Forfatter Emne: Hvor uheldig kan man være?  (Læst 1010 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

adman

  • Gæst
Hvor uheldig kan man være?
« Dato: 18. Maj 2010 kl: 23:14:24 »
Øv, hvor er det trist.

De dejlige mennesker som købte Barbiebussen, er igen ramt af uheld.

Først sprang den køleren allerede på vej hjem efter købet.

Så har den lige været på værksted og fået sat ny køler i, og de skulle til tyskland, og ville med til fyn næste weekend, og men de var lige nået fra Aalborg til Skanderborg, så sprang der en kølerslange, og nu er den på værksted igen.  :(

Kan der være noget galt med den køler de har fået monteret? Skal den skylles igennem? Er der gået et topstykke? Ville ønske jeg kunne hjælpe. Der hviler en forbandelse over denne handel.

Jeg kan kun sige at den det sidste år har kørt problemfrit, bortset fra det strømproblem Crapz hjalp mig med. Og så at den var lidt dyr at få gennem syn, men det havde intet med hverken motor eller kølesystem at gøre.

t1finn

  • Gæst
Hvor uheldig kan man være?
« Svar #1 Dato: 18. Maj 2010 kl: 23:26:55 »
Kan der være et forkert køledæksel på med for højt tryk (bar/psi) eller hvad det nu hedder

doka

  • Gæst
Hvor uheldig kan man være?
« Svar #2 Dato: 18. Maj 2010 kl: 23:41:53 »
Det kan i værste fald være fordi den sender kompression over i kølevandet.

Prøv at mærke på en af de store kølerslanger. Normalt kan den jo klemmes
lidt ,selv under tryk. Hvis den sender kompressionen over bliver den hård som
som en sten, og vil desværre nok fortsætte med at finde gamle slanger den kan
poppe.

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Hvor uheldig kan man være?
« Svar #3 Dato: 19. Maj 2010 kl: 00:05:35 »
skulle overtryks ventilen ikke åbne og slippe trykket ud den vej.
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline kennelmodvig

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 154
    • Vis profil
Hvor uheldig kan man være?
« Svar #4 Dato: 19. Maj 2010 kl: 20:21:10 »
Det lyder fuldstændig som vores, bortset fra rækkefølgen - vi startede med slangerne til varmeapperatet og nu, sidst i går morgess, køleren.

En af de fejl vi har fundet er dækslet til den inderste vandbeholder som slet ikke lukker og derfor ikke kan "skyde" vandet ud i den yderste beholder, men så heller ikke kan skabe det undertryk der skal til for at suge.

Kryds hvad der krydses kan for der skulle komme en køler i morgen så den kan monteres og vi kan nå med til Fyn lørdag.

Det hele er opstået efter at vi har genmonteret det bageste varmeapperat som jeg har på fornemmelsen har ændret lidt i trykket og så give det svageste led jo efter som det er i alle andre af livets forhold.

Det er kun et gæt.

Biler og computeres veje er jo uransagelige  :P
Lars Hagen

Bil: "Tøffe",\'89 Caravelle CL, JX motor, Duegrå metalic.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Hvor uheldig kan man være?
« Svar #5 Dato: 19. Maj 2010 kl: 20:29:47 »
Det er selvfølgelig noget uheldigt, men jeg tror ikke det er kompressionstryk der driller, det kunne være en "tilfældighed" af gamle møre kølerslanger. Normalvis (hvis noget er normalt på T3) ved skift at kølerslanger eller utæt køler kan der sagtens komme disse følgevirkninger. Det kunne være interessant om værkstedet havde trykprøvet systemet ved skift af køler?

Hvorfor skriver de ikke selv herinde?

Hinze

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Hvor uheldig kan man være?
« Svar #6 Dato: 19. Maj 2010 kl: 21:24:02 »
Det kunne sagtens være topstykkerne...
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

adman

  • Gæst
Hvor uheldig kan man være?
« Svar #7 Dato: 19. Maj 2010 kl: 23:03:38 »
Poul og Lars, det er ikke længe siden at jeg skiftede dækslet til ekspantionsbeholderen, netop fordi det ikke åbnede og lukkede som det skulle, og det var oven i købet et fabriksnyt et (altså det som ikke virkede) men jeg kan da godt lige foreslå dem at tjekke det.

Hinze, Ja hvorfor skriver de ikke selv? Gætter på at de bare er ærgelige, og godt ville have haft en bedre oplevelse at berette om. De havde jo planlagt at tage med til træf og møde jer.

Rasmus, jeg har stadig et af dine topstykker liggende. Du må bare sige til når du vil have det tilbage.