Forfatter Emne: bremser og klonklyd  (Læst 2260 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
bremser og klonklyd
« Dato: 17. Marts 2007 kl: 10:50:21 »
jeg har prøvet det samme
det viste sig at være de bolte kaliberen er spændt fast med der var slidt så de sad løse men uden at kunne falde af
jeg har også prøvet med en anden at det var bøsningerne i den øverste bærearm der var slidt godt og grundigt
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
bremser og klonklyd
« Svar #1 Dato: 17. Marts 2007 kl: 12:21:33 »
Ja, eller bærekugler eller styrekugle eller klodser, hvor belægningen har sluppet bagpladen.

Var det min ville jeg øjeblikkeligt udstede kørselsforbud indtil, der var bragt vished over situationen.

Bedste hilsner fra en, der har prøvet, at bærekuglen slap - gudskelov kørte jeg kun 60...

Jarl
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Geltzer

  • Gæst
bremser og klonklyd
« Svar #2 Dato: 17. Marts 2007 kl: 18:44:43 »
jeg har prøvet det sammen som bos1 på min gamle caddy med nøjagtigt de symptomer du beskriver. den ku godt bremse med den klonkede slemt når men slap pedalen.
og der var det også boltene der holdt kaliperen fast til navklumpen der var blevet løse, men efter jeg spændte dem til igen var der intet.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
bremser og klonklyd
« Svar #3 Dato: 18. Marts 2007 kl: 23:12:43 »
Bærearmsbøsning er også mit bud. Du kan forsøgsvis stramme bolten der går igennem "ønskebens gaflen" der udgør den øverste del af hjulophænget (ups jeg har syncro ved ikke om 2wd er magen til) Hvis du tævespænder møtrikken og klonklyden forsvinder i et par uger er det bøsningen. Husk at lade bilen stå på jorden mens du spænder (hæver du den kan du ødelægge sporingen)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
bremser og klonklyd
« Svar #4 Dato: 19. Marts 2007 kl: 19:58:34 »
Tak for det link. WWW.AUTOSTUMPER.DK Er der folk blandt os der har erfaringer med dem. Det ser godtnok billigt ud.

Sidder der ikke en hulens masse forskellige bøsninger, der foran ?

KH KHS - Nu på indkøb.
autostumper.dk.: Koblingscylinder 381 Kr.
Hovwdiaudi.dk.: Koblingscylinder 576,15 Kr.
Meca.dk.: Koblingscylinder  868,75 Kr.
Kurt - 25115788

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
bremser og klonklyd
« Svar #5 Dato: 19. Marts 2007 kl: 21:09:36 »
Ja, de bøsninger ser godt nok trætte ud. Det hjælper næppe at spænde den gennemgående bolt - den har jo kun fat i bøsningernes inderste del, og sløret ligger jo mellem det inderste og det yderste, hvor der engang var gummi.

Wishbone't skal afmonteres (den gennemgående bolt + øverste bærekugle) og så skal svejsepunkterne mellem bøsningerne og wishbone't slibes væk. Dernæst bankes de nye bøsninger på plads og der laves en ny svejseklat på de oprindelige steder. Afslutningsvis justeres hjulvinklerne igen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
bremser og klonklyd
« Svar #6 Dato: 23. Marts 2007 kl: 21:47:14 »
Kan se det er gammel tråd, men til info for andre newbies, skal der svejses en lille klat ved montering af bøsningerne; ifølge min svenske "Haynes"

Hinze

@ Jarl: sorry, havde ikke fået læst det hele