Forfatter Emne: WBX std. plus  (Læst 38515 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #45 Dato: 11. Maj 2009 kl: 20:41:41 »
Så fik jeg grundet de steder der skulle grundes. Nu skal jeg bare have fundet en robust mat sort maling, så hele motorrummet kan få en tur. Da dagens opgaver var af de mindre blev der også tid til at hive mobilen op af lommen.

/Mads

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
WBX std. plus
« Svar #46 Dato: 11. Maj 2009 kl: 20:49:22 »
fedt at der sker lidt :)
men det var fandme os et fedt træf vi andre var til :D

kan godt forstå hvis naboerne kigger lidt, når motoren ligger tabt på asfalten :lol:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline tikøbVWBUS1982

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 38
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #47 Dato: 11. Maj 2009 kl: 22:13:19 »
Hej Mads

Er det kun mig eller kan man ikke se alle de andre billeder du sat ind ??? Kan kun se de sidste, der hvor din motor ligger bag bilen :-)

Mvh
Chr.M.

Herr_Jensen

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #48 Dato: 12. Maj 2009 kl: 09:44:26 »
Hey Mads,

Hvis du er på jagt efter en slidstærk mat sort så vil jeg gerne foreslå dig Maskinemalje 0130 fra Esbjerg Paint. Den er pisse giftig, dine lunger visner - men temmelig slidstærk og nem at arbejde med.

Jeg købte 5 ltr. og har stadig noget tilbage hvis du har interesse.

Det er denne:
http://www.esbjergpaints.dk/pdf/0130-1-GB.pdf

PM eller gi' mig et kald hvis du vil.

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #49 Dato: 12. Maj 2009 kl: 22:01:30 »
Citat fra: "tikøbVWBUS1982"
Hej Mads

Er det kun mig eller kan man ikke se alle de andre billeder du sat ind ??? Kan kun se de sidste, der hvor din motor ligger bag bilen :-)

Mvh
Chr.M.


Som nævnt i indlægget fra i går, så er min billedserver nede lige for tiden. Jeg håber den kommer på benene igen en af dagene, så billederne kan komme på igen.

/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #50 Dato: 17. Maj 2009 kl: 20:24:52 »
Så var der byttedag, selvom motoren ikke kom op at hænge. Et godt råd til andre som kaster sig ud i noget lignende, afmontér udstødningen før du sænker motoren ned på vejen (hvis du altså skal genbruge den...)

PS.: Det er den nye motor til venstre
 :wink:

/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #51 Dato: 19. Maj 2009 kl: 19:24:35 »
I dag kom motoren op at hænge, det var rigtig rart. Jeg var lidt nervøs ved at have frisklavet motor liggende til fri afhentning midt på vejen. De næste par dage (læs: den næste uges tid) står den på at restaurere ledningsnet, montere udstødning, skifte kølevandsslanger og hvad der nu ellers lige dukker op.

/Mads

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #52 Dato: 19. Maj 2009 kl: 20:10:54 »
Det ser fileme godt ud, Mads. Er rigtigt spændt på, at høre hvordan den "spiller".  :D  :D  :D

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #53 Dato: 19. Maj 2009 kl: 22:13:09 »
Citat fra: "Aran"
Det ser fileme godt ud, Mads. Er rigtigt spændt på, at høre hvordan den "spiller".  :D  :D  :D


Det er jeg godt nok også! Der er de største sommerfugle i maven over om den kører godt, kører, eksplodere eller bare slet ikke passer til bilen...

/Mads

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #54 Dato: 19. Maj 2009 kl: 22:36:35 »
Det er da bare rigtig rigtig lækkert det der! Og så rent og tjekket det hele. Jeg kan sagtens sætte mig ind i spændingen ved at skulle starte en custommotor. men med den indsats og omhyggelighed du har vist, så skal det nok spille optimalt. Din flotte bil fortjener sgu sådan en prima maskine. Good luck med opstarten!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #55 Dato: 30. Maj 2009 kl: 21:44:30 »
Tak for din pæne ord, Jarl.

