Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - wilson

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 65
31
Diesel Fora / defekt bagrudevisker
« Dato: 04. April 2011 kl: 21:12:20 »
Prøv at skille den af - det er ikke specielt svært, men kan som du selv skriver kræve en del krybeolie (WD-40 o.lign) og tålmodighed :-)

Du kan jo ikke rigtigt tabe noget ved at prøve, den kan jo ikke rigtigt blive ringere....

Ofte er det blot akslen der er irret sammen pga for lidt smørelse og for lidt motion.

32
WBX/LBX Fora / Udstødningsbolte - One down, three to go....
« Dato: 02. April 2011 kl: 11:57:28 »
ALDRIG ornepiller!!!!

Hvis du absolut ikke har mulighed for at svejse den ud, så bor i centrum af bolten med ca 1/2 af bolt diameter så kan du måske slå den forsigtigt ud med en spids dorn.

Hvis det skal være helt hot shot kan du bore ud med links bor, så kan man nogle gange være heldig at få den med ud mens man borer, men nok ikke nemt at opdrive linksbor her lørdag efter 12:00 :-S

I mine øjne er svejseren vejen frem....

33
WBX/LBX Fora / Udstødningsbolte - One down, three to go....
« Dato: 27. Marts 2011 kl: 21:41:50 »
Tricket når du skal svejse en brækket bolt ud er VARME og masser af det.
Det vil sige ordentlig stel forbindelse og svejseren skruet godt op i ampere.

Det resulterer i to ting:
1-møtrik og bolt stump bliver svejst ordentligt sammen.
2-forskellen i varmeudvidelsen bryder ir/rustbindingen der holder bolten fast i aluminiumet.

Når den dybrøde farve er væk så vent ½-1 minut og prøv at løsne forsigtigt. Giv den gerne et dask med en kammer og så små nøk. Når den giver sig så er det forsigtigt frem og tilbage og vær ikke nærig med den penetrerende rustløsner.

faldgruberne kan være:
Svejsningen er ikke kølet ned inden du prøver at løsne.
Overfladen er ikke ordentlig ren.
Møtrikken skal være af sort jern, er den galvaniseret vil zinken koge op og lægge sig i svejsningen mellem bolt og møtrik og gøre svejsningen svag.

35
Diverse / Plastic inderskærme ??
« Dato: 05. Februar 2011 kl: 13:47:30 »
Jeg kan ikke anbefale de sorte formstøbte i PP / PE..... :-(

Jeg købte dem igennem klokkeholm for noget tid siden og den ene havde endda en lagerskade som jeg desværre ikke opdagede ved levering! (Den havde fået varme og var dermed blevet temmelig deform....

Som det også står på Kaefer's hjemmeside skal de tilpasses med varmepistol ??? og selvfølgelig fastgøres mekanisk til bilen. Jeg fandt dog pasformen SÅ dårlig at eventuelle skruer / bolte ville komme til at sidde meget uhensigtsmæssigt og i nogle tilfælde endda synlige i kabinen!?!

De små plastikclips der skulle holde dem på plads mod karossen i toppen knækkede af alle 4 under montagen (var limet på med sekundlim efter brudmærket at bedømme) og jeg fik aldrig en eneste af plast inderskærmene til at sidde tilnærmelsesvis fornuftigt. Så på trods af chance for bedre undervognsbeskyttelse og mulig støjdæmpning så blev de ikke monteret og de ligger nu i et hjørne af værkstedet og skammer sig.....

Ifølge Pawel findes der i Polen også en anden type og på et tidspunkt skal jeg ha bestilt et sæt af dem og se om det fungerer bedre :-)

36
Generelt / Problemer med at se T3nettet i udlandet
« Dato: 03. Januar 2011 kl: 22:50:57 »
TOR ser ud til at gøre tricket 8-)

Selvfølgelig fra egen bærbar på trådløs - at bruge hotellets computere er som at skrive på stentavler....

