra Polle ...

Han viste mig sin militærbus der er ombygget til 1,9 liter med motorophæng fra en syncro. Dermed ligger motoren flere cm længer nede i motorrummet og fjeder og aksler må være syncro (tror jeg). På den måde opstår der plads til en syncrotank om bagved samtidig med, at man har forreste tank. Man skal montere motorophæng fra syncroen, få en snak med mdohna.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963