Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - dokajønne

Sider: [1] 2 3 ... 8
1
Generelt / Byttes: Renault Espace 2,2 dci 2003
« Dato: 09. November 2014 kl: 09:22:58 »
Min nabo ønsker at bytte sin Espace til en mindre bil (polo/golf size)

2003
2,2 dci
280tkm
lidt ridset mm, men velkørende
Bytteværdi 30 - 50k
ikke bastler

smid en pm og jeg sender tlf nr videre

2
Generelt / Octavia eller Passat
« Dato: 17. September 2014 kl: 17:59:42 »
Jeg kigger på vinterbil, og er blevet enig med mig selv om at 1,9TDi skal være motoren og forbruget skal ligge på 18+ km/l. Jeg kører meget og jeg bryder mig ikke om at give for meget i grøn ejerafgift. Hermed er de store familiecontainere valgt fra (sharan mm)

De mindste biler med 1,9TDi er også sorteret fra. Børneflokken er vokset og jeg vil ikke atomisere barnevogn mm. før den skal om i bilen. Hermed har jeg så  også valgt stc.

Tilbage er:
A4, Golf, Octavia, Passat

A4 og Golf dumper på pris. Mit budget ligger et sted mellem 15k og ABSOLUT max 30k

Tilbage står nu Octavia og Passat

Jeg ved at en Octavia frem til ca. 2002 er tæt på uopslidelig, men hvad siger panelet om Passat?? Og er der et bilmærke jeg totalt har overset?

Jeg plejer at shoppe en skoda Felicia til 5 - 10k, men benzinforbruget til mine 40000 årlige km gør at jeg næsten lige så godt kan køre i bussen. En del af øvelsen er også at skåne bussen (og mig)  for vinterens uhyrligheder.

3
Elektrisk / søges: fatning til positionslys (runde lygter)
« Dato: 20. Juni 2014 kl: 12:54:51 »
Som nævnt, jeg søger
Det ligner en hyldevare, der sikkert sidder i 50 forskellige modeller, men hvad hedder den og hvor købes den?
VW har en (til 100kr!!), men de kan tidligst levere mandag.
Er der evt én der har en neuwertig brugt?

Lygteglasset faldt i øvrigt af under operationen. Er der nogle tips til hvad man skal lime det fast med?

4
Elektrisk / E-T3
« Dato: 18. Juni 2014 kl: 07:17:25 »

5
Diesel Fora / Olietryk markant forbedret efter 1/2 liter
« Dato: 01. Juni 2014 kl: 20:52:08 »
Jeg har i noget tid kørt med en olietryksmåler i bussen.

Grundet lidt drypperi er jeg for hver 2500km nød til at hælde en halv liter i gabet på bilen.

Jeg VED at jeg har kørt for længe på mit sidste olieskift. Rent faktisk har jeg kunnet følge nålens vandring fra 6bar ved ca 3000rpm til lidt over 3bar ved 3000rpm. Efter jeg har hældt den halve liter på står viseren nu igen i nærheden af de 6bar.

Spørgsmålet er nu om olietryksforbedringen skyldes den halve liter FRISKE olie, eller om forbedringen skyldes den øgede oliemængde.

Instrumentet er en billig model og når den viser 6bar, kan jeg jo ikke vide om det er nøjagtigt men det underlige er den store forbedring efter kun en halv liter

Nogen bud?

6
Motordele / Kilerem 10x643 søges lørdag.
« Dato: 14. Marts 2014 kl: 20:40:17 »
Gerne nær Randers NØ (måske Råbylageret?) gerne lørdag.
-det er den nederste i torems setup.

Jørn

7
Mekanisk / Slup i hinterradnabe
« Dato: 26. September 2012 kl: 19:25:42 »
Kære Forum
Jeg har i dag, efter længere tids tiltagende rumlen, erfaret at jeg har slup i det ene baghjul. Selve akslen virker fast, men selve hjulet kan nøkkes, og det er derfor slup mellem akslen og den plade som hjulet er monteret på (hinterradnabe)

Jeg er lidt overrasket, da hinterradnabe jo sidder i stråler på akslen. Som jeg ser det, er der heller intet vundet ved at stramme centermøtrikken, da sluppet ikke kun er ind/ud men også sideværts til alle sider. det virker lidt som om at hinterradnabe er blevet en anelse for stor til akslen.

Er der nogen der har en diagnose?
Tør man prøve at stramme centermøtrikken?
Tør man køre længere som det er?

Og ja, projektet er lidt strandet på at jeg ikke lige har den røvstore top/fastnøgle, der skal løsne centermøtrikken. (eller en ny møtrik når jeg i raseri har savet den gamle af)

8
Alt andet / S: camperkøkken (solgt)
« Dato: 16. September 2012 kl: 10:57:25 »
Har et camperkøkken til at stå i Randers NØ . Kan det afhentes i dag søndag er det  gratis. Alternativt kan det hentes for 300kr  i Randers C fra i morgen.

