0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
[Hej Kenneth.Kunne du ikke lige nævne i hvilket kapitel?
Citat fra: porteren efter 16. December 2016 kl: 08:32:34[Hej Kenneth.Kunne du ikke lige nævne i hvilket kapitel?NÅR den kommer, mener jeg det er i kapitel 12. Vi skal lige skyde lidt nytårskrudt af inden den er der
Hej HinzeHvad siger den på dansk?
Hvordan kommer det her så til at passe med Subaru og andre ikke VW motorer? Side 748 nederst CitatMotorskifteHvis der foretages motorskifte, og bilen kommer til at svare til en eksisterendeanden variant (motor, hjul og bremser), kan kontrollen foretages af en synsvirksomhe,hvis der foreligger dokumentation fra bilfabrikanten. Hvis dokumentationfor sammenhæng skal stykkes sammen af andre oplysninger, skal disseog sammenhængen kontrolleres og bekræftes af en prøvningsinstans.Hvis bilen ved motorskiftet ikke kommer til at svare til en anden variant, sidestillesmotorskiftet med almindelig effektforøgelse, hvor en prøvningsinstans skal laverapport. Hvis den nye motor (og evt. gearkasse) medfører en forøgelse af køreklarvægt på mere end 5%, skal bilen dog uanset effektforøgelse bestå køreegenskabstestensom anført under punkt A3. Effektforøgelse 41-100%.Citat slut
Citat fra: gunnar6690 efter 06. Januar 2017 kl: 20:13:53Hvordan kommer det her så til at passe med Subaru og andre ikke VW motorer? Side 748 nederst CitatMotorskifteHvis der foretages motorskifte, og bilen kommer til at svare til en eksisterendeanden variant (motor, hjul og bremser), kan kontrollen foretages af en synsvirksomhe,hvis der foreligger dokumentation fra bilfabrikanten. Hvis dokumentationfor sammenhæng skal stykkes sammen af andre oplysninger, skal disseog sammenhængen kontrolleres og bekræftes af en prøvningsinstans.Hvis bilen ved motorskiftet ikke kommer til at svare til en anden variant, sidestillesmotorskiftet med almindelig effektforøgelse, hvor en prøvningsinstans skal laverapport. Hvis den nye motor (og evt. gearkasse) medfører en forøgelse af køreklarvægt på mere end 5%, skal bilen dog uanset effektforøgelse bestå køreegenskabstestensom anført under punkt A3. Effektforøgelse 41-100%.Citat slutdet passer vel fint, ser du begrænsninger?Når der nævnes en prøvningsinstans er det vel blot en uvildig, der kvalificere, at det du siger du har bygget er rigtigt i forhold til papir/dokumentation. Synshallen har ikke tid til at rode med papirer, men skal "blot" sikre at bilen fremstår som dokumentationen. Og ja, det koster sikkert lidt penge at få prøvningsinstansen til at kvalificere, men sådan er livet. I gamle dage var det jo stort set kun teknologisk institut eller Force, der blev accepteret.Forklaring af Prøvningsinstans: http://www.fstyr.dk/DA/Krav-til-koretojer/Proevnings-og-kontrolinstanser.aspxprøv at se på f.eks http://autoconsult.dk/