Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - jheltzen

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 20
31
Motordele / Køleblik til LBX CU købes.
« Dato: 25. Juli 2015 kl: 23:06:24 »
Det skal jeg lige skrive mig bag øret...

Har lige skrevet lidt frem og tilbage med ham... Pt. har han kun støbeform til de nederste vandrette bundplader under stødstangsrør.

Men han skal til at lave støbeforme til de 2 andre plader på højre og venstre side af motoren (de nederste hjørner) det vil tage lidt tid inden han er klar. Han lovede dog at  give lyd på hans Facebook profil når han var klar til at producere, og så kan vi da ligeså godt købe en ordentlig sending. Prisen ligger omkring 60 GBP eller lidt over 600 kr. for de nederste sendt til danmark, fik ikke lige hørt om det er for et sæt eller pr. stk. men regner med det første da jeg spurgte til 2 stk. højre og venstre. Prisen er dog også underordnet da vi ikke har andre alternativer.

32
WBX/LBX Fora / Inspiration til gas kabel holder til WBX --> LBX
« Dato: 24. Juli 2015 kl: 22:06:36 »
Som flere af jer sikkert ved så er jeg ved at bygge en insprøjtning fra en WBX over på en LBX.

Pt. er udfordringen at få flyttet gaskablet fra det oprindelige træk til højre i motorrummet og op mere midt for hvor gasspjældet til indsprøjtningsmanifolden sidder, for det første kræver det at der bores et huld i vægen mellem motorrum og gearkasse, men det er nu nemt klaret.

Min første indskydelse var at finde et originalt beslag til gaskablet som sidder ude på gearkassen, og montere det. Men det vil nok betyde at der også skal et nyt gaskabel til, da det gamle til karburator ikke vil passe i holderen. Inden jeg går igang vil jeg dog lige høre om der er nogle her inde som har et andet godt forslag.

Og ellers er jeg på udkig efter et komplet gaskabel fra speeder til gasspjæld med holdere osv.

33
Motordele / Køleblik til LBX CU købes.
« Dato: 23. Juli 2015 kl: 11:19:55 »
Det lyder godt det vil jeg lig prøve at forhøre mig om...

Havde fundet en dealer i Canada men de havde desvære heller ikke flere af de dele jeg søgte.

34
Biler.. / Hjælp til køb af camper
« Dato: 23. Juli 2015 kl: 11:06:28 »
Jeg har selv købt en camper for godt et års tid siden.

Jeg stod og ville ikke selv lave rust men var ikke bange for det mekaniske mv...
Dog svinger prisen meget efter model udstyr mv, original Westfalia koster mere end andre mærker og er det en syncro (4wd) ombygget til camper koster de endnu mere.

Mit bud for en fornuftig camper på plader er prisen mellem 30.000 og 45.000 kr. Så skal man også forvente lidt rust hist og her der skal tages hånd om. En flot camper ligger nok i prislejet mellem 50.000 og 100.000 kr. og en syncro ligger også i den dyre klasse selv når de er i middel stand...

Jeg gav selv ca. 30.000 kr. for min hvor al rust var lavet og bilen stod i blank metal klar til maler.

35
Generelt / Hvorfor kan man ikke klikke på billederne...
« Dato: 16. Juli 2015 kl: 10:57:07 »
Så er alt jo i den skønneste orden, hvis i arbejder på sagen.

Forresten så 1000 tak for en fantastisk siden, simpel og brugbar, for alle os der elsker de gamle t3'ere

36
Generelt / Hvorfor kan man ikke klikke på billederne...
« Dato: 15. Juli 2015 kl: 09:02:08 »
Nederst til højre på startskærmen står hvad der ligner et tilfældigt udpluk af nogle billeder fra sidens mange indlæg.

Men man kan ikke klikke på dem og blive ført ind til selve indlægget, ved ikke om det er en fejl eller meneingen men syntes der er så utroligt mange spændende projekter på de billeder som jeg gerne ville læse mere om.

Vil det derfor være muligt at koble billederne sammen med det indlæg de kommer fra, eller skal der lidt mere teknisk computer snilde til at gøre det?

37
Motordele / Køletin til LBX CU købes.
« Dato: 15. Juli 2015 kl: 08:55:26 »
For at minimere forviringen så har jeg nu ændret ordet...
Det er ikke sådan når man primær sidder på engelske samt tyske sider og så pludselig skal bruge det danske ord.

