Forfatter Emne: \"Dr. Diesel\" søges  (Læst 8175 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

  • Gæst
\"Dr. Diesel\" søges
« Svar #45 Dato: 14. August 2011 kl: 17:21:49 »
Kan dog blive i tvivl ud fra den lidt besynderlige krumtap udluftning. Den stammer ikke fra AAZ men kan være modificeret. Er lidt i tvivl om 1,6 har sådan en voldsom krumtapsudluftning. Der er jo ikke lige så meget underkompression på en 1,6..

thomasfyn

  • Gæst
\"Dr. Diesel\" søges
« Svar #46 Dato: 14. August 2011 kl: 20:34:28 »
Dette er et nødråb..

Jeg søger praktisk hjælp til at sætte en diagnose på min motor..  Jeg har IKKE evner og viden til at tjekke de ting der er nødvendige for at vurdere standen og beskaffenheden af min motor..

Er der nogen der vil springe ind med hjælp?? Helts inden for en radius på 100km fra Kerteminde..

Jeg tager meget gerne kaffe og citronmåne med

På forhånd tak..

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
\"Dr. Diesel\" søges
« Svar #47 Dato: 14. August 2011 kl: 20:43:57 »
mig bekendt er det kun 1,9 diesel der har ventil dæksel med 3 møtrikker, derfor er motoren ret sikkert en 1,9, men hvad der sidder af pumpe mm. ved jeg ikke...
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

thomasfyn

  • Gæst
\"Dr. Diesel\" søges
« Svar #48 Dato: 16. August 2011 kl: 21:03:42 »
Citat fra: "Jarl"
Der findes en milliard forskellige rækkebenz'ere. Eneste krav er, at den skal være bygget på EA827-blokken. 1,6 - 1,8 og 2,0 er de relevante størrelser. Til dit brug kunne 2,0 med 84 hk fra T4 sikkert være interessant - den har moment, og den har præcis det ønskede antal hk.


Går udfra at du henviser til en AAC-motor?

´Hvis jeg nu fandt sådan en, hvor meget skal bygges om for at den er klar til at lægge i min bil??

Bundkar?
Tank?
Ledningsnet?
Motorophæng?

Er der nogen af jer der har sådan en liggende på lager??

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
\"Dr. Diesel\" søges
« Svar #49 Dato: 16. August 2011 kl: 21:21:54 »
Syntes du skulle prøve at lytte til hvad folk skriver. Det er faktisk de garvede gutter der deler guldkorn ud. Kompressionstest, dyser, pumpetiming mm. Alt dette kan foretages af en amatør. Jeg har selv været der.

Aaz, som røg og brugte olie.
Der er så meget Info at søge herinde, og når du har købt en t3 kan du ikke undgå selv at skulle have olie på fingrene. Min erfaring er at du kan få alt den hjælp du har brug for så længe man selv prøver... Og det hele kan du selv klare, evt med en vejleder der drikker lidt kaffe og ryger smøger i baggrunden.

Det vigtigste er at du har viljen til selv at prøve, og så tage den hårde vej uden lette løsninger.

Hvad skal du med en ny motor hvis din faktisk er ok? Og hvordan ved du at en anden motor er ok uden du laver de samme ting som du bør undersøge på den du har nu?

Kompressionstest og så fyrer du løs - og så er du snart godt kørende.
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

thomasfyn

  • Gæst
\"Dr. Diesel\" søges
« Svar #50 Dato: 16. August 2011 kl: 21:31:12 »
Ja du må sgu meget undskylde at jeg skriver i min egen tråd...

Jeg har ikke værktøj til at foretage kompressionstest.
Jeg har ikke viden om kontrol af punpetiming
 Ved bare at motoren er syg på en eller anden måde..

ryger, lugter og bruger en helvedes masse olie...

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
\"Dr. Diesel\" søges
« Svar #51 Dato: 16. August 2011 kl: 21:51:11 »
Jamen så skynd dig da at købe en anden motor! Undskyld at jeg skrev i Din tråd.
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY