Forfatter Emne: WBX std. plus  (Læst 37550 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #30 Dato: 17. December 2008 kl: 21:53:11 »
I dag fik jeg filet i manifolden til de to cylindere, det er faktisk blevet rimelig godt synes jeg, ikke perfekt!

Ja, jeg ved det...billedet er pi... dårligt...

Jeg fik også lige samlet motoren til longblock, så nu skal der næsten kun skrues dele på :lol:


Hvis jeg får tid i morgen skal der laves manifold, shimeses krumtap og monteres olieovertryksventil.

/Mads :mrgreen:

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #31 Dato: 17. December 2008 kl: 22:05:23 »
Flot arbejde !

Er det et alu oliepumpedæksel ?  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #32 Dato: 17. December 2008 kl: 22:07:53 »
forresten.... nu ved jeg, hvor man finder løfterværktøj i nærheden, når min motor når så langt  :wink:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #33 Dato: 17. December 2008 kl: 22:48:45 »
Og så det store spørgsmål, når alt er samlet: Kan den overhovedet komme ud af lokalet ?  :D  :D
Superflot og spændende projekt.

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #34 Dato: 17. December 2008 kl: 22:49:21 »
Ja det kan du godt låne.

Ja det er alupumpedæksel, jeg ved godt der er nogle "issues" med udvidelses koefficienter, men nu må jeg se hvordan det går. Det er jo til at komme til at skifte hvis det er...

/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #35 Dato: 17. December 2008 kl: 22:52:01 »
Citat fra: "Aran"
Og så det store spørgsmål, når alt er samlet: Kan den overhovedet komme ud af lokalet ?  :D  :D
Superflot og spændende projekt.


Ja, det bliver spændende, hvis ikke den kan komme ud så bygger jeg den ind...

Jeg har en lille sækkevogn, hvortil jeg har lavet en "stand", med en strop hen over og med en ekstra mand til at hjælpe skal det nok gå.
En kammerat og jeg har slæbt én fuldt monteret motor ned engang, det gider jeg ikke gøre igen...

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #36 Dato: 17. December 2008 kl: 22:52:46 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Ja det er alupumpedæksel, jeg ved godt der er nogle "issues" med udvidelses koefficienter, men nu må jeg se hvordan det går. Det er jo til at komme til at skifte hvis det er...

/Mads


Det er ikke så meget udvidelsen, mere slidtagen... men hva fa'en, det skal ikke tage mange øjeblikke at skifte, selv når motoren sidder i
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #37 Dato: 17. December 2008 kl: 22:55:07 »
Citat fra: "WBX Manden"
Citat fra: "Mads-kaa"
Ja det er alupumpedæksel, jeg ved godt der er nogle "issues" med udvidelses koefficienter, men nu må jeg se hvordan det går. Det er jo til at komme til at skifte hvis det er...

/Mads


Det er ikke så meget udvidelsen, mere slidtagen... men hva fa'en, det skal ikke tage mange øjeblikke at skifte, selv når motoren sidder i


Mon ikke resten af motoren blæser af inden :mrgreen:  :mrgreen:  :mrgreen:

/Mads

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.765
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
WBX std. plus
« Svar #38 Dato: 17. December 2008 kl: 23:51:13 »
Hej ! Mads
Det jo så man sidder og savler over den motor , det kan da kun imponerer at du kan det der i et lille bitte kælderrum , jeg bliver helt flov jeg har både carport og udhus , og ingen ting sker . Jeg skylder dig et motorløft så du siger bare til hvis du mangler en hånd  :)  :)
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
WBX std. plus
« Svar #39 Dato: 18. December 2008 kl: 01:03:29 »
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "Aran"
Og så det store spørgsmål, når alt er samlet: Kan den overhovedet komme ud af lokalet ?  :D  :D
Superflot og spændende projekt.


Ja, det bliver spændende, hvis ikke den kan komme ud så bygger jeg den ind...

Jeg har en lille sækkevogn, hvortil jeg har lavet en "stand", med en strop hen over og med en ekstra mand til at hjælpe skal det nok gå.
En kammerat og jeg har slæbt én fuldt monteret motor ned engang, det gider jeg ikke gøre igen...

/Mads


ellers skal du da ha fat i en trappesækkevogn, tror at det var bilka eller jem&fix der havde billig en for nylig.. ellerser der en her:

http://www.lomax.dk/vis/varebeskrivelse.asp?&vi=3&ci=4&varenr=9900560
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #40 Dato: 18. December 2008 kl: 07:28:26 »
Citat fra: "verner"
Citat fra: "Mads-kaa"
Citat fra: "Aran"
Og så det store spørgsmål, når alt er samlet: Kan den overhovedet komme ud af lokalet ?  :D  :D
Superflot og spændende projekt.


Ja, det bliver spændende, hvis ikke den kan komme ud så bygger jeg den ind...

Jeg har en lille sækkevogn, hvortil jeg har lavet en "stand", med en strop hen over og med en ekstra mand til at hjælpe skal det nok gå.
En kammerat og jeg har slæbt én fuldt monteret motor ned engang, det gider jeg ikke gøre igen...

/Mads


ellers skal du da ha fat i en trappesækkevogn, tror at det var bilka eller jem&fix der havde billig en for nylig.. ellerser der en her:

http://www.lomax.dk/vis/varebeskrivelse.asp?&vi=3&ci=4&varenr=9900560


Bemærk trappe sækkevognen ikke kan dreje. Jeg har engang vredet en ihjel i forsøget.

En almindelig tohjulet sækkevogn og noget bånd til at surre med og trække i.

Kurt
Kurt - 25115788

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #41 Dato: 18. December 2008 kl: 16:11:01 »
Vi har en rampe til trappen, normalt til cykler og barnevogne. Og som Kurt skriver så er det ikke noget problem med en alm. sækkevogn, bare man sørger for at surre motoren fast. Det skal nok gå...

/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #42 Dato: 20. December 2008 kl: 14:23:12 »
Jeg har kun nået ganske lidt, eller det vil sige det har faktisk taget noget tid alligevel :roll:
Jeg har fået modificeret den anden manifold og det ser ud til at passe meget godt...
Igen kan jeg kun beklage billedekvaliteten, min gamle møgtelefon kan ikke gøre det bedre :|



Sådan ser det ud nu:


/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #43 Dato: 10. Maj 2009 kl: 21:42:17 »
Det er vidst ved at være tid til en update. Jeg kan se at min billedserver er ude af drift, webmasteren skal vidst have et hak i tuden...
Motoren er blevet samlet færdig, og ligger klar til montage på sækkevognen.
Jeg har lavet det meste af ledningsnettet til MS, men er desværre ikke blevet færdig til at teste det inden den nye motor skal i, det skal den nemlig nu... Jeg har, mens I andre har hygget på træffet, pillet motoren ud af bilen. Jeg er gået igang med at lave lidt rust i motor-rummet, og regner med at jeg i løbet af ugen kan blive klar til at den nye motor kan komme i.
I første omgang kommer den så til at køre med DigiJet indsprøjtning, men jeg bliver forhåbentlig snart klar med det nye ledningsnet...

Jeg har desværre ingen billeder, men naboerne synes sikkert jeg er dybt underlig at stå og skifte motor ude på vejen. Dem om det... :lol:

/Mads

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #44 Dato: 11. Maj 2009 kl: 00:28:54 »
Naboer....hmmmm...
Her virker det nærmest som en ost på fluer, om man så bare skal efterfylde sprinklerbeholderen. Så stimler folk sammen og skal glo og kommentere.

En eller anden "klog" person havde skræmt "knajten" med, at der "var noget galt" med ledningsnettet ved abs`en i hans bil. Det viste sig, at være ledningerne til viskermotoren, og de SKAL sgu` ligge som de gør.
 :D  :D  :D