Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - jheltzen

Sider: 1 ... 18 19 [20]
286
Generelt / Pris 100% renoveret t3
« Dato: 17. Oktober 2013 kl: 16:49:14 »
Jeg er helt med på at det er en interesse bil og forventer heller ikke at skulle sælge den, men af ren interesse kunne det være sjovt at vide hvad en istandsat bil kan sælges for.
Kvaliteten skulle helst ikke fejle noget, men er for tidlig at spå om pt.

287
Generelt / Pris 100% renoveret t3
« Dato: 17. Oktober 2013 kl: 10:43:49 »
Hej.

Har lige et opklarende spørgsmål som jeg håber kyndige her inde på T3 nettet kan svare på.

Jeg overvejer at renovere en T3 autocamper 100%, men ved ikke hvad og hvormeget der kan betale sig, hvis den skulle sælges på et senere tidspunkt.

Grundlæggende er jeg ude efter et prisniveau på en komplet 100% renoveret T3 autocamper.

Når camperen er færdig skulle den helst stå med følgende Informationer.
2wd
Årgang 1980
Luftkølet 2.0 motor
Poptop
Født med westfalia indretning (orginal Jocker)
Orginal gasbeholer under bil.
Ny lofts og sidebeklædning
Nye hynder, madrasser og betræk.
Al rust bliver lavet
Bilen bliver slebet ned til bar metal
Bilen bliver lakeret af professionel autolakker
100% renoveret køkken og skabe
200.000 km. dokumenteret

Hvad kan man sælge sådan en vogn for hvis man stod i den situration og alt arbejdet var dokumenteret?

288
Biler.. / Købes: T3 pop-top camper uden rust.
« Dato: 26. September 2013 kl: 14:24:07 »
Ja jheltzen@gmail.com så skulle de lande hos mig.

289
Biler.. / Købes: T3 pop-top camper uden rust.
« Dato: 26. September 2013 kl: 13:22:54 »
Hej Thomas...

Har god set din fine vogn, foretræker at der var 3/4 R&R bænk frem for en i fuld brede.

Er der rust nogle af de udsatte steder, ud over de små bobler du omtaler i teksten. Her snakker jeg om rudekanter, bag for kofanger, omkring tankdæksel, punkterne hvor dunkraften kan sættes på, side samt bagdør samt trinnene ved fordørene.  

Hvordan ser det ud med køkken osv i bilen, eksistere det stadig og hvilket stand er det i?

Der er langt til amager fra midtjylland så vil rigtig gerne se lidt flere billeder hvis det er muligt inden jeg overvejer om jeg skal den lange vej for at se vognen.

Mvh Jesper

290
Biler.. / Købes: T3 pop-top camper uden rust.
« Dato: 26. September 2013 kl: 11:50:48 »
Hej i gode mennesker.

Jeg har i nogen tid prøvet at finde en pæn T3 pop-up camper uden rust, da rustarbejde ikke er min stærke side. Men dette har vist sig at være svære end jeg regnede med.

Budgettet spænder fra 30.000 til 60.000 kr. så mener selv der skulle være mulighed for at finde en fornuftig vogn.

Jeg er ikke forskrækket over at mekanikken så motor og gearkasse mv. må gerne være defekte, og overtager også gerne et projekt så længe der ikke er for meget rust/plade arbejde.

Mere specifikke ting omkrig vognen
Det meget gerne må være en benziner, men findes den helt rigtige vogn i diesel så kigger jeg gerne på det .
Helst årgang 82-85 da målet er at den skal køre som veteran, og skal være vandkølet.
Indretning 3/4 R&R seng, Westfella eller Remo.

Hvis der er nogle som har set eller ved hvor der står en fornuftig T3 med pop-up tag inden for et fornuftig prisleje så tager jeg glædelig imod jeres råd og vejledning.

Mvh. Jesper

291
Biler.. / sælges multivan/westfalia
« Dato: 25. August 2013 kl: 21:30:27 »
Hvad er status på rust? Er bilen med eller uden motor, da jeg syntes du skrev at det var en 112 wbx men den var ikke med...

292
Biler.. / Sælges T3 westfalia joker nys
« Dato: 09. August 2013 kl: 09:37:16 »
Hvordan ser det ud med rust i bilen, er der noget arbejde man skal påregne denne konto?

