Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - dokajønne

Sider: [1] 2 3 ... 79
2
WBX/LBX Fora / Sv: MV motor olie lampe lyser
« Dato: 07. Januar 2016 kl: 06:50:03 »
Jeg har haft nøjagtigt samme problem på min diesel. Det hjalp at skifte oliepumpe, og problemet kom ikke tilbage. (men noget nemmere at skifte den på en diesel)

3
Mekanisk / Sv: VOLVO b23 og T3 gearkasse
« Dato: 01. December 2015 kl: 22:44:36 »
nutzfahrzeug grau måske?

4
Diverse / Hvorfor VW ?
« Dato: 23. September 2015 kl: 08:13:29 »
Vi har vel alle vidst, at bilfabrikkerne fiflede med data for at få deres biler til at virke så grønne som muligt, at vw er blevet busted er bare deres uheld.

Alle her på forumet ved jo at en topmoderne t5 ikke er en milimeter mere skånsom for miljøet, end vores gamle kasser. De fine emmisionstal og oplysninger om km/l måtte jo derfor bero på svindel.

Forbrugstallene på biler efter 2001 er ganske enkelt ikke opnåelige i praksis. Pudsigt sammenfald, at de fleste lande begyndte at beskatte efter forbrug nogenlunde samtidigt

5
Sjov und Spass !!! / Den NYE T3 !!
« Dato: 13. September 2015 kl: 18:59:34 »
Nøøj hvor blev jeg skuffet!

6
Diesel Fora / Hvilken motor skal jeg vælge?
« Dato: 08. September 2015 kl: 00:19:50 »
Den gode gamle 1,9l forkammer sugediesel går man ikke fejl af. Ud med den gamle, ind med en ny. Ikke noget fordyrende turbofråds, ingen avanceret motorstyringsboks, ingen fedten med speedokabel/potentiometer.
DET ER INDISKUTABELT!! (undskyld, har lige kørt et par Dolph-afsnit på YouTube)

7
Diverse / Rust rundt vinduer
« Dato: 08. Juni 2015 kl: 16:32:33 »
Sidste år havde jeg vinduerne ude. Inden isætning penslede vi kanten med tyk dinitrol. Da ruderne blev trykket i væltede dinitrolen lækkert ud under gummilisten på begge sider. Jeg vender tilbage om 7år og fortæller hvordan det er gået  ;)

8
WBX/LBX Fora / Buzzer i instrumentbræt
« Dato: 02. Maj 2015 kl: 17:05:59 »
Hvis olielampen kun giver et kort blink, lige når du sætter tænding på er der noget galt med forbindelsen til følere.  Et gæt kunne være, at det store multistik under instrumentbordet skal have lidt gymnastik .

9
Alt andet / VW T3, CF tagbagageholder
« Dato: 02. Maj 2015 kl: 16:51:54 »
Hvis Dennis springer fra er jeg klar i kulissen.

10
Elektrisk / Led light bar... Nøøøjjj den gir lys.
« Dato: 23. April 2015 kl: 19:03:55 »
Høj placering (over øjenhøjde) oplyser vejen bedre og oplyser skyggefrit evt huller og ujævnheder, samtidigt er lygterne bedre beskyttet mod stenslag.
Lav placering (under øjenhøjde) er som nævnt bedre i sne og tåge, da refleksionen fra partikler i luften er lettere at ignorere, da man ikke sidder midt i lyskeglen. (lyset kommer jo også oftest bag dig ved tagmontering og foran dig ved frontmontering.
Netop det at man lyser ned i vejens huller i stedet for hen over, er rigtigt godt når man kører off road

11
Biler.. / Søges oettinger
« Dato: 18. December 2014 kl: 22:10:27 »
Lige præcis en Oettinger får nok svært ved at konkurrere med en Fabia........... :S

12
Biler.. / Søges oettinger
« Dato: 18. December 2014 kl: 18:28:03 »
Mine forældre købte i 02 en meget fin ny Skoda Fabia Combi 1,4. Prisen dengang var 175000kr. I dag 12 år og 250.000km senere kan den indbringe ca 10.000 ved salg. Min far holdt styr på omkostninger og igennem årene har han til dato spenderet ca 55.000kr på service og reparationer.  Sammenlagt har bilen til dato altså kostet 230.000kr. Trækker vi de 10k bilen er værd fra lander vi på 220.000kr. På de tolv år bliver det således 18.333kr årligt.

Det kan man vist så rigeligt holde en T3 flydende for.

....og så er en Fabia endda en fornuftig bil...

13
Generelt / Byttes: Renault Espace 2,2 dci 2003
« Dato: 09. November 2014 kl: 09:22:58 »
Min nabo ønsker at bytte sin Espace til en mindre bil (polo/golf size)

2003
2,2 dci
280tkm
lidt ridset mm, men velkørende
Bytteværdi 30 - 50k
ikke bastler

smid en pm og jeg sender tlf nr videre

14
Biler.. / t3 camper søges.
« Dato: 18. Oktober 2014 kl: 11:06:33 »
Det bliver vist svært at finde noget regulært data, men her er da lidt input i spredt fægtning:

Vores biler ligger og vipper omkring de 1500kg, det har betydning for vægtafgiften.
På nysynet.dk kan du se satserne.
En sjælden gang kan man være heldig at finde en vogn med egenvægt under 1300kg
Det gør vægtafgiften endnu billigere.
Dieselbiler under 1300 er meget sjældne.
Diesel over 1500kg koster i 2015 over 14000kr årligt
Benzin under 1300kg koster i 2015 under 4000kr årligt
Veteraner (35+) betales kun kvart vægtafgift.

15
Generelt / Hvem er blevet Tristar-ejer ?
« Dato: 30. September 2014 kl: 07:06:01 »
Citat fra: "jacob_kornum" post=115361
Jeg er enig i at det ser bedre ud end meget har gjort i lang tid, men ...

Man kan da for he•+*^#}|\\  ikke lave en bil med 2 døre og kalde den Tristar når det vigtigste plus ved en tristar er at den har 4 døre. Og det er slet ikke en doka men en slags x-cab som vi kender det fra Landcruiser. Jeg syntes sgu ikke det holder.


....OG de kalder også denne for Bulli!!

http://www.vw.ca/en/models/concept-car/bulli-concept.html

Selv om den ikke er hverken bus eller lieferwagen!!! Der er grundlag for et civilt søgsmål!!

Sider: [1] 2 3 ... 79