T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Jarl efter 21. Februar 2008 kl: 10:54:57
-
Du tror ikke, at det er en AAZ-blok og så et hydraulisk 1,6 topstykke?
Det kan man nemlig gøre plug'n'play, selvom det giver til lidt voldsomt kompressionsforhold.
Hvis du bruger et JX-topstykke, så får du besvær med at skulle proppe en oliereturkanal af, og det er noget fusk.
-
et JX topstykke er med mekaniske løftere!
-
Den 1,9 blok jeg har stående monteret på motorstativ på værkstedet er monteret med metaltoppaking og 1,6 D topstykke fra en Golf/Passat med hydroløftere.
Dokajønne og Peter 4x4s hvide monster aaz syncro kører med samme konfiguration.
-
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1033&highlight=aaz+hybrid
Det er et langt link og nogen :roll: burde koge det væsentlige ned til en aaz howto. Imidlertid skulle alle nødvendige oplysninger være gemt mellem snik-snakken og bandeordene.
-
..ups...hvad med at flytte de hyd-løfterne fra 1 AAZ topstykket over så?..kan den gå?og knasten selvføligt...
Nej. Der er simpelthen en oliereturkanal mere i et hydrotopstykke end i et mekanisk. Denne kanal sidder lige overfor en vandkanal i blokken. Resultat: Motoren blander vand og olie.
-
Det kan du sagtens, men er det rentabelt set i lyset af, at verden er ved at flyde over i hydrauliske 1,6 toppe fra Golfer, Jettaer, Passater og A80'er?