Forfatter Emne: 1,9 benzin hvad er dette ??  (Læst 2167 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Kallek

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
    • Vis profil
1,9 benzin hvad er dette ??
« Dato: 21. August 2014 kl: 15:56:49 »
Hej jeg er ved at investere i en t3. Der skal laves rust i den og udstødning. Men er ny på benzin t3. Hvad er denne del ? Pg hvad koster den ca at skifte.

Har på fornemmelsen det er noget luftindsugning til kaburator ?

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
1,9 benzin hvad er dette ??
« Svar #1 Dato: 21. August 2014 kl: 16:40:40 »
Du har ret, den varmer indsugningsluften op. Den er en fast del af udstødningen og skiftes sammen
 med røret fra cylinder nr1. Jeg er nødt til igen at advare dig om store udgifter når standen er som vist.
 Ofte kan man ikke løsne befæstigelsen til rørene og de må skæres af. Nye bolte skal sættes i top-
 stykkerne. Bare udskiftning af udstødningen løber nemt op i 10000kr. Har du en ven som vil hjælpe
 er han ikke din ven ret længe :woohoo:  Der er andre T3ere til salg. Se dig omkring hvad der tilbydes.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline Kallek

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 11
    • Vis profil
1,9 benzin hvad er dette ??
« Svar #2 Dato: 21. August 2014 kl: 17:22:58 »
Puha det er jeg godt ked af at høre har lige været hele den lange tur til Fyn for at se denne. Der skal laves rust og så udstødning. Men den skal også larkeres totalt om se billeder. Han har selv været i gang med spray ! Jeg kan få den for 7000kr med en god benzin motor 1,9 ombytningsmotor. Hmm kan det passe en komplet udstødning koster så meget. Jønne må jeg muligvis få dit nummer så jeg kan få lidt mere viden så jeg ikke køber katten i sækken.

Offline Jønne Ukendt

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.380
    • Vis profil
  • By: 6600 Vejen
1,9 benzin hvad er dette ??
« Svar #3 Dato: 21. August 2014 kl: 17:34:56 »
Ja da. 20114427.

 Mvh Jønne Ukendt
Panelvan 1.7D
Allrounder 1.6TD
Westfalia højtag 1.6TD

Offline pep84df

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 359
    • Vis profil
1,9 benzin hvad er dette ??
« Svar #4 Dato: 21. August 2014 kl: 18:06:51 »
Hej Kallek!

Hvordan kan du vide at den er udstyret med en "god ombytningsmotor"?

Kender du ham der har byttet motoren om, eller kender du ham der har haft motoren?

Det er altså en GAMMEL bil med en GAMMEL motor du er ved at investere i :evil:

Mvh PETER

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
1,9 benzin hvad er dette ??
« Svar #5 Dato: 21. August 2014 kl: 20:32:59 »
Jo, udstødning til wbx er en pebret affære. Som Jønne så rigtigt påpeger kan det være noget genstridigt bras at skulle have boltene / møtrikkerne af topstykkerne. En lille luftsliber kan komme ind visse steder og gøre, at man med lidt held kan flække møtrikkerne uden at skære i gevindet. En knækket pin-bolt / støttebolt er rent ud sagt noget lort af værste karat.
Man skal som regel have motoren ud for at bore den / de knækkede stumper ud, da der ikke er plads til en boremaskine, når motoren ligger i.
Og så kommer tjek af kobling og udrykkerleje - og alt det andet.

Men hvis det er et hyggeprojekt og du finder prisen rimelig er det da om at slå til og klø på.
Du vil lynhurtigt lære en masse om "How to do it yourself" - et must hvis man vil køre T3,
og selvgjort er som bekendt velgjort.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
1,9 benzin hvad er dette ??
« Svar #6 Dato: 22. August 2014 kl: 11:45:20 »
Lad os dog få en t3 mere på vejen i dette dejlige land.

Hvis den kan køre, dreje, bremse og der er lys i lamperne, så er det da et godt køb. Og udstødning til wbx er altså ikke pebret, hvis den ellers er vandkølet, som den da absolut ser ud til at være.

Det du bør gøre er at få nogle billeder af undervogn og vanger, og ligge dem herop til ekspertpanelet.

Hvis undervognen og vangerne er ligeså rustne som bilen ser ud, så hold fingrene væk. Men der burde være en god chance for at de er sunde nok til at klare syn mange gange endnu.
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
1,9 benzin hvad er dette ??
« Svar #7 Dato: 22. August 2014 kl: 18:23:52 »
Hvis du har taget beslutningen om at købe kan du samtidigt benytte dig af at købe den rustfri potte som Rasmus har til salg. Du skal stadig regne med fornyelse af rørene, men mon ikke Hinze kan finde dem ?