9
Sjov und Spass !!! / Fremtidens T3 (prototype ER lavet)
« Dato: 03. September 2012 kl: 20:33:33 »
Liiiige 1,5m længere, så var det den perfekte afløser for VW-bussen.

http://ecomove.dk/stories/123-specifikationer/canvases/704-chassis

Klik lidt rundt på siden, "like" deres FB-side
OG spam dem med: "LAV DOG EN BUS/VAN/CAMPER!!" (jeg er begyndt)

10
Mekanisk / Dysetryk ved økoturbo
« Dato: 15. Juli 2012 kl: 21:49:41 »
Jeg har fortrudt!!
Efter laaaaaaaang tids indånding fik jeg sidste år smidt en 1,9 sauger lagt i kommandørvognen, og den har nu stået klar til færdigmontering de sidste par måneder.
Projektet blev her i foråret så helt sønderskudt, da Brandbussen efter 3år vendte hjem (når man HAR en kørende T3 er der ikke meget incitament til at gøre endnu en klar)
Brandbussen er beriget med en 1,6 sauger, og den kører fantastisk. Med pedalen i bund til Fyn og retur (105 - 107kmt jvf speedo) kører bilen lidt over 10km/l. Ved min almindelige daglige kørsel (70 - 90km/t) er forbruget overdådige 14,5km/l (stadig jvf triptæller (med under 1% fejlvisning)). Indrømmet, jeg kører som en tøs, og lægger mig gerne bag en lastbil, når jeg kører på motorvejen.

Nu er det at jeg tænker"AAARGH jeg kæmpespade, HVORFOR skulle den 1,9'er dog i kommandussen når en 1,6D er alt rigeligt!!!"

Svaret er dog enkelt: Trailervægt på 2000kg! Det er ganske enkelt ikke tilladt med en CS-motor

"Hm" tænker man nu "Hvad om man smed en JX 1,6TD i kommandøren (som den er beregnet til) OG klippede slangen til LDAen. Synsfar er glad da det er en JX og Lortet lider ikke turbodøden efter 50.000km, da den nærmest kører som en sauger"

Senere melder sig så spørgsmålene:
Hvad med dysetryk 155bar?
Kan man mon sætte en magnetventil ind over slangen til LDAen så man kan fjernstyre et BOOOOOST fra instrumentbrædtet  :twisted: ?
Hvad skulle dysetrykket i så fald være?

Kom bare med input (og er der nogen der vil købe en 1,9sauger (1y) i komplet, men ukendt stand? (jeg gav 4000kr for et par år siden)

Jeg har i øvrigt ofte kørt med tunge trailere efter en CS, jeg synes faktisk at det går bedre end med JX. (måske knap så accelerationsvilligt)

11
Generelt / Skattereform og dieselbiler
« Dato: 24. Juni 2012 kl: 09:16:16 »
Jeg kan forstå at vist bliver foretaget nogle justeringer på dieselafgiftfronten i den netop indgåede skattereform. Er der nogen der ved noget, eller har et link (jeg HAR googlet i en 10min tid uden held)

12
Din bil... / Hjem til far :)
« Dato: 02. Juni 2012 kl: 09:12:43 »
Brandbussen er efter 3års eksil i ex-konens varetægt atter vendt hjem til far! "let" anløben (tror sgu hun har brugt den til adskillige rambuktyverier) og skamløst bemalet med blomster hjerter og badeænder. Forude venter en vurdering af, om det er brandbussen eller kommandøren der skal satses på i fremtiden. Under alle omstændigheder går jeg nu sommeren i møde i bus :)))  
Far er glad!

14
Sjov und Spass !!! / nåå, det er sådan den virker!
« Dato: 30. Oktober 2011 kl: 07:02:54 »
Den kører bare

15
Generelt / ...Træls bilhandel
« Dato: 23. September 2011 kl: 12:49:25 »
Solgte min gamle skoda for to uger siden (for 2000kr) aftalen var at køber skulle bruge den dagen efter til at køre på arbejde og derefter skulle skrotte den. Han solgte den så videre (uden at omregistrere) og der er nu en snylter, der drøner rundt på mine nummerplader og kører fra tankstationer og over storebælt uden at betale. Jeg får opringninger fra politiet og regninger fra tankstationer.
Jeg kan naturligvis ikke hænges op på noget, da jeg har en slutseddel, men det er da træls at skulle ringe rundt og sende kopier af dit og dat.

Jeg har før handlet med nummerplader uden problemer og jeg gør det fandeme også igen. Én spade skal ikke få mig til at miste troen på at mennesker generelt er ærlige og redelige og ikke ønsker at snyde én.

Men træls.....JA!

Sider: [1] 2 3 ... 8