Og ja det er lige netop i Polen det driller.... eller rettere drillede :-D

37
Generelt / Problemer med at se T3nettet i udlandet
« Dato: 02. Januar 2011 kl: 19:23:16 »
Som nogle måske ved arbejdede jeg op til jul lidt tid syd for grænsen.

Og imorgen går turen igen sydpå! Problemet er så bare at jeg IKKE kan få adgang til t3nettet.dk  :cry: og det bliver turen ikke kortere af :roll:

---

Jeg har dog måske fundet en omvej....
Ved at logge firma pc'en på serveren herhjemme istedet for den lokale server, og dernæst logge på T3N burde det virke! Men det bliver absolut ikke hurtigere af at det skal omkring firmaets firewall osv  :?

Fik fidusen af en kollega, der havde oplevet de samme problemer med DR-live, da det pga DR's politik ikke kan ses i udlandet (mon man så kan få licens tilbage når man ikke er hjemme?)

Andre forslag og idéer er kærkomne!

38
Diverse / Udskiftning af varmeblæser under instrumentbrættet!
« Dato: 27. December 2010 kl: 09:15:09 »
Jeg har tidligere skiftet min orginale til en howdi blæser, det har jeg fortrudt..... Efter maks et halvt år begyndte den at larme (pive) og synes den er mindre effektiv end den orginale ift den støj den laver.... Har også oplevet den har sat sig fast og kørt meget ustabilt hvis den ikke er blevet brugt i længere tid!

Så mit råd er: Køb en orginal hvis det er muligt, selvom den koster en go sjat mere guld.
Efter min mening er der for langt derind til det er en del man gider skifte hvert år.
Jeg kender ikke kvaliteten på de tyske, men en ting er sikkert, min bliver skiftet til en ny orginal næste gang jeg skal derind. :o)

39
Generelt / Luft i bremsesystemet (MB W201)
« Dato: 17. November 2010 kl: 03:23:13 »
Jeg hælder som Verner skriver også til en defekt bremseslange. Med tiden kan de svulme op indvendigt og lave en forsnævring som gør at det høje tryk fra pedalen med nød kan passere mens det lavere tryk / trykløs retur ikke kan lade sig gøre.

Lidt at sammenligne med åreforkalkning :-P Det er dog nemmere og mere lovligt at skifte bremseslangerne end at lave en ballon eller en bypass operation.

mht hovedcylinder og kalibrefindes der så ikke renoveringskit ved f.eks gørløse?

Når du er igang med at skifte slangerne så tag og skift pakninger i kalibrene og få fjernet ALT den gamle bremsevæske i systemet.

40
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 12. November 2010 kl: 15:38:46 »
haha den er fin :-D

41
Sjov und Spass !!! / så skal der pløjes
« Dato: 11. November 2010 kl: 19:53:06 »
så er den akkord vist reddet :-P

42
Generelt / Grundfoss drænpumper sælges
« Dato: 11. November 2010 kl: 19:46:56 »
kan også kobles til en vandspreder og så smides i en palletank til regnvand = bæredygtig havevanding!

og selvsamme setup kan bruges til bilvask - UDEN kalkpletter forståes :-)

44
R4i Fora / I håb om tilgivelse...
« Dato: 10. November 2010 kl: 17:46:20 »
umiddelbart tror jeg ikke den dæmper støjen meget, der skal blot et lille hul til at få en org luftfilter til at larme meget!

Der er en her til 1 euro, hvis du er HURTIG!

http://cgi.ebay.de/bieten-Gebrauchten-Luftfilterkasten-/220692741942?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item33624fff36#ht_852wt_1139

om den kan være der? no idea :-P

45
WBX/LBX Fora / Varmeblæser kaput eller hvad?????
« Dato: 08. November 2010 kl: 16:35:06 »
Jeg kan IKKE anbefale hovwdiaudi's blæser... Den er ganske enkelt FOR billig!

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 65