Jeg er dog sikker på at jeg ikke har færdighederne til at bukke og svejse et sæt sammen selv, og blot at sende opgaven til en pladesmed kan være en dyr omgang. Så nogle der har noget brugt til at ligge er nok det bedste.

Det er præcis det stykke som det rør Brian har sendt et billede af går til i bunden og så det samme stykke i modsatte side at jeg står og mangler.

Det er mærkelig jeg kan finde blik til de ældre luftkølet motorer men ikke type4 motoren.

38
Motordele / Køletin til LBX CU købes.
« Dato: 13. Juli 2015 kl: 22:55:38 »
søger stadig.

39
Alt andet / Købes køkken kort model.
« Dato: 13. Juli 2015 kl: 22:54:07 »
Op

40
Din bil... / Bussen - US Vanagon \'83 WBX 1.9
« Dato: 24. Juni 2015 kl: 20:14:33 »
Hej Kjeld

Du skriver at du åbenbart har spær... er det en 2wd? jeg vil nemlig skifte olie i gearkassen og vil lige høre hvordan jeg er sikker på den rigtige olie kommer på igen.

41
WBX/LBX Fora / Kontankt ved gas-kabel
« Dato: 24. Juni 2015 kl: 13:16:43 »
Må være dig svar skyldig i hvad ordningen hedder, men går stærkt ud fra at den ene kontakt skal give signal når motoren skal gå i tomgang og den anden når motoren får fuld gas, funktionen er lidt ligesom en TPS eller gasspjælds positions sensor.

Jeg har selv et ekstra gasspjæld til at ligge med kontakter, men brugte et fra en nyere model motor hvor akslen stak ud på undersiden og jeg kunne montere en TPS der også måle positionen på gasspjældet imellem tomgang og bundgas.

Det skal lige siges at jeg har konverteret fra karburator til indsprøjtning på en 2.0 luftkølet motor, og bruger en programmerbar motorstyring.

42
WBX/LBX Fora / Hvad er denne fjender til?
« Dato: 24. Juni 2015 kl: 08:23:57 »
Nej har også tjekket den under strømfordeleren og den er jo kun et par cm lang.

Har dog i JustCampers katalog fundet en accelerator linkage spring, som godt kunne minde om den. Så skal lige ud på biletten og tjekke om det kan være den.

43
Din bil... / Projekt 1980 2.0 CU Westfalia renovering
« Dato: 23. Juni 2015 kl: 10:11:09 »
Så blev motoren skilt ad og samlet igen.

Jeg har ikke haft topstykker og cylindre af, da knast og ventilløftere ikke så ud til at fejlede noget. inspicerede ned igennem ventilløftehulderne.

Er godt tilfreds med resultatet, samt konverteringen til indsprøjtning, har dog en fjeder tilovers og den høre ikke til olie tryks regulatoren vedsiden af oliefilter, og der sidder ikke nogle overtryks ventil mellem stødstangsrør ved cyl 1.

Nu skal ledningsnettet til motorstyring, koldluftsindtag og luftfilter laves. så mangler der bare programmering af motorstyring før første opstart.


[attachment=19979]IMG_1033.jpg[/attachment]

[attachment=19980]IMG_1044.jpg[/attachment]

[attachment=19981]IMG_1052_2015-06-23.jpg[/attachment]


Fjeder til overs.

[attachment=19982]IMG_1049.jpg[/attachment]

44
WBX/LBX Fora / Hvad er denne fjender til?
« Dato: 23. Juni 2015 kl: 10:01:34 »
Nu er motoren samlet.

Har været igennem flere bøger bla. den store grønne værkstedsmanual, og har ikke kunne finde et sted hvor den umildbart har siddet, så nu er motoren færdigsamlet, og vi må se hvad den siger når motorstyringen er klar og den skal startes.

Før
[attachment=19976]IMG_0770_2015-06-23.jpg[/attachment]
 

Efter

[attachment=19977]IMG_1052.jpg[/attachment]

[attachment=19978]IMG_1042.jpg[/attachment]

45
WBX/LBX Fora / Hvad er denne fjender til?
« Dato: 21. Juni 2015 kl: 14:04:15 »
Citat fra: "elnef" post=121208
Her lige et billede af en tom blok jeg har på hylden den sidder bag skruen med torx mellem løfter hullerne
[attachment=19966]image_2015-06-21.jpg[/attachment]


Hmm. Det kan ikke være den, huldet er plumbere eller har aldrig været brugt, da det blot er et tomt huld uden gevind.
[attachment=19967]image_2015-06-21.jpg[/attachment]

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 20