Så blev der endelig lidt tid igen, det skolehalløj bliver sgu ved med at tage min tid :twisted:

Jeg har arbejdet på vogntøjet hele eftermiddagen, og er nåede at fifle ledningsnettet i (som slet ikke var i så slem stand som jeg syntes ved første øjekast), udstødningen blev færdig monteret, benzin-forsyningen blev monteret og de sidste vandslanger...

Faktisk blev jeg færdig med alt der skulle laves!

Da jeg så glad giver mig til at hælde kølervæske på finder jeg ud af at der er to utætheder :cry:  En ved vandpumpen, det viser sig at være pakningen mellem pumpen og røret der forbinder højre og venstre vandkammer, ØV... den anden utæthed er ved termostathuset, jeg har ikke fundet kilden endnu (tror det er den store slange i venstre side).
Det er fandme ikke nemt at komme til nede ved den vandpumpe, og da jeg endelig fik pakningen af så den ikke ud til at fejle noget. Jeg skal lige have undersøgt anlægsfladerne, men der er sgu ikke meget plads.
Jeg havde håbet at kunne starte motoren op i dag, men det bliver nok først en gang i næste uge. Resten af Pinsen står den sandsynligvis på familieomsorg...

/Mads

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #56 Dato: 06. Juni 2009 kl: 14:42:29 »
Havde lige en halv dag (et par timer) med bilen. Jeg fik fikset utætheden ved vandpumpen. På den gamle pakning kunne jeg se at det var omkring skruerne den var utæt. Da jeg så undersøgteflangerne var det som om de ikke sad parallelt. Jeg blev enig med mig selv om at der skulle noget mere pakning til, så jeg har nu monteret to pakninger med godt resultat.
Oppe ved termostathuset kan jeg så tilgengæld overhovedet ikke finde ud af hvor det er utæt henne. Det er heldigvis ikke så meget, så jeg besluttede mig for at starte motoren op, og bekymre sig senere...
Jeg fyldte olie på, og det løb heldigvis ikke ud alle mulige steder. Så ville jeg som foreskrevet prime hele systemet med olie inden opstart, altså med starteren få olietrykslampen til at gå ud. Desværre tror jeg at mit batteri har mistet lidt energi den sidste måneds tid, så i kombination med at motoren går lidt stramt pga. nye stempelringe, lejer og pakninger, kunne den knap nok slæbe sig selv rundt.
Status er at jeg skal have ladet på batteriet så jeg kan få olietryk, og så skal jeg have undersøgt det sk... termostathus.

Nu regner det heldigvis, så det må vente til tidligst i morgen.

/Mads

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
WBX std. plus
« Svar #57 Dato: 06. Juni 2009 kl: 19:26:06 »
Husk indkøring af knasten, det er MEGET vigtigt for hærdningen overfladen !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Mads-kaa

  • Gæst
WBX std. plus
« Svar #58 Dato: 06. Juni 2009 kl: 22:10:52 »
Citat fra: "WBX Manden"
Husk indkøring af knasten, det er MEGET vigtigt for hærdningen overfladen !


Selvfølgelig skal jeg nok huske det, men det kræver jo at jeg får gang i motoren.

/Mads

Offline MchAlf

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 78
    • Vis profil
  • By: 8660
WBX std. plus
« Svar #59 Dato: 07. Juni 2009 kl: 17:01:37 »
Hej Mads ...

Jeg har også haft sporadisk tab af kølervædske ved termostathuset efter et motorskift.
Det viste sig at være o - ringen på den ene termostat /føler der blev utæt under opvarmningen af plasthuset.
O - ringen var nu også gammel og stiv samt at motoren havde stået uden køler vædske i ? antal år.

Mch.
Allrounder \'89 DG 1.9 WBX ( 2003 - 2012 ) Den første :-)
Kassevogn \'89 DG 1.9 WBX ( 2012 - ) BlueMotion Patina
Kassevogn \'89 DG 1.9/DJ 2.1 WBX ( Backup )
Caravelle C \'87 1.6 JX TD ( Backup )
Audi 80 \'92 2.0 ABT ( Hverdag )