T3Klub Danmark > Klubsnak

T3 Sika - 1,9TDI

(1/2) > >>

Kristianhauerslev:
Hej!

Jeg har anskaffet mig en T3'er hvor jeg vil smide en 1,9TDI i.
Jeg har indtil videre anskaffet mig en 1z 90hk, der kommer fra en golf 3.

Men da jeg er helt grøn indenfor det her emne, kunne jeg godt tænke mig at vide hvilke modificeringer jeg skal lave og hvilke dele jeg skal anskaffe mig.

Jeg har søgt lidt rundt omkring, og har fundet frem til to muligheder i forhold til gearkasse: en reanualt UN1 gearkasse (passer den direkte på?), eller en "omvendt" passat gearkasse - Hvilken mener i er bedst og nemmest?
Jeg har selv tænkt på at bruge en passat gearkasse, men jeg har søgt efter sådan en adapterplade, og kan ikke finde en nogen steder.
Derudover ved jeg at jeg skal have skiftet bundkar.. er der flere ting jeg skal være opmærksom på?


På forhånd tak  :)

Erik:
Jeg synes du skal starte med at få ombygget din motor med dele fra jx motoren. Den passer på diesel gearkassen. Hvis gearkassen går i stykker med tiden kan du overveje en anden løsning til den tid. Hvis du bruger turboen fra jx tager du lige toppen af momentet og det vil gavne gearkassen.

Kristianhauerslev:
Jeg har købt den uden motor og gear, og jeg vil hellere finde en holdbar løsning, da jeg har hørt flere steder at den originale gearkasse ikke holder til det :(  

- Og jeg har tænkt lidt på hvilken passatgearkasse man skulle finde, hvis det er den løsning det bliver.
Passer en benzin gearkasse fra eksempelvis en 1,6 eller 1,8? Har nemlig tænkt på om gearkassen fra en diesel er for højt gearet, da jeg ved golf 3'eren kører med lige over 2000omdr ved 100 km/t, og på t3'eren har dækkene større omkreds.

Holger:
Jeg tror du skal have en tdi gear kasse.
Hvor i landet bor du?

Kristianhauerslev:
Jeg kommer fra 7700 Thisted  :)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version