Forfatter Emne: T3 Motor  (Læst 5153 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
T3 Motor
« Svar #15 Dato: 02. Februar 2009 kl: 21:35:13 »
:?:  :?:

Og hvad betyder B2B så.
 :?:  :?:

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
T3 Motor
« Svar #16 Dato: 02. Februar 2009 kl: 21:41:00 »
*kommentar slettet*

For mit eget blodtryks skyld og min respekt på denne side vil jeg undlade at kommentere flere indlæg når de bliver besvaret med nonsens.

ps poot: B2B - betyder Buisness to Buisness / altså firma og fima imellem
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
T3 Motor
« Svar #17 Dato: 02. Februar 2009 kl: 23:05:06 »
Citat fra: "wilson"
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "wilson"
Returløbs slangen kan købes ved enhver reservedels pusher og er indvendig Ø3,2

Også Thansen?


T-Hansen er ikke en reservedels pusher....

Det er et sted hvor vildledte personager tror de køber dele til deres transportmidler, men istedet kommer afsted med en fin indpakning om en stump der ikke passer og af hel dårlig kvalitet!

Og ingen får mig nogensinde til at ændre mening om deres egne produkter... De sælger måske andre mærker der er ok - men det er en helt anden sag.

Prøv istedet: AutoG, merkonomen, ftz (kun med SE nummer) og mange andre navnkyndige steder.


Der ligger VW service-partner ca 10km fra vor jeg bor der kan jeg jo lige høre hvad det koster. Det er jo vigtigt for mig at få den tæt fordi så lurer der et andet problem nemlig at jeg kan se på perlestene under bilens motor at der også drypper olie ned i venstre side. det skal jeg oså have fundet hvor det kommer fra. Problemet i øjeblikket er jo at det er så forbandet koldt at ligge og rode under bilen. Men jeg kan da tage et billede og tage med her ind på T3-nettet så kan vi måske sammen også løse det. Forsat god aften Mvh Frank
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
T3 Motor
« Svar #18 Dato: 02. Februar 2009 kl: 23:16:42 »
Citat fra: "Frank Binau"


Der ligger VW service-partner ca 10km fra vor jeg bor der kan jeg jo lige høre hvad det koster. Det er jo vigtigt for mig at få den tæt fordi så lurer der et andet problem nemlig at jeg kan se på perlestene under bilens motor at der også drypper olie ned i venstre side. det skal jeg oså have fundet hvor det kommer fra. Problemet i øjeblikket er jo at det er så forbandet koldt at ligge og rode under bilen. Men jeg kan da tage et billede og tage med her ind på T3-nettet så kan vi måske sammen også løse det. Forsat god aften Mvh Frank


Mit umiddelbare bud er nok ventil dæksel pakningen. Udskift korkpakningen med gummi modellen hvis dette ikke er gjort.
Husk at gøre anlægsfladerne grundigt rene, skift stavboltene med dem der er med pakningen, smør pakningen med ren motorolie inden montage og krydsspænd den ned på plads.

Start med en motorvask, microaffedtning og vask med gl opvaskebørste. Undgå generatoren, da det kan være hård kost for den. Motoren må meget gerne være lunken, men ikke skold hed.

Efter vask giver du som tidligere beskrevet alle kontakter en tørrerunde / kontaktspray og evt en gang silicone spray efterfølgende.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

PARKHAVE

  • Gæst
T3 Motor
« Svar #19 Dato: 02. Februar 2009 kl: 23:21:32 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "wilson"


Har du et SE-nummer?

Ikke så vidt jeg ved?

Jeg har et CPR-nummer, men det er vel ikke nok
til at købe reservedele hos FTZ?


Hæ- Hæ, det kunne sgu ellers være sjovt at prøve at oprette en konto med et omskrevet cpr-nummer. Hvis de ikke er alt for vakse, bliver det først afsløret hvis bogholderen går ind og tjekker det i registeret.
( hvilket vi gør inden en gyldig oprettelse- så der kan i spare jer )

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
T3 Motor
« Svar #20 Dato: 02. Februar 2009 kl: 23:24:42 »
Citat fra: "Quark"
Bare kald mig pusher

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1758






Quark


Hej har sendt en pm med adresse Mvh Frank :D
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline FrankBinau

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.228
    • Vis profil
    • vw
  • T3 model: En på vej
  • By: 5600
T3 Motor
« Svar #21 Dato: 02. Februar 2009 kl: 23:29:09 »
Citat fra: "wilson"
Citat fra: "Frank Binau"


Der ligger VW service-partner ca 10km fra vor jeg bor der kan jeg jo lige høre hvad det koster. Det er jo vigtigt for mig at få den tæt fordi så lurer der et andet problem nemlig at jeg kan se på perlestene under bilens motor at der også drypper olie ned i venstre side. det skal jeg oså have fundet hvor det kommer fra. Problemet i øjeblikket er jo at det er så forbandet koldt at ligge og rode under bilen. Men jeg kan da tage et billede og tage med her ind på T3-nettet så kan vi måske sammen også løse det. Forsat god aften Mvh Frank


Mit umiddelbare bud er nok ventil dæksel pakningen. Udskift korkpakningen med gummi modellen hvis dette ikke er gjort.
Husk at gøre anlægsfladerne grundigt rene, skift stavboltene med dem der er med pakningen, smør pakningen med ren motorolie inden montage og krydsspænd den ned på plads.

Start med en motorvask, microaffedtning og vask med gl opvaskebørste. Undgå generatoren, da det kan være hård kost for den. Motoren må meget gerne være lunken, men ikke skold hed.

Efter vask giver du som tidligere beskrevet alle kontakter en tørrerunde / kontaktspray og evt en gang silicone spray efterfølgende.


Hej jeg gemmer lige denne tråd så kan jeg lige gå ind og følge den når jeg har skiftet returslangerne. Igen tak for hjælpen. Mvh Frank :D
Med vwenlig hilsen. Frank Berg Binau :-)
2006-VW-T5-Transporter-Kassevogn-lang-2,5-TDI-191HK-6gearTræk-M/Bremse-2175Kg-U/Bremse-750kg
2015-VW-Golf-VII-1,6-TDI-110HK-Bluemotion-Variant-Træk-1300K
1996-VW-Golf-III-CL-60HK-Benzin

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
T3 Motor
« Svar #22 Dato: 03. Februar 2009 kl: 00:00:09 »
Citat fra: "Aran"
Jo, Krogslund er ok.

i min lære tid handlede jeg lidt golf stumper hos kroslund (de dele jeg ikke kunne få hos det gamle SB-autodele), men fandt ud af de køber mange af deres dele hos hovwdiaudi, så det var billigere at handle der hvis det ikke var i sidste øjeblik man sku bruge delen, og det var det jo næsten altid :wink:
men som sagt hovwdiaudi kvalitet, hviken for det meste er ok, ftz handler os hos hovwdiaudi :wink:

mht. til 3,2mm slange købte jeg et par meter forleden til passat'en hos mekonomen til 27kr +moms pr. meter og det var kontant handel uden rabat :evil:

ps. der bruges 55cm ialt (til en 1z ihvertfald)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D