T3 Fora.. > Syncro Fora

Hævning (ikke bagværk)

(1/4) > >>

Kkrogsgaard:
Nu har jeg snakket med Jan Kjerbye nogle gange ang. hævning og deraf mere frihøjde, er der nogen herinde der har erfaringer med dette?

Jeg vil umiddelbart mene at man hæver bilen ved at ligge skiver, af en vis tykkelse, ind oven på fjedrene, da der er en "piv" til at holde fjederen på plads. Men som jeg kan forstå det på Jan så skriver han de skal ind under fjedrene...?

Jeg kan da godt se at få 3-5 cm mere frihøjde, det vil betyde chancen for at få 16" på, uden de store problemer, men hva siger ekspertpanelet?

jankjerbye:
Skal du hæve den seriøst og have nogle terrænegenskaber ud af den slipper man nok ikke for at skifte fjedre og støddæmpere: http://www.syncro.org/suspension.html

Har du en vogn der decideret hænger med røven eller bare mangler 1 cm eller 2 for at mokke nogle ballondæk ind i skærmkasserne, så ville jeg købe nogle af de billige skærebrædder af kunststof i en genbrug (måske endda i en matchende farve   :P ) , skære en passende skive ud og mokke 1 ind ekstra i hvert ophæng hvor de originale skiver sidder.

TONY:

--- Citat fra: "Kkrogsgaard" ---

Jeg vil umiddelbart mene at man hæver bilen ved at ligge skiver, af en vis tykkelse, ind oven på fjedrene, da der er en "piv" til at holde fjederen på plads. Men som jeg kan forstå det på Jan så skriver han de skal ind under fjedrene...?

--- Afslutning på citat ---


Den der "piv", er det "metal-styretappen" du mener, sådan en har du forhåbentligt også på bærearmen  :?:
Da fjeder-enderne bliver styret af en fordybning i bærearmen, og af en gummiskive for oven, så er det "rigtige" sted at lægge en flad skive vel egentligt foroven.  :roll:
Men du kan gøre det i begge ender af fjederen, en flad skive hård kunststof + en "styre-gummiskive" i begge ender af fjederen skulle nok kunne give dig 3-4 cm. ekstra frihøjde bagude.

Tony

Mølle:
Du kan uden probl. sætte 16" på som den er. Hvis du vil hæve den synes jeg at du skal finde et sæt, som er lavet til det med højere fjedrer og støddæmpere. Ellers opnår du at støddæmperne er strakt helt ud ved alm. belastning, hvilket er uhensigtsmæssigt. Der ud over opnår du dårligere komfort og øget slid på trækakslerne. Nogen der sagde lysseslukker???

jankjerbye:
100% enig med Mølle

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version