Hej. Kører selv med to 14er jx diesel syncro.
Min fremgangsmåde ville være op i luften med forreste hjul og dreje en del med hænderne, føle og lytte til systemet. Kigge på bremdeskive og kaliber, ser den ok ud. Ellers først ned med hjulet. Hvor gammel er kardanledet i midten under bussen? Er der slid eller rust i ledets krydslejer foran eller bag, måske løse kardanledet og kigge nærmere på det.
Nu hvor frontdiff og drevaksler foran er skiftet, kan der nok udelukkes fejl i det? Eller er viskoen måske skadet indvendig?
Jeg har oplevet sprængt visko, sprængt forreste hjullejer, endda et nav foran der gik i to dele på mine 3 busser.
Et nyrenoveret kardanled fik jeg købt her i Tarp hos syncrofolket, det er et par år siden.
Jeg ville starte med hjullejertjek, bremseklodser, ujævn symetri i drejningen og så kardanled, såfremt diff og aksler er 100% ok.
Måske med