Forfatter Emne: Centrallås, hva\' skal der til?  (Læst 1680 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Centrallås, hva\' skal der til?
« Dato: 26. Marts 2007 kl: 13:52:18 »
Heey,

Tænker på, om ikke lidt centrallås til bussen ville give lidt komfort. Jeg har kikket lidt i Haynes, og det ser ud som om der er nogle "special" beslag der skal benyttes. Jeg kunne selvfølgelig købe et sæt hos den lokale dealer, men gider ikke mangle noget. Synes heller det skal samles med "småkager og ståltråd", ordentlighed skal der til 8) .

Nogen råd eller måske et sæt der i overskud mit alles (helst også fjernbetjening)

Hinze

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Centrallås, hva\' skal der til?
« Svar #1 Dato: 26. Marts 2007 kl: 14:36:15 »
Jeg har eftermonteret centrallås i min syncro da den tidligere ejer har smidt diverse nøgler væk og har skiftet døre og tændingslå, så for mig er det desværre en nødvendighed.

Mine erfaringer er at man skal montere det så fugttæt som muligt og med en t3er med notorisk utætte gummilister ved vinduerne skal der laves nogle løsninger der ikke følger med i et standardsæt.

Desuden har jeg min løsning mistænkt for at gå på etellerandet sted så den langsomt aflader mit batteri..

Husk at fotodokumentere din opbygning når du går i gang så andre herinde kan få glæde af dine erfaringer...

God vind!
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Centrallås, hva\' skal der til?
« Svar #2 Dato: 25. Marts 2011 kl: 20:20:41 »
Jeg har købt fjernbetjening til centrallåsen, men er kommet lidt i tvivl om hvor jeg sætter ind med styresignalerne. Den originale centrallås kan åbnes og lukkes fra føre og passagerdør med nøglen. Altså en mekanisk ændring at stillingen i kontakterne i dørene. Ser man i diagrammet, er der en konstant plus i dørene, men det kunne måske ændres via styringen af centrallåsen. Motoren skal vel have plus i "transit", indtil den har ændret stilling og det kan styreboksen vel ikke. Hmm, skal der måske så trækkes et relæ via styreboksen der så holder plussen i f.eks 10 sekunder (så længe servomotoren kører).

Nogen ideer?

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
Centrallås, hva\' skal der til?
« Svar #3 Dato: 25. Marts 2011 kl: 20:46:58 »
Skal den ikke bare have + på henholdvis "A" og "E" alt efter om den skal låse eller låse op..?
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Centrallås, hva\' skal der til?
« Svar #4 Dato: 31. Marts 2011 kl: 21:40:55 »
Citat fra: "buddha_uffe"
Skal den ikke bare have + på henholdvis "A" og "E" alt efter om den skal låse eller låse op..?


jo lige præcis, og det virker fint her i en lille prøveopstilling med den indkøbte styreboks. Der sidder relæer i boksen, der klikker fint og holder spændingen på et par sekunder. Så skal jeg bare lige have købt nogle nøgleblade der passer  :cry:  Jeg havde valgt den forkerte da jeg bestilte og min lokale nøgleskære gloede noget på dem  :?