Mvh Jesper...

293
WBX/LBX Fora / Oettinger WBX6 godkendelseH
« Dato: 01. Juli 2013 kl: 09:59:10 »
Citat fra: "Andreas" post=100816
Citat fra: "jheltzen" post=100812
En 2wd kasse kan så vidt jeg ved ikke vendes men en 4wd kan hvor man konventere den til 2wd og sætter nyt krone og spishjul i, hvor diffen er vendt.

Der er mere at læse her http://www.subarugears.com

Tak for linket, fed hjemmeside   B)
Iflg siden er det både 2wd og 4wd der kan vendes, har snart en 2wd gearkasse til salg.


Jeg bliver selvfølgelig lidt i tvivl nu hvor der er flere som mener en 2wd kasse kan konventeres til at køre den anden vej.

Men på subarugears hjemmeside står der.
"It is not possible to use this product with the Subaru FWD/2WD transmissions as the gears are different."

Der står ligeledes.
"This product is compatible with all 4WD Subaru TY752, TY754, TY755, TY758 5 speed transmissions, produced from 1990 and still in production today"

Så der skulle være mulighed for at finde en egnet gearkasse dog tror jeg stadig det skal være en 4wd gearkasse, jeg regner med at købe en gammel doner bil i tyskland eller england hvor jeg flytter både motor, kobling og gearkasse over, så er jeg sikker på at det hele passer sammen.

294
WBX/LBX Fora / Oettinger WBX6 godkendelseH
« Dato: 30. Juni 2013 kl: 21:06:38 »
En 2wd kasse kan så vidt jeg ved ikke vendes men en 4wd kan hvor man konventere den til 2wd og sætter nyt krone og spishjul i, hvor diffen er vendt.

Der er mere at læse her http://www.subarugears.com

295
WBX/LBX Fora / Oettinger WBX6 godkendelseH
« Dato: 30. Juni 2013 kl: 20:19:39 »
Kan godt ske at det mest realistiske er at holde sig til En Subaru 2.2L motore og så med en 5 gears reversed gearkasse, så skulle den gamle T3 være opdateret med ny teknologi der kan holde i mange år.

296
WBX/LBX Fora / Oettinger WBX6 godkendelseH
« Dato: 30. Juni 2013 kl: 13:42:32 »
Jeg havde også regnet med at tage den til DK, og så først lave toldsyn bagefter.

Søren, hvilke problemer var der med din tsi ombygning? Hvor mange hp osv?

297
WBX/LBX Fora / Oettinger WBX6 godkendelseH
« Dato: 29. Juni 2013 kl: 15:08:04 »
Hej i alle fantastiske VW mennesker.

Jeg er ved at lave de indledende øvelser til en T3 2wd camper som skal købes i tyskland istandsættes og lægges en større wbx motor i. Der er ingen fornuft i galskaben men syntes projektet vil være sjovt, og outputtet de 50.000 til 75.000 kr senere skulle helst være det samme.

Jeg har følgende spørsmål.
VW T3'ere er blvet indregistreret med en Oettinger WBX6 motor 165 til 180 hp. hvile opgradereniger har disse biler i forhold til en 2.1 WBX T3'er?
Årsagen til jeg spørger er at hvis WBX6 motoren er bygget på en standart T3'er og indregistreret må der ligge dokumentation for at T3'eren må køre med op til 180 hp+ 20% = 216 Hp.

Jeg har dog ikke i sinde at lægge en WBX6 motor i men overvejer muligheden for at lægge en fuld subaru opgradering i (motor + gearkasse)

Mulighederne er her følgende, hvor kun 2.2 liters motoren kan gøres lovlig med en standart t3'er.
2.2 - 135 hp
2.2t - 162 hp
2.5 - 165 hp
2-5t - 210 hp

Et andet spørgsmål der trænger sig på er.
Hvilken rækkefølge er billigst at gøre tingende i.

1:
- Importere bil
- Betale afgift
- Renovere
- Syne/betale for ændringer

2:
- Imoprtere bil
- Modificer motor
- Syne/betale for ændringer
- Renovere

Sider: 1 ... 18 19 [20]