T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Diesel Fora => Emne startet af: Svinningebussen efter 01. November 2008 kl: 19:03:56

Titel: udskiftnin af dyser
Indlæg af: Svinningebussen efter 01. November 2008 kl: 19:03:56
hej efter jeg har sat nyrenoverede dyser i er der følgende symptomer
ved koldstart .meget hvid os hakkende motorgang
varm motor træg start sort røg
kørsel kører riktig godt oser overhovedet ikke
der er også nye gløderør i,
ellers er der ikke pillet ve noget
mvh Tom
Titel: udskiftnin af dyser
Indlæg af: wilson efter 01. November 2008 kl: 19:22:01
Jeg ville starte med at få kontrolleret pumpe timingen, dvs det tidspunkt hvor indsprøjtningen starter. Denne indstilling er afhængig af dysernes åbningstryk, men skal som udgangspunkt have følgende forstilling:

CS: 0,78-0,88
JX: 0,83-0,97
KY: 0,83-0,97

For at finde dette skal du have et måleur og en speciel adapter.
Hele proceduren kan ses på side 58 i So wird's gemacht #35
Titel: udskiftnin af dyser
Indlæg af: Hawaiibussen efter 01. November 2008 kl: 19:41:01
Citat fra: "eigil"
hej efter jeg har sat nyrenoverede dyser i er der følgende symptomer
ved koldstart .meget hvid os hakkende motorgang
varm motor træg start sort røg
kørsel kører riktig godt oser overhovedet ikke
der er også nye gløderør i,
ellers er der ikke pillet ve noget
mvh Tom


og der ikke kommet noget snavs i en af dyserne ved skift? Lyder som det kunne være en dysehænger....
Titel: udskiftnin af dyser
Indlæg af: Svinningebussen efter 01. November 2008 kl: 20:01:43
nej det tror jeg ikke ,jeg var meget påpasselig med renlighed,
men det må vel være en af dyserne,eller kan de mon være instillet forkert,
de kommer fra Ketner.
Tom
Titel: udskiftnin af dyser
Indlæg af: wilson efter 01. November 2008 kl: 20:04:45
Motorstetoskop eller alternativt en skruetrækker på toppen og øret til, så lytter du til om der er forskel i lyden fra de 4 cylindre.

Er der en fejl på en af dyserne skulle det være muligt at høre.