0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
hejsa folksen, nu kommer der flere: kan-jeg-det-og-kan-jeg-det-og-det... spørgsmål.som jeg skakkede om i sidste tråd er vi 3 unge der har anskaffet os en '81er transporter 1600d med westfalia og det hele, om at vi skal gennem europa med.sagen er den at motoren er stået af fordi den sidste ejer kørte den uden olie. så den er helt færdig. nu kommer bare alle spørgsmålenekan jeg tage en 1600 td eller skal der laves mange ændringer hvis der kommer en mølle på?Du kan godt bruge en 1,6 TD. Du kan enten montere den op som den eksisterende sugediesel eller tage turboen med over. I princippet må du ikke forøge effekten med så mange hk uden at konsultere Skat, idet du jo overskrider 20%-grænsen, men sandsynligvis ved hverken synshallen eller centralregisteret noget om, hvilken motor, der ligger i, så hvis man undgår, at nogen retter henvendelse til diverse ministerier og direktorater, så går det nok. SKAL det være en transporter motor eller kan der bruges noget fra eks golf, LT eller en gammel passat...Golf, Jetta, Passat, Audi 80 - motorer kan sagtens bruges - så skal der bare byttes lidt rundt på nogle manifolder, bundkar, oliepumpe, svinghjul, kobling og måske en dieselpumpe. LT dur ikke.er der nogen gode alternativer som er lovlige mht syn (så en svensker der havde lagt en b23 volvo i)Nej, ikke indenfor realistisk rækkevidde.kan jeg lovligt lægge noget større i? 1900 td/d1,9 D/TD kan mekanisk set godt lægges i. Igen er der de samme principielle problemer med 20%-grænsen, som kan gøre sig gældende.kom med alle gode tips, triks, lempfældige bekændskaber og andre krigshistorierFind dem selv. Nogle timers læsning vha. søgefunktionen på dette forum vil give dig svar på dine spørgsmål - og mange flere. Samtidig vil de give dig et realistisk billede af, hvad det vil sige at eje en T3.Lars
Hej LarsHvis du holder dig til VW´s 4cyl. motorer, så opdager synsmanden aldrig, at du har skiftet til en anden.. eller også er de bare ligeglade.Du kan roligt sætte en anden 1,6 D motor i. Den har de kræfter den har,, og hvis I ikke har travlt med at komme rundt i verden men er indstillet på at tøffe derudaf med 80 - 90 kmt. så kan den fint klare det.Du kan godt bruge en 1,6 D motor fra en golf eller passat, men så skal du flytte bundkar, oliepumpe og ophæng over fra den gamle motor.Det er snydenemt at skifte til en 1,6 td, hvis I har alle stumperne. Der skal bl.a. bruges hele indsugningssystemet lige fra luftfilterkasse til slanger mv. Alt det andet kan bruges fra 1.6-eren incl. ledningsnettet. 1,5 TD har flere kræfter, men lider af hedeture, så planlægger I ture under varmere himmelstrøg, så smid lige 2000 kr. efter en oliekøler. Den er pengene værd.Hvis du giver dig i kast med 1,9 motorer er der nogle fæller, som I kan få hjælp til at styre udenom, men under alle omstændigheder kræver det lidt mekanisk snilde og flere arbejdstimer.Vi gælder os til at følge med i motorbytning og ferieberetninger.med venlig hilsen
SÅ er der indkøbt ny motor til vidunderet! fandt en 1600td hos en hugger den havde 180000 på klokken og gik herregodt! så der er dømt "skralle-weekend" fra fredag eftermiddag! det blir fedt.jeg drømmer allerede om at sidde på en klippe og se en solnedgang over middelhavet og pimpe rødvin... :wink:
Sådan LJensen - frisk gå-på-mod fra starten.Det kan vi li', så kan det aldrig gå